Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 583 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Spenk schreef
Je kan toch half scheren? Dus gewoon een jachtmodel. Zal enorm schelen in zweten. Laat je de benen, bovenkant van de hals en de bovenzijde rug erin.


Geeft dat voldoende bescherming bij kou en wind? Want wil hem als het droog is wel zo veel mogelijk zonder deken laten lopen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 13:08 



 
Profiel   

Dan zou ik alleen de borst eruit scheren. Anders is het niet eerlijk als je geen dekens op wil doen dat had ik niet begrepen.

Maar dan vrees ik dat je gewoon accepteren moet je paard kletsnat is na het rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 13:12 



 
Profiel   

Ja en dan is de vraag: hoe goed werken dan de zweetdekens? En welke is hierbij het beste? De dry rug van Rambo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 13:21 



 
Profiel   

Ik begreep dat de stay dry door de meesten als t prettigste wordt ervaren als zweetdeken.

Bij inregenen vd rambo original helpt bij mijn paard een halsdeken en inmiddels de wug aangeschaft. Dan krijgt hij ook geen deuk in zn manenkam.

Hier voor ‘t eerst de bucas cooler onder de regendeken gedaan. Helaas was vanmorgen de achterkant helemaal scheef getrokken.
Had elastieken touw met musketonhaken voor bilkoorden zeg maar (waar de rambo liners clipjes hebben). Probeer nog even een touw daarvoor in de plaats. En anders nog de buiksingels als optie.
Iemand anders daar nog een creatieve oplossing voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 13:26 



 
Profiel   

Marigo schreef
Wat is nu een echt goede en sneldrogende zweetdeken? Paard gaat binnenkort naar 24/7 (met goede inloopstal) en heb hem om die reden niet geschoren. Heb een 0 grams regendeken: Amigo Bravo XL. Na het werk is ie best nat. Droogt wel snel van zichzelf. Maar tijdens het naverzorgen wil ik hem toch onder een sneldrogende zweetdeken doen (hou hem dan ongeveer een uurtje op stal). Een extra layer vind ik niet zo fijn ivm trekken. En het is te warm voor mijn haf. Regendeken gaat trouwens ook alleen op als het onder de 8 graden zakt en guur wordt met wind en regen.
Helaas was de Bucas stay dry regendeken geen optie. De gewone 185 en 190 pasten niet. En ook de Big Neck 185 paste niet. Dus ben nu beetje aan het zoeken wat dan wel te doen. Hij is nog wat kaal en gevoelig in bespiering op z’n rug. Dus wil hem ook niet nat het land op doen. Scheren durf ik niet aan omdat dit zijn eerste winter 24/7 wordt. Lastig….


En zoiets als die Airmax liner van Horseware? Weet alleen niet of die ook heel goed los kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 13:32 



 
Profiel   

Bedankt voor de wug aanrader. Is dit een goede koop? Rhino wug medium €160 https://www.agradi.nl/rhino-wug-turnout ... 25-175.htm

En heeft alleen Rambo 50gr vulling in wug uitvoering? Dat heb ik liever dan 0gr. Maar volgens mij zijn de meningen er over verdeelt of het nou 0 of 50gr is

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 16:27 



 
Profiel   

Er staat bij jouw link in de specificaties dat het een 250 gram is. Je ziet ook medium in de naam staan. De Lites zijn meestal gewoon 0 of 50 gram. De heavy zijn de zwaardere dekentjes.

Ik heb zelf een Horseware Rambo Icelandic wug in 100 gram. Daar staat niet eens lite/medium/heavy bij. :=

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 31-10-21 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 16:34 



 
Profiel   

Ik heb de Rambo wug lite, dat is ongevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 16:35 



 
Profiel   

Aangezien m'n amigo bravo soms inregend kijk ik nu naar de wug versie. Maar dat is zonder liner systeem. Wie gebruikt de wug wel met liners en blijft dit toch goed zitten als het alleen aan de achterkant wordt bevestigd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:29 



 
Profiel   

Ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:44 



 
Profiel   

Marigo schreef
Ja en dan is de vraag: hoe goed werken dan de zweetdekens? En welke is hierbij het beste? De dry rug van Rambo?

Ja als je paard echt zeik en zeiknat is dan kan je hem beter zonder deken helemaal laten dan kan die gewoon aan de lucht drogen.

Stay dry dekens van bucas is eigenlijk het enige dat echt snel droogt. De dry rug gaat ook niet heel snel. Shamrock of de power cooler van bucas gaan dan het snelste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:47 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Bedankt voor de wug aanrader. Is dit een goede koop? Rhino wug medium €160 https://www.agradi.nl/rhino-wug-turnout ... 25-175.htm

En heeft alleen Rambo 50gr vulling in wug uitvoering? Dat heb ik liever dan 0gr. Maar volgens mij zijn de meningen er over verdeelt of het nou 0 of 50gr is

Ik heb deze in 100 gram. Erg fijne deken!
Gebruik de wug ook wel met liners. Gaat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:47 



 
Profiel   

Wat doen jullie je paarden nu op als ze op stal staan? Die van mij net gevoerd, en was ingeregend dus stond al schuim op. Nu staat ze op stal zonder deken. Normaal heeft ze nog een 0gr op. Stal staat in een rondiloods die open is aan de voorkant, dus wel een beetje wind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:56 



 
Profiel   

JackieT schreef
Wat doen jullie je paarden nu op als ze op stal staan? Die van mij net gevoerd, en was ingeregend dus stond al schuim op. Nu staat ze op stal zonder deken. Normaal heeft ze nog een 0gr op. Stal staat in een rondiloods die open is aan de voorkant, dus wel een beetje wind.


Ik heb er nu 150 gram op liggen. Vrij veel al vind ik zelf met deze temperaturen, maar ik probeer te voorkomen dat ik hem moet scheren. Het is een Fries dus scheren vind ik niet ideaal bij hem. Tot nu toe voelt hij niet te warm als ik hem van stal haal en hij zit mooi in z’n vacht dus het zal wel goed zijn zo voor hem neem ik aan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:03 



 
Profiel   

JackieT schreef
Wat doen jullie je paarden nu op als ze op stal staan? Die van mij net gevoerd, en was ingeregend dus stond al schuim op. Nu staat ze op stal zonder deken. Normaal heeft ze nog een 0gr op. Stal staat in een rondiloods die open is aan de voorkant, dus wel een beetje wind.


Reservedekens op voorraad hebben :=
Maar in dit geval zou ik zonder deken laten staan en goed voeren, het wordt niet heel koud en als ze eenmaal droog zijn kunnen ze de tocht ook wat beter handelen.


NoTrouble schreef
JackieT schreef
Wat doen jullie je paarden nu op als ze op stal staan? Die van mij net gevoerd, en was ingeregend dus stond al schuim op. Nu staat ze op stal zonder deken. Normaal heeft ze nog een 0gr op. Stal staat in een rondiloods die open is aan de voorkant, dus wel een beetje wind.


Ik heb er nu 150 gram op liggen. Vrij veel al vind ik zelf met deze temperaturen, maar ik probeer te voorkomen dat ik hem moet scheren. Het is een Fries dus scheren vind ik niet ideaal bij hem. Tot nu toe voelt hij niet te warm als ik hem van stal haal en hij zit mooi in z’n vacht dus het zal wel goed zijn zo voor hem neem ik aan ;)


Licht doet ook veel, zou je ook eens naar kunnen kijken om de aanmaak van veel vacht te remmen.

xSCWx schreef
Mijn paardje is vandaag ingeregend bij zijn hals… hele borst nat… Ik was er al een beetje bang voor omdat hij hem open trekt als hij zijn hoofd naar beneden doet om te grazen. Dus maar op zoek naar een nieuwe deken… Jullie tips waar ik op moet letten? Of kom ik ook terecht bij een disc sluiting? Of kan ik nog wat spelen in het strakker/losser doen van de borst sluiting?


Hals of halve hals is eigenlijk het enig wat helpt. De vorm van het schouder helpt het water gewoon snel naar binnen, en als het eenmaal stroomt. Kan bij deze deken geen hals?
Geen ervaring met de disc hier.


Marigo schreef
Wat is nu een echt goede en sneldrogende zweetdeken? Paard gaat binnenkort naar 24/7 (met goede inloopstal) en heb hem om die reden niet geschoren. Heb een 0 grams regendeken: Amigo Bravo XL. Na het werk is ie best nat. Droogt wel snel van zichzelf. Maar tijdens het naverzorgen wil ik hem toch onder een sneldrogende zweetdeken doen (hou hem dan ongeveer een uurtje op stal). Een extra layer vind ik niet zo fijn ivm trekken. En het is te warm voor mijn haf. Regendeken gaat trouwens ook alleen op als het onder de 8 graden zakt en guur wordt met wind en regen.
Helaas was de Bucas stay dry regendeken geen optie. De gewone 185 en 190 pasten niet. En ook de Big Neck 185 paste niet. Dus ben nu beetje aan het zoeken wat dan wel te doen. Hij is nog wat kaal en gevoelig in bespiering op z’n rug. Dus wil hem ook niet nat het land op doen. Scheren durf ik niet aan omdat dit zijn eerste winter 24/7 wordt. Lastig….


Hals eruit scheren werd al getipt, hier zou ik zeker over na denken. Ze maken met 24/7 buiten relatief veel haar aan voor de temperatuur van het jaar, ik kan me goed voorstellen dat hij door het werk al zweet.
Zou het mijn paard zijn zou ik dus de hals en borst eruit scheren en enkel een dun zweetdekentje proberen. Je loopt namelijk het risico dat je paard gaat nazweten omdat ie veel vacht heeft en normaal niet met deken staat. Paard heeft gewerkt, moet die warmte nog kwijt kunnen en krijgt dan een deken op, duurt dan langer om te drogen dan wanneer je hem het zelf zou laten regelen. Iets om in het achterhoofd te houden :)


Slmt9 schreef
Ik begreep dat de stay dry door de meesten als t prettigste wordt ervaren als zweetdeken.

Bij inregenen vd rambo original helpt bij mijn paard een halsdeken en inmiddels de wug aangeschaft. Dan krijgt hij ook geen deuk in zn manenkam.

Hier voor ‘t eerst de bucas cooler onder de regendeken gedaan. Helaas was vanmorgen de achterkant helemaal scheef getrokken.
Had elastieken touw met musketonhaken voor bilkoorden zeg maar (waar de rambo liners clipjes hebben). Probeer nog even een touw daarvoor in de plaats. En anders nog de buiksingels als optie.
Iemand anders daar nog een creatieve oplossing voor?


Kon je hem niet vastklippen aan de regendeken achter? Zoals een liner, of had ie geen klipjes?


xSCWx schreef
Bedankt voor de wug aanrader. Is dit een goede koop? Rhino wug medium €160 https://www.agradi.nl/rhino-wug-turnout ... 25-175.htm

En heeft alleen Rambo 50gr vulling in wug uitvoering? Dat heb ik liever dan 0gr. Maar volgens mij zijn de meningen er over verdeelt of het nou 0 of 50gr is


Kijk ook eens bij Ootoman, Kramer en Dochorse, die hebben ook vaak wel leuke aanbiedingen of alternatieve voeringen. Ik dacht dat in NL weinig Horseware in 50gram wordt aangeboden, ik heb zelf gewoon een liner om het direct 100gr te maken.

Light = 0 grams
Medium = 200-250 grams
Heavy = 300 grams


MalaQ schreef
Aangezien m'n amigo bravo soms inregend kijk ik nu naar de wug versie. Maar dat is zonder liner systeem. Wie gebruikt de wug wel met liners en blijft dit toch goed zitten als het alleen aan de achterkant wordt bevestigd?


Gebruik ik af en toe en bevalt wel prima. Maar heb dan ook een saaie oude merrie in een merrie groep. Liggen, rollen en scharrelen gaat goed. Zodra het langer nodig is doe ik de 100grams regendeken op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:09 



 
Profiel   

Die van mij heeft nog gewoon 0 gram op en morgenavond doe ik de 100 grams liner er onder. Het inregenen vind ik meestal niet zo erg, zolang de rug maar warm en droog blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:10 



 
Profiel   

Ze heeft in de stal ook onbeperkt hooi, dus dan blijft ze wel warm genoeg denk ik
Inregenen gebeurt wel vaker, maar nu stond het schuim op der schouders, en was het best wel heet, daarom maar binnen gezet.

Ga rond 10 uur even kijken, als ze dan helemaal droog is kan de deken wel weer op en gaat ze weer naar buiten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:17 



 
Profiel   

Hoi bokkers,

Ik kom even binnen gestormd met een vraag. ;-)

Zit er enig verschil tussen de bucas stay dry voering en de fleece gevoerde regendekens van andere merken? Of is dit gewoon de naam van bucas die het bijzonder maakt? (Zal vast iets verschil maken?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:42 



 
Profiel   

Ik heb ook een vraagje.
Welke deken past er bij een groot paard van 1.76 (zeg ik maar iedereen zegt jij is iets groter)
Hij heeft nu zijn bucas aan, maar het lijkt op een naveltruitje met een minirok.
Welke deken is er in de breedte lang genoeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:58 



 
Profiel   

RianneH schreef
Slmt9 schreef
Ik begreep dat de stay dry door de meesten als t prettigste wordt ervaren als zweetdeken.

Bij inregenen vd rambo original helpt bij mijn paard een halsdeken en inmiddels de wug aangeschaft. Dan krijgt hij ook geen deuk in zn manenkam.

Hier voor ‘t eerst de bucas cooler onder de regendeken gedaan. Helaas was vanmorgen de achterkant helemaal scheef getrokken.
Had elastieken touw met musketonhaken voor bilkoorden zeg maar (waar de rambo liners clipjes hebben). Probeer nog even een touw daarvoor in de plaats. En anders nog de buiksingels als optie.
Iemand anders daar nog een creatieve oplossing voor?


Kon je hem niet vastklippen aan de regendeken achter? Zoals een liner, of had ie geen klipjes?




Die ogen zitten bij de bucas 20cm hoger dan de ogen van de rambo. Ik had elastieken touw (van een oude deken) van 20cm met musketonhaken eraan vast gemaakt, zodat deze naar de ogen vd rambo kunnen.
Ik heb zelf de deken niet eraf gehaald, dus ik weet niet of het is losgeschoten is (vraag ik nu na), of dat het vanwege het elastiek teveel speling had dat ‘t zo kon gaan schuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:05 



 
Profiel   

Ah ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Zat te denken hoe ik het had gedaan destijds, maar ik had een liner onder een Bucas deken, dan haak je net iets makkelijker de boel vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:09 



 
Profiel   

JackieT schreef
Wat doen jullie je paarden nu op als ze op stal staan? Die van mij net gevoerd, en was ingeregend dus stond al schuim op. Nu staat ze op stal zonder deken. Normaal heeft ze nog een 0gr op. Stal staat in een rondiloods die open is aan de voorkant, dus wel een beetje wind.


Kentucky showdeken =160gr

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:24 



 
Profiel   

Regendeken Amigo bravo 0 grams is besteld! :D Ben heel benieuwd. Heb gekozen voor de V-sluiting, gewoon maar eens uitproberen ;)

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Even antw op bovenstaande vraag:
Mijn paard heeft op dit moment dag en nacht een 0 grams op. Blijft ook nog wel even zolang het overdag nog boven de 10 graden is

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:27 



 
Profiel   

Mijn paard staat nu gewoon zonder, het is s nachts telkens droog en het is niet zo koud. Ook geen wind :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:44 



 
Profiel   

92smartie92 schreef
Hoi bokkers,

Ik kom even binnen gestormd met een vraag. ;-)

Zit er enig verschil tussen de bucas stay dry voering en de fleece gevoerde regendekens van andere merken? Of is dit gewoon de naam van bucas die het bijzonder maakt? (Zal vast iets verschil maken?)

Haha dat van bucas is geen fleece. Dat is echt compleet wat anders het lijkt er misschien op maar de werking is compleet anders niet te vergelijken.

Als je een fleece gevoerde regendeken op je paard legt dan krijg je een vieze natte deken en een nat paard. Doe je dat met de bucas dan droogt je paard razendsnel op en voert de deken het af.

Ter vergelijking met de staldekens. Als ik een normale fleece op het paard doe na wassen dan wordt die deken heeel nat en moet je hem echt af doen na een poosje. Die van bucas gooi je op en dat was het. Haal je je paard droog onder vandaan en deken is dan ook droog.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 21:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 583 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen