[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:23

Ik doe de staart erdoor. Dan gaat die deken echt nergens meer heen als ze met hun kont in de wind staan. Anders kan staart flap gaan flapperen en wind onder komen.

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:31

Ik doe de staart er inderdaad ook altijd in bij de smartex rain, die mis ik nu op de extra. maar kreeg nu 1 binnen met een boel haar en stro! En toen ik hem net pastte dacht ik vreemd zit wel anders.

Ik heb een B pony en vind het echt lastig dekens voor te vinden.

Heb er al 3 van Bucas dus dacht moet goed zijn dan toch? Valt heel anders

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:28

Je kunt altijd zelf een lusje aan de staartflap naaien. +:)+

Is het soms een ander model Bucas?

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:37

Heb je misschien een oude model gekregen? Mag hopen dat je er geen nieuwprijs voor betaald hebt met haar en stro erin.

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:43

Rainer schreef:
Heb je misschien een oude model gekregen? Mag hopen dat je er geen nieuwprijs voor betaald hebt met haar en stro erin.


Ik heb waarschijnlijk inderdaad een oud model gekregen. Op de zak zat de originele bucas maat sticker ook niet meer. Volle prijs betaald, heb een waardebon gekregen omdat die dus vies bleek te zijn maar na het passen en het missen van het elastiek dus, ga ik denk ik weer contact opnemen zodat die terug kan.

Ik vind het elastiek aan de staartflap dus juist heel handig omdat ik dan geen bilsingels hoef te gebruiken.

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:48

De Horseware dekens hebben geen koordjes die zo kruiselings gaan, maar alleen een bilkoord. De Rhino/Rambo hebben idd ook dat extra lusje aan de staartflap.

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:27

Bagheera_206 schreef:
De Horseware dekens hebben geen koordjes die zo kruiselings gaan, maar alleen een bilkoord. De Rhino/Rambo hebben idd ook dat extra lusje aan de staartflap.

Horseware kon ik geen goede maat vinden, of te kort en dan een maat groter was de sluiting van de borst veel te laag. Waarbij ik met een liner onder de borst uitkwam met de sluiting.

Aatrox
Berichten: 371
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:32

Zijn er nog merken onderdekens die goed/fijn onder de horseware dekens vallen en passen?

Liner systeem zou mooi meegenomen zijn maar is er eventueel zelf ook nog op te maken denk ik.

Capriootje

Berichten: 6770
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:34

Aatrox schreef:
Zijn er nog merken onderdekens die goed/fijn onder de horseware dekens vallen en passen?

Liner systeem zou mooi meegenomen zijn maar is er eventueel zelf ook nog op te maken denk ik.


De premier equine dekens en liners passen er ook onder.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:48

S_a_f_a_r_i schreef:
Is er iemand hier die d÷ bucas smartex turnout extra heeft?
Heb hem vandaag gepast maar in tegenstelling tot de bucas smartex rain zit hier geen elastiekje waar de staart door kan op, klopt dit?

En hij valt ook echt wel kleiner dan de smartex rain.. of heb ik gewoon een maandag ochtend model?

Bij mij hadden geen van beide dit. Dus denk een nieuwer/ouder model?

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:16

Aatrox schreef:
Zijn er nog merken onderdekens die goed/fijn onder de horseware dekens vallen en passen?

Liner systeem zou mooi meegenomen zijn maar is er eventueel zelf ook nog op te maken denk ik.


Ah jij loopt ook tegen het probleem aan dat alles bijna op is bij HW en ze problemen hebben met productie? -O- Ik zie regelmatig nog liners voorbij komen via die Bucas/HW pagina op feestboek. Ben jij daar al lid van? Mss kun je daar nog een 2e hands liner vinden?

RianneH

Berichten: 28245
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:27

Destijds (8-10 jaar terug) lagen de HH highliners (dus staldekens, geen liner) mooi onder de Rhino van een stalgenoot van mij. Ik heb ook deze gehad: https://www.uhg-shop.nl/adjusta-fitr-v- ... deken.html lag ook aardig, maar die mag je wel een (halve) maat kleiner kopen dan de bovendeken anders steekt ie uit. En je moet even knoeien hoe deze achter vast te leggen omdat ie gemaakt is voor beensingels.

Slmt9

Berichten: 4835
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:10

Mijn paard past het beste de Rambo dekens, maar sinds hij 24/7 buiten staat zie ik dat het bij zijn boeg/hals inregent als het veel achter elkaar regent. Hij gaat niet in de schuilstal staan :Y)
Een hals op doen werkt prima, maar een hele hals vind ik voor overdag te warm en is funest voor zn manen.

Nu overweeg ik de rhino Wug vanwege de halve hals. Hoe zijn de ervaringen mbt kwaliteit tov Rambo?
En de pasvorm? Mijn paard heeft amigo 140 en rambo 130. Paardendrogist adviseerde bij schuine sluiting, zoals rambo 130 en bij rechte zoals amigo 140. Was voor mij nieuw!

Nu ook nog een nieuwe Rambo original 200gr ‘over’. Nooit gebruikt want was nog niet koud genoeg. Nog niet eens gepast omdat hij de 0gr al heeft, dus maat was al bekend. Iemand belang bij?

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:16

Waarom wil je een Rhino als je Rambo bent gewend? Is een Rambo wug dan geen optie?

Slmt9

Berichten: 4835
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:47

Ja zeker! Ik twijfel ook nog. Maar dat komt ook omdat ik niet weet of een halve hals the job does. En t scheelt weer 100 euro :D
Ik verwacht voor de deken die te koop staat niet de volle prijs te krijgen.

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:59

Ja, die Rambo's zijn ook potverdikkieduur... -O-

Ik heb zelf de ervaring dat ik bij Rambo een maat kleiner moest nemen dan bij Amigo. Ik weet niet hoe dat met Rhino zit. :=

RianneH

Berichten: 28245
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:05

Je hebt niet de mogelijkheid om af en toe de hals om te doen? Ik heb beide, dekens met losse hals en een wug, maar vind het met die regen van afgelopen nacht toch fijner de volle hals eraan te doen. Dat doe ik dan ‘s avonds en als het overdag wel droog blijft heb ik lieve stalgenoten die het af kunnen doen. Is het twijfelachtig weer dan ga ik voor de Wug zodat ze idd iets minder ingepakt staat.

Slmt9

Berichten: 4835
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:12

Bagheera_206 schreef:
Ja, die Rambo's zijn ook potverdikkieduur... -O-

Ik heb zelf de ervaring dat ik bij Rambo een maat kleiner moest nemen dan bij Amigo. Ik weet niet hoe dat met Rhino zit. :=


Precies hetzelfde hier. Ik ga maar even uit van het advies van de paardendrogist. Heb nu de Rhino 100gr en de Rambo 0gr beide in wug besteld. Jammer dat er van de rambo geen 100gr is. Morgen zal ik ze op elkaar leggen om de maten te vergelijken :j


RianneH schreef:
Je hebt niet de mogelijkheid om af en toe de hals om te doen? Ik heb beide, dekens met losse hals en een wug, maar vind het met die regen van afgelopen nacht toch fijner de volle hals eraan te doen. Dat doe ik dan ‘s avonds en als het overdag wel droog blijft heb ik lieve stalgenoten die het af kunnen doen. Is het twijfelachtig weer dan ga ik voor de Wug zodat ze idd iets minder ingepakt staat.


Niet helemaal. Ik ben zelf minder valide en kan daardoor alleen beperkt en gepland heen.
We zijn een kleine pension-pp en de eigenaresse helpt me al zoveel, dat ik dat soort deken dingen liever niet nog extra wil vragen.
Ik heb hem vandaag de losse regendeken op en mijn idee was om met erge regenval dan de wug op te doen. Juist zodat hij dan minder ingepakt staat als t wat minder regent. En werkt de wug daarvoor niet voldoende kan ik altijd nog kiezen om de regendeken met volle hals om te doen.
Hij heeft ook een beste vacht omdat hij normaal zonder deken staat, wil m daardoor zo minimaal mogelijk inpakken, dat hij de hitte zoals vandaag in de zon ook kwijt kan.

Aatrox
Berichten: 371
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:17

Capriootje schreef:
Aatrox schreef:
Zijn er nog merken onderdekens die goed/fijn onder de horseware dekens vallen en passen?

Liner systeem zou mooi meegenomen zijn maar is er eventueel zelf ook nog op te maken denk ik.


De premier equine dekens en liners passen er ook onder.


Weet iemand toevallig hoe deze vallen kwa maat? Ik zie nu een mooie set op MP staan in maat 183 maar paard heeft eigenlijk 195 outdoor. Ik weet dat een horseware liner 183 geen punt is onder een 195.

En ja loop ik ook tegen aan, heel schaars ook 2e hands of je betaald bijna de nieuwprijs voor een 2e hands liner omdat je nog met 7 euro verzendkosten zit als je er maar 1 bij die persoon kan kopen, dat is toch ook weer een beetje zonde.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:35

Pfoee ik weet het niet haha. De amigo bravo 12 plus is binnen heb dus 183 en 191 besteld. Om even te vergelijken dit is de amigo hero die hij nu op heeft in 191.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de dekensingels nog niet strak gedaan want hij had een vies buikje :=
Dit is de 191, bij de hals zit die wel wat ruimer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de 183, hals ook wel ruimer dan bij de Hero heb ik het idee maar misschien wel beter dan de 191. Alleen de staartflap begint al net voor de staartaanzet waardoor me dat niet helemaal lekker lijkt zitten.. dat vouwtje voor de kont bovenop komt dan ook niet helemaal lekker uit. Even mijn vinger bij waar de staartwortel begint.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Staartflap omhoog gevouwd zodat je beter kan zien tot hoe ver die komt :+
Wat denken jullie? Ik heb het idee dat die 183 niet helemaal lekker zit vanwege die achterkant.
Alleen zou die 191 niet te ruim zijn van voor? Nu zit er ook wel een hals bij maar die wil ik niet voor elk klein buitje op doen, alleen bij erg veel regen. Tot nu toe gaat het met de Hero ook nog goed daar zit ook geen hals op.
Zou het waardevol zijn om toch de bravo original te proberen? (Die heeft rechte borst sluitingen) zou dat qua maat meer als de Hero zijn of toch ook anders?
Laatst bijgewerkt door Reeltje_5 op 12-01-21 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Aatrox
Berichten: 371
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:38

Ik vind de 191 heel netjes zitten, deken moet ook nog beetje vormen natuurlijk maar denk dat dat geen problemen gaat geven voor het inregenen.

Het kan zijn dat de bravo wel beter is voor de hals van je paard kwa pasvorm maar ik denk dat je dat pas ervaart nadat de deken een beetje gesettelt is. Ik vind de 183 te krap aan de voorkant.

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:02

Ik vind de 191 zo van de foto niet eens zo slecht zitten hoor. Kan hij er ook mee grazen? Zet eens wat eten op de grond en hoe strak zitten ze dan bij de hals?

De v-sluiting geeft schouders wel iets meer ruimte dan de klassieke sluiting inderdaad.

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:03

Slmt9 schreef:
Bagheera_206 schreef:
Ja, die Rambo's zijn ook potverdikkieduur... -O-

Ik heb zelf de ervaring dat ik bij Rambo een maat kleiner moest nemen dan bij Amigo. Ik weet niet hoe dat met Rhino zit. :=


Precies hetzelfde hier. Ik ga maar even uit van het advies van de paardendrogist. Heb nu de Rhino 100gr en de Rambo 0gr beide in wug besteld. Jammer dat er van de rambo geen 100gr is. Morgen zal ik ze op elkaar leggen om de maten te vergelijken :j


RianneH schreef:
Je hebt niet de mogelijkheid om af en toe de hals om te doen? Ik heb beide, dekens met losse hals en een wug, maar vind het met die regen van afgelopen nacht toch fijner de volle hals eraan te doen. Dat doe ik dan ‘s avonds en als het overdag wel droog blijft heb ik lieve stalgenoten die het af kunnen doen. Is het twijfelachtig weer dan ga ik voor de Wug zodat ze idd iets minder ingepakt staat.


Niet helemaal. Ik ben zelf minder valide en kan daardoor alleen beperkt en gepland heen.
We zijn een kleine pension-pp en de eigenaresse helpt me al zoveel, dat ik dat soort deken dingen liever niet nog extra wil vragen.
Ik heb hem vandaag de losse regendeken op en mijn idee was om met erge regenval dan de wug op te doen. Juist zodat hij dan minder ingepakt staat als t wat minder regent. En werkt de wug daarvoor niet voldoende kan ik altijd nog kiezen om de regendeken met volle hals om te doen.
Hij heeft ook een beste vacht omdat hij normaal zonder deken staat, wil m daardoor zo minimaal mogelijk inpakken, dat hij de hitte zoals vandaag in de zon ook kwijt kan.


Ik heb geloof ik wel ergens de Rambo wug 100 gram gezien. :=

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:25

Slmt9 schreef:
Bagheera_206 schreef:
Ja, die Rambo's zijn ook potverdikkieduur... -O-

Ik heb zelf de ervaring dat ik bij Rambo een maat kleiner moest nemen dan bij Amigo. Ik weet niet hoe dat met Rhino zit. :=


Precies hetzelfde hier. Ik ga maar even uit van het advies van de paardendrogist. Heb nu de Rhino 100gr en de Rambo 0gr beide in wug besteld. Jammer dat er van de rambo geen 100gr is. Morgen zal ik ze op elkaar leggen om de maten te vergelijken :j


RianneH schreef:
Je hebt niet de mogelijkheid om af en toe de hals om te doen? Ik heb beide, dekens met losse hals en een wug, maar vind het met die regen van afgelopen nacht toch fijner de volle hals eraan te doen. Dat doe ik dan ‘s avonds en als het overdag wel droog blijft heb ik lieve stalgenoten die het af kunnen doen. Is het twijfelachtig weer dan ga ik voor de Wug zodat ze idd iets minder ingepakt staat.


Niet helemaal. Ik ben zelf minder valide en kan daardoor alleen beperkt en gepland heen.
We zijn een kleine pension-pp en de eigenaresse helpt me al zoveel, dat ik dat soort deken dingen liever niet nog extra wil vragen.
Ik heb hem vandaag de losse regendeken op en mijn idee was om met erge regenval dan de wug op te doen. Juist zodat hij dan minder ingepakt staat als t wat minder regent. En werkt de wug daarvoor niet voldoende kan ik altijd nog kiezen om de regendeken met volle hals om te doen.
Hij heeft ook een beste vacht omdat hij normaal zonder deken staat, wil m daardoor zo minimaal mogelijk inpakken, dat hij de hitte zoals vandaag in de zon ook kwijt kan.


De Rambo original is er in 100 gram en de duo is ook 100 gram

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:43

Ja? Is het niet erg dat hij wat ‘flubbert’ bij de hals? Ik zal morgen misschien een filmpje maken om te zien of het beter in beeld komt.
Heb toch nog met de rechte sluitingen ook besteld := dacht, ik moet toch retourneren, dan een extra erbij terugsturen kan ook nog wel. Die zou overmorgen moeten komen dus dat hoop ik dan maar haha.