Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 597 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 594, 595, 596, 597, 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

@wiwabalia

Ik mag toch hopen dat je alleen toe lacht...

Ik ben gewoon blij dat ze met te veel regen een deken erop kan hebben.
Ivm haar longproblemen wil ik niet dat ze dan met extreme regendagen dan nonstop als een natte dwijl door de weide rondstampt....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 18:49 



 
Profiel   

Ik lees al even mee en wilde jullie om advies vragen welke deken ik zou kunnen kopen aangezien de dame wel toe is aan wat nieuws.

Ze heeft nu een amigo met hals (die ik terug sla, want anders houd ze geen manen over) en daarover een 0 grams regendeken, afwisselend van epplejeck en decathlon (heb er 3, dus als er 1 door geregend is kan ze een andere op).
Vorig jaar kreeg ze schuurplekken op de schouders, en op d'r billen ter hoogte van de zitbeenknobbels.
Nu nog niet gelukkig.
Ze is geschoren en staat 24/7 buiten.

Qua bouw is ze redelijk smal op de borst, heeft een diep uit de borst komende hals, hoge schoft, is wat lang en recht in de rug en croupe.
Ik dacht aan een deken met v-sluiting, maar dacht ergens gelezen te hebben dat dat meer voor de bredere paarden was...
Ikben benieuwd wat jullie aanraden.

Ik zat zelf naar deze deken te kijken:
https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... -Fit-300-g

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 19:56 



 
Profiel   

Haf_Woezel schreef
ahzo, ja ik heb een 6.3 te koop, dacht dat die paste, maar die trekt naar achter en gaat dat erg drukken, normaal heeft hij 185. maar die zijn dan weer te klein.

ik zie van model (op foto) weinig verschil in die Irish turnouts. Ma ik ben ook weer mezelf zot aan het maken welke deken ik nodig heb..

Haf vandaag geschoren (naakie) heeft nu een 200gr deken opliggen, maar vanaf volgende donderdag is het ineens vriesweer (hier in belgie toch) met niet hoger dan 5 graden een een "sneeuwvlokje" erbij afgebeeld... moet hij dan niet naar 250 gram of? ik snap het niet goed allemaal, en ik kan pas om de dag gaan . ik wil ook niet in 400gr eindigen.
Ik had Woezel eind september geschoren en vandaag opnieuw en het resultaat was als zo:
[ [url=m/uU4dJT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je wilt wel scheren maar niet in de 400 gram dekens eindigen? Dan moet je niet meer scheren vrees ik. Ik vind nu geschoren onder 200 gram al koud klinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:02 



 
Profiel   

Ik mis mijn sensor, twijfel zo erg welke grams ze nu op moet. Draagt nu een 100gr maar ze is weer een beetje chagerijnig en stijf, ben alleen bang dat als ik nu al een 200gr opgooi ik straks in de winter eindig met een 600gr :o

Wat dragen die van jullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:35 



 
Profiel   

Ik ben echt blij met mijn equitheme tyrex dekens met loopsplitten en voorsluiting die verstelbaar is. Eindelijk een deken waar mijn paarden hun hoofd gewoon naar beneden kunnen doen zonder gekeeld te worden. Een aanrader voor bredere paarden die een sluiting laag op de deken nodig hebben. Ik heb er echt zo veel op gelegd, maar deze deken ligt echt lager dan de andere dekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:06 



 
Profiel   

JackieT schreef
Ik mis mijn sensor, twijfel zo erg welke grams ze nu op moet. Draagt nu een 100gr maar ze is weer een beetje chagerijnig en stijf, ben alleen bang dat als ik nu al een 200gr opgooi ik straks in de winter eindig met een 600gr :o

Wat dragen die van jullie


Ik was weer eens aan het twijfelen... Ongeschoren en deken toch maar afgelaten. Buienradar geeft inmiddels 5mm voor morgen aan. :=

Vanaf aankomend weekend weer paar dagen regen. Althans dat denken ze nu. Dus waarschijnlijk dan eind deze week weer 0 gram regendekentje op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:12 



 
Profiel   

JackieT schreef
Ik mis mijn sensor, twijfel zo erg welke grams ze nu op moet. Draagt nu een 100gr maar ze is weer een beetje chagerijnig en stijf, ben alleen bang dat als ik nu al een 200gr opgooi ik straks in de winter eindig met een 600gr :o

Wat dragen die van jullie


Voelt ze ook kouder? Ik zou goed naar je paard luisteren.

Mijn Spanjaard is ongeschoren (wel maar dunne vacht). Deze stond onder 200gr maar hij had het koud. Hij staat nu dus al onder 400gr sinds deze week. Had het ook graag uitgesteld en pas later gedaan maar kan hem niet nu koud laten staan.

Als het straks vriest en hij zou het koud hebben doe ik er nog een heavy fleece rug onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:22 



 
Profiel   

Zijn er al mensen met ervaring met de bucas atlantic?
En dan vooral hoe de voering bevalt?


Laatst bijgewerkt door JenniferU op 20-11-21 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:24 



 
Profiel   

JackieT schreef
Ik mis mijn sensor, twijfel zo erg welke grams ze nu op moet. Draagt nu een 100gr maar ze is weer een beetje chagerijnig en stijf, ben alleen bang dat als ik nu al een 200gr opgooi ik straks in de winter eindig met een 600gr :o

Wat dragen die van jullie


De mijne staat 24/7 buiten, heeft de mogelijkheid om te schuilen en draagt nu een 200 grams met een hals van 100grams. Hij is niet geschoren. Ik zou gewoon aankijken welke deken je op moet doen. Paar weken terug had die van mij het koud en stond met een 300 grams op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:24 



 
Profiel   

Haf_Woezel schreef
Haf vandaag geschoren (naakie) heeft nu een 200gr deken opliggen, maar vanaf volgende donderdag is het ineens vriesweer (hier in belgie toch) met niet hoger dan 5 graden een een "sneeuwvlokje" erbij afgebeeld... moet hij dan niet naar 250 gram of? ik snap het niet goed allemaal, en ik kan pas om de dag gaan . ik wil ook niet in 400gr eindigen.
Ik had Woezel eind september geschoren en vandaag opnieuw en het resultaat was als zo:
[ [url=m/uU4dJT.jpg]Afbeelding[/url] ]


250gr lijkt me erg weinig voor een geschoren paard tijdens vriesweer. Ik zou er dan wel 400gr opleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:25 



 
Profiel   

Wow nu al 400 gram. Wat doe je er dan op als t echt koud wordt? Mijn geschoren paard staat onder 100 gram en voelt goed warm. (Buiten van ca 7-12, rest in een buitenstal)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:34 



 
Profiel   

Als ik jullie reacties lees krijg ik spontaan medelijden met mijn pony. Die staat geschoren onder 50gr met recuptex. Voelde echt niet koud aan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:35 



 
Profiel   

Mijne staat nu inderdaad ook met Recuptex en 100grams op, geschoren. Overdag buiten (relatief uit de wind, dat scheelt wel, en avond + nacht binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:37 



 
Profiel   

Heeft iemand een tip voor een andere oplossing als een borstverbreder?
Wil morgen mn recuptex als onderdeken op gaan doen, heb een borstverbreder besteld maar is nog niet binnen. Anders gaat heel dr borst er aan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:39 



 
Profiel   

De mijne is deels geschoren en heb ik sinds gisteren weer 100 grams opgedaan, met temperaturen boven de 10 graden was de 200 grams toch aan de warme kant. Morgen wordt het weer kouder en dan gaat zijn 200 grams weer op. Hij voelt steeds comfortabel warm onder z'n dekens, dus ik ga gewoon af op de gevoelstemperatuur en wat hij aangeeft. Hij staat 24/7 buiten met onbeperkt eten (gras en hooi) en een grote inloopstal. Volgende week wordt het wel een stuk kouder, dus waarschijnlijk leg ik dan in de nachten wel een 300 grams op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:48 



 
Profiel   

Hier ook volledig geschoren onder 100gr. Boven de 10 graden is 200 inderdaad aan de warme kant voor die van mij. Ga morgen avond denk ik wel naar 200gr toe omdat t dan wel een stukje kouder wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:54 



 
Profiel   

Ik heb wel echt een koukleum, met 15 graden en regen haalde ik hem al bibberend uit de paddock. Hij komt wel uit Spanje dus zal wellicht ook invloed hebben. Hij heeft onbeperkt hooi buiten dus daar ligt het ook niet aan.

@ HarmanyL; als je het tegen mij hebt, dat antwoord staat ook in mijn berichtje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 22:06 



 
Profiel   

Die van mij staat nu ongeschoren onder een regendeken 0gram. Boven de 10 graden heb ik de laatste week de deken af gehad, ook 's nachts.

Maar ik denk dat dat verleden tijd is. De winter is al wel aangebroken wat dat betreft :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 22:45 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
Wow nu al 400 gram. Wat doe je er dan op als t echt koud wordt? Mijn geschoren paard staat onder 100 gram en voelt goed warm. (Buiten van ca 7-12, rest in een buitenstal)


Dit soort dingen zijn zo enorm afhankelijk van je paard. De een heeft het gewoon sneller warm of koud. Kan ook van de temperatuur afhangen, maar ook meer of minder wind of regen. Dus misschien kan jouw paard goed tegen dit weer terwijl die van een ander dat niet kan. Mijn beide paarden staan nu onder de 400, het paard 2 stallen verder staat onder 200. Ik scheer op 1 mm, die eigenaar op 3mm. Maakt ook een groot verschil.

Als ik in de winter tot 700 moet kan dat. Geen punt, de paarden krijgen gewoon wat ze aangeven nodig te hebben. Ik stel daar ook geen limieten op of grenzen aan. Ik loop nu nog zonder jas, maar als ik van de winter een dubbel dikke winterjas nodig heb is dat ook okee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 23:03 



 
Profiel   

hagelslag schreef
@wiwabalia

Ik mag toch hopen dat je alleen toe lacht...

Ik ben gewoon blij dat ze met te veel regen een deken erop kan hebben.
Ivm haar longproblemen wil ik niet dat ze dan met extreme regendagen dan nonstop als een natte dwijl door de weide rondstampt....


Was goed bedoeld hoor! Fijn dat ze een goeie deken heeft nu, ik ken de crimé van dekens (helaas).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 23:28 



 
Profiel   

Queijo schreef
Ik heb wel echt een koukleum, met 15 graden en regen haalde ik hem al bibberend uit de paddock. Hij komt wel uit Spanje dus zal wellicht ook invloed hebben. Hij heeft onbeperkt hooi buiten dus daar ligt het ook niet aan.

@ HarmanyL; als je het tegen mij hebt, dat antwoord staat ook in mijn berichtje :)


Mijn Spanjaard was aan het begin ook zo'n koukleum en kreeg ook echt geen wintervacht. Nu, 5 jaar verder in ons koude kikkerlandje, lijkt hij zich toch wel wat aangepast te hebben. Hoewel hij regen nog steeds echt háát :')
Hoelang is jouw PRE (er even van uitgaande dat je ook een PRE hebt) al in Nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 23:45 



 
Profiel   

@ Figo88; hij gaat nu de derde Nederlandse winter in. De eerste met mij. Ik ben er zelf blij mee dat hij niet zo dik/lang in het haar zit anders zou ik hem moeten scheren ivm de trainingen die we hebben. Dus ff deze winter bekijken hoe het gaat :j

Overigens sta ik op een stal met nog 13 andere Lusitano’s en PRE’s. Oro is op dit moment de enige met 400gr op. Er zijn er genoeg die al beertje zijn. Vanaf morgen (gaat het hier echt kouder worden) zullen er meer naar 400gr gaan.

@ Veulen84; ben het met je eens! Goed naar je paard kijken. Waarschijnlijk kun je een Tinker ook niet goed vergelijken met een Arabier of PRE (bijv.).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 08:26 



 
Profiel   

Queijo schreef
@ Figo88; hij gaat nu de derde Nederlandse winter in. De eerste met mij. Ik ben er zelf blij mee dat hij niet zo dik/lang in het haar zit anders zou ik hem moeten scheren ivm de trainingen die we hebben. Dus ff deze winter bekijken hoe het gaat :j

Overigens sta ik op een stal met nog 13 andere Lusitano’s en PRE’s. Oro is op dit moment de enige met 400gr op. Er zijn er genoeg die al beertje zijn. Vanaf morgen (gaat het hier echt kouder worden) zullen er meer naar 400gr gaan.

@ Veulen84; ben het met je eens! Goed naar je paard kijken. Waarschijnlijk kun je een Tinker ook niet goed vergelijken met een Arabier of PRE (bijv.).


Ik zou ook wel willen dat de mijne nog zo kort in z'n vacht bleef als eerst. Want nu moet ik dus inderdaad ook (deels) scheren.
Wel leuk om met zoveel PRE's en Lusitano's op stal te staan zeg!

Ik heb sinds dit jaar voor het eerst Rambo's (daarvoor Amigo Bravo) en ik vind het echt zulke fijne dekens. Ze trekken nooit scheef (deed de Bravo wel een beetje), zijn langer dan de Amigo's en ze zitten zoveel beter bij Figo. En ze hebben ook extra bevestiginghaakjes aan de achterkant om de liners aan vast te maken, zo fijn. Het zijn echt dekens waar goed over na is gedacht :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 08:55 



 
Profiel   

Hier ongeschoren onder 100 (die al een aantal keren gewassen is) en geschoren onder oudere 100 met verwassen 100 liner er onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:01 



 
Profiel   

Figo88 schreef
Queijo schreef
@ Figo88; hij gaat nu de derde Nederlandse winter in. De eerste met mij. Ik ben er zelf blij mee dat hij niet zo dik/lang in het haar zit anders zou ik hem moeten scheren ivm de trainingen die we hebben. Dus ff deze winter bekijken hoe het gaat :j

Overigens sta ik op een stal met nog 13 andere Lusitano’s en PRE’s. Oro is op dit moment de enige met 400gr op. Er zijn er genoeg die al beertje zijn. Vanaf morgen (gaat het hier echt kouder worden) zullen er meer naar 400gr gaan.

@ Veulen84; ben het met je eens! Goed naar je paard kijken. Waarschijnlijk kun je een Tinker ook niet goed vergelijken met een Arabier of PRE (bijv.).


Ik zou ook wel willen dat de mijne nog zo kort in z'n vacht bleef als eerst. Want nu moet ik dus inderdaad ook (deels) scheren.
Wel leuk om met zoveel PRE's en Lusitano's op stal te staan zeg!

Ik heb sinds dit jaar voor het eerst Rambo's (daarvoor Amigo Bravo) en ik vind het echt zulke fijne dekens. Ze trekken nooit scheef (deed de Bravo wel een beetje), zijn langer dan de Amigo's en ze zitten zoveel beter bij Figo. En ze hebben ook extra bevestiginghaakjes aan de achterkant om de liners aan vast te maken, zo fijn. Het zijn echt dekens waar goed over na is gedacht :j


Ik sta bij mijn trainer op stal, echt een luxe haha. Bij ons op stal zijn ze voor deze rassen ook niet zo’n fan van Bucas, Horseware is veel fijner! Heb zelf de Rambo Optimo aangeschaft en die ligt als een huis.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 597 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 594, 595, 596, 597, 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen