Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 560 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Ik had voor mijn kruising fries x KWPN eerst de bucas power turnout Big Neck. Omdat ze daar schuurplekken op de schouders van kreeg ben ik gaan kijken naar een andere deken. Ze is erg moeilijk met dekens omdat ze kort maar breed is. Uiteindelijk bleek de Rambo Optimo het beste te passen. Deze deken heeft een hele fijne schouder vrijheid. De normale rambo paste niet. Dus ik kan zeker de Optimo aanraden! Valt wel groot dus je moet een maatje kleiner bestellen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 09:20 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Ik vond amigo beter liggen maar dat kwam ook omdat ik die een maat groter had. Bestel wel gewoon de amigo wug want die hebben ze ook bij de ej en die zit hier vlakbij. Mijn paarden staan aan huis dus heb geen stalgenoten om dekens te lenen of om advies te vragen :) vind het dan toch fijn dat mensen, zoals hier, even mee kunnen kijken. Ben zelf blind en voel wel gewoon het hele paard bij langs, maar het gehele plaatje goed in mijn hoofd krijgen is dan lastiger ;) hoewel ik wel moet zeggen dat ik bij niet een van de dekens die ik tot nu toe geplaatst heb zelf het gevoel had dat ze goed lagen. Maar goed, heb ook geen ervaring met de pasvormen van de duurdere dekens



De amigo heb ik ook altijd een maat groter dan de rambo. Die was dan alleen achter vaak net te groot voor t mooie.

Jeetje, wat naar dat je blind bent. Dat maakt dit met de dekens helemaal lastig!
Ook uit de laatste reacties blijkt helaas wel dat er zoveel verschillende ervaringen zijn met dezelfde soort dekens. Ik duim voor je dat de amigo wug het gaat worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 09:20 



 
Profiel   

Hallo,

Ik heb zojuist de bucas sweet itch deken binnen gekregen. Lengte in de rug mag hij zeker hebben, buik gespen moeten strakker, maar dat kan ik makkelijk zelf innemen. Alleen zitten we dan nog met de enorm lange stroken bij de benen. Ik zie overal dat dit ‘ standaard ‘ zo is, maar wat zijn jullie ervaringen? Ik kan het altijd nog aanpassen door een strook in te korten.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 20:56 



 
Profiel   

Hij lijkt me toch wel te lang, aan de rugkant.
Ik zou een maatje kleiner overwegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:10 



 
Profiel   

Saaams schreef
Hij lijkt me toch wel te lang, aan de rugkant.
Ik zou een maatje kleiner overwegen.

Ik heb nagemeten en de maat kleiner gaat echt te klein zijn in de rug. Dit heb ik ook met meerdere mensen bekeken en op die conclusie kwamen we allemaal.

Het enige waar ik mee zit zijn die flappen bij de benen. In mijn ogen kan een paard daar van alles mee gedaan krijgen om in de knoop te raken met de deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:14 



 
Profiel   

Die flappen aan de benen maakt echt niks uit :) dat is alleen maar fijn tegen de vliegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:19 



 
Profiel   

Ik zeg ook een maat te groot, dat gaat meer problemen geven dan de lengte bij de benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:22 



 
Profiel   

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen Rambo optimo halzen en die van amigo? Qua aansluiting. Heb een partij Rambo optimo dekens kunnen kopen voor weinig. Heb alleen altijd amigo gebruikt dus daar de halzen van

Voor degene die nog Winterdekens van amigo zoeken in 205. Stuur maar een berichtje. Mijn paard is eruit gegroeid

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:28 



 
Profiel   

de optimo halzen hebben het klittenband aan de zijkant/buitenkant zitten aan de deken vast, plus de rambo halzen zijn langer (vallen meer over de deken dus minder inregenen). Amigo halzen hebben 4 klittenbandsluitingen voor aan de ringen aan de binnenkant van de deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 15:06 



 
Profiel   

Amigo wug 198 :)

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 19:11 



 
Profiel   

Die lijkt super te liggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 19:52 



 
Profiel   

Lijkt mij ook ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 19:54 



 
Profiel   

Super inderdaad. Gaat mooi vormen en trekt en klemt nergens

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 20:21 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Wat vinden jullie van deze maat, heb alleen nog een borst verbreder nodig omdat als ze graast hij vast ligt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 20:26 



 
Profiel   

Appaloosa9 schreef
[ [url=m/TLGEtp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H8d1EL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vinden jullie van deze maat, heb alleen nog een borst verbreder nodig omdat als ze graast hij vast ligt


Dit gaat niet goedkomen met een borst verbreder, dan trekt de deken bij de schoft.
Ik zou deze terug sturen en opzoek naar een ander model.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 20:45 



 
Profiel   

Maat lijkt goed maar het model inderdaad niet. Hij moet aan de achterkant ook niet veel langer worden dus een maat groter is het ook niet helemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 21:03 



 
Profiel   

Nou dan geef ik de hoop op haha, dit is namelijk een big neck maar weet geen model die groter is

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 21:07 



 
Profiel   

Model van Bucas of model deken an sich?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 21:10 



 
Profiel   

Nee ander model van een heel ander merk want ze is vrij kort en bijv. De optimo deken van horseware zal tot haar knieën komen.
Het model op de foto is een 185 big neck.


Laatst bijgewerkt door Appaloosa9 op 01-09-21 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 21:17 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Amigo wug 198 :)

[ [url=m/0VSJXq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hljaq1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RpHbGG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pzBglt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vKRNw5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Top Nynke!! Die ligt hartstikke goed!! Wat fijn *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 21:19 



 
Profiel   

Dank je wel allemaal! Nu ga ik er een op marktplaats zoeken, of hier moet nog iemand zitten die zijn deken tweedehands wil verkopen ;)
Nu heb ik nog wel een vraag, de stay dry van Bucas vind ik zo handig maar dat heeft horseware dus niet, er zijn wel verschillende fleece liners, kun je zo’n liner gewoon opgooien en laten zitten tot de volgende training? Dat ze er dan dus zeg maar gewoon een paar dagen mee staan? Of dan toch liever een nacht erop en dan er weer af of na het rijden zweetdeken er op en wachten tot hij droog is en dan wisselen? Ben niet elke dag op stal. En neem je dan de fleece of Rambo Airmax Liner? Ben bang dat de gewone fleece een beetje dik, winkels geven aan dat hij qua warmte vergelijkbaar is met 100 of 200 g en de Rambo Airmax Liner is 50 g

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 21:23 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
De lichtblauwe is een amigo hero xl

[ img ]
[ img ]
De donkerblauwe is een rambo duo met liner eronder

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 15:40 



 
Profiel   

De rambo ligt beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 15:48 



 
Profiel   

De v-sluiting zit veel mooier

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 15:50 



 
Profiel   

De binnenvoering van mijn Rambo protector vliegendeken is stuk en mijn paard begint er schuurplekken van te krijgen. Verder is met de buitenkant niks mis want het is een oersterke deken. Als ik hem laat maken (vervangen van de complete voering) dan ben ik met wassen en laten vaststikken van de singels ik schat zo’n €100 kwijt dus ik vraag me af of ik dan niet beter een nieuwe kan kopen. Zijn er mensen die de hele voering eruit hebben gehaald? Ik ben bang dat dat erg gaat schuren nl. Voorheen overigens nooit schuurplekken gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 16:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 560 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen