Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 578 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Hij heeft het wel enorm snel koud, is niet de dikste en ze staan 24/7 buiten. Hebben wel een inloop stal.

Onder de deken voelt hij nu ook redelijk koud aan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:23 



 
Profiel   

StonedRomy schreef
Hij heeft het wel enorm snel koud, is niet de dikste en ze staan 24/7 buiten. Hebben wel een inloop stal.

Onder de deken voelt hij nu ook redelijk koud aan.

Dan zou ik beginnen met extra voeren.... Daar halen ze de warmte uit. En verder kijken naar een goeie deken bijvoorbeeld een bucas smartex die kan je echt op van 14 tot 0 graden ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:25 



 
Profiel   

Meer voeren gaat het niet worden. Staan op veel gras, 3 volle hooinetten en 2 kg fibre beet+ kracht voer per dag. Heeft een amigo deken op, bucas past niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:26 



 
Profiel   

Ik ga die van mij straks de 100 gram liner onder haar regendeken doen en denk dan ook maar het graasmasker af halen. Ze staan vol in de wind bij ons op stal en ze heeft een heel dun velletje

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:27 



 
Profiel   

Gisteravond de regendeken opgelegd, geen spijt van haha. Wat een baggerweer en wat een hoeveelheid water is er hier in het noorden naar beneden gekomen.

Qua temperatuur had het nog niet gehoeven voor mijn paard, maar de vele regen icm met harde wind is het toch wel fijn. Staat ook 24/7 buiten en met die wind staan ze liever onder de bomen dan in het schuilhok. Ze drogen dan toch minder fijn op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 11:00 



 
Profiel   

Ik heb die van mij vandaag voor het eerst de hele dag met regendeken op. Gisteravond met opdoen was het eigenlijk nog te warm voor haar maar ik had daar toch maar voor gekozen zodat ze wel droog onder de deken gaat.
Moeilijk moeilijk. Wat betreft echte temperatuur is het namelijk helemaal niet koud

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 11:02 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ik heb die van mij vandaag voor het eerst de hele dag met regendeken op. Gisteravond met opdoen was het eigenlijk nog te warm voor haar maar ik had daar toch maar voor gekozen zodat ze wel droog onder de deken gaat.
Moeilijk moeilijk. Wat betreft echte temperatuur is het namelijk helemaal niet koud

Zo heb ik het ook maar gedaan. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 11:07 



 
Profiel   

Ik dacht goed voorbereid te zijn. Gewassen Rambo original 0 grams bleek na wassen (bij dekenwasserij) zo lek als een mandje. Uiteindelijk maar een nieuwe besteld in de maat die mijn paard altijd heeft want de deken was al wat ouder. En wat blijkt, veeeeeeel te groot terwijl het toch echt dezelfde maat is volgens het labeltje in de deken. Scheelt 5 cm op de rug en bijna 10 cm onderlengte. Het lijkt eerder een maat groter met het verkeerde labeltje. Ik heb een maat kleiner besteld en nog een in dezelfde maat. De maat kleiner past echt niet, dezelfde maat lijkt nu bijna even groot als de deken die ik al had. Vanmiddag maar weer even proberen. Wat een gehannes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:05 



 
Profiel   

Ach nee wat een toestand zeg!
Ik had ook 2 lekkende Rambo’s dit jaar, heb 2 nieuwe Supremes aangeschaft en die passen ze allebei gelukkig prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:16 



 
Profiel   

Ik zag dat Amigo nu de deken met disc ook in de kleine maatjes heeft, iemand met een shet die deze heeft? Is die disc niet erg groot dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:00 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Sintara schreef
Ik heb die van mij vandaag voor het eerst de hele dag met regendeken op. Gisteravond met opdoen was het eigenlijk nog te warm voor haar maar ik had daar toch maar voor gekozen zodat ze wel droog onder de deken gaat.
Moeilijk moeilijk. Wat betreft echte temperatuur is het namelijk helemaal niet koud

Zo heb ik het ook maar gedaan. :=


Hier ook! Morgen om 13u de laatste forse bui (9mm) en dan gauw de deken weer af :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:40 



 
Profiel   

Ja ik zit nog ernstig in twijfel, de weerapps zijn het totaal niet eens over vanacht. Als het droog blijft zet ik haar liever bloot, maarja dat is erg onzeker nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:45 



 
Profiel   

Eerlijk met dit soort weer ben ik super blij met mijn horsepal. Maakt het zoveel makkelijker dan raden.

Deze grafiek is van de afgelopen 3 dagen van mijn 22 jarige. Stond onder 150 gram zonder hals die 3 dagen. Heb d'r dus gisterenavond gewisseld naar de 200 gram met hals. Even kijken of ze comfortabel blijft. Ze zit steeds precies in de marge.

[ img ]

Dit is mijn 12 jarige die onder een 50 gram staat. Die zit 's nachts steeds een behoorlijk stuk onder comfort. Maar omdat ze iets te dik is met het droge weer wel zo gelaten. Gisterenavond gewisseld naar de 150 gram. Kijken of ze het daar mee red.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:08 



 
Profiel   

Oh wat handig. Helaas niet meer leverbaar zie ik, gaat een nieuw model komen oid die ook hartslag en activiteit meet. Vond de prijs van 40 euro net zo ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:26 



 
Profiel   

Oh ja, die wil ik ook wel… er is geloof ik ook zoiets van een ander merk maar die vond ik zo prijzig om aan je paard te hangen zonder toezicht 24/7 buiten. Dit zou nog wel het proberen waard zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:30 



 
Profiel   

Is dat beetje handig meten met ongeschoren paard? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:34 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Hier ook! Morgen om 13u de laatste forse bui (9mm) en dan gauw de deken weer af :D


Hier wss morgen ook weer dekentje af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:35 



 
Profiel   

Hallo, heeft iemand tips voor dekens voor een paard dat snel schuurplekken krijgt op de borst? Mijn paard heeft denk ik een wat bredere borst, maar niet een hele dikke hals. Ik heb het idee dat veel dekens aan de voorkant te laag hangen en daardoor schuurplekken ontstaan.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:41 



 
Profiel   

Enige wat werkt is goede pasvorm en gladde binnenkant. Je kan shires proberen. Bij die van mij nooit plekken

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:47 



 
Profiel   

StonedRomy schreef
Oh wat handig. Helaas niet meer leverbaar zie ik, gaat een nieuw model komen oid die ook hartslag en activiteit meet. Vond de prijs van 40 euro net zo ideaal.


Die prijs is idd heel fijn. Ben bang dat de nieuwe juist weer zo duur worden. Bovendien weet ik niet of het wel zo nuttig is om hartslag enzo ook gemeten te hebben. Dat is me iets te veel informatie denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:36 



 
Profiel   

Nieuwe lijkt ook behoorlijk groter te worden. Helaas. Net het kleine formaat, prijs en feit dat je geen gaten hoeft te maken in je deken sprak me aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:50 



 
Profiel   

Gaten in je deken? :wow:

Ik heb de dekentjes toch maar om gelaten bij de omaatjes. Hopelijk morgenavond dan af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 18:16 



 
Profiel   

Ik haalde de mijne vandaag koud van stal, hij had 0 grams regendeken aan… hij staat op de Hoekstal bij de deur, dus 100 grams Liner erbij, en daarna voelde die aangenaam

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 18:47 



 
Profiel   

Hier pony vandaag voor de derde keer geschoren.
Helaas was de bucas ondanks de hals ingeregend en wat klam van onder.

Dus nu staat ze onder de bucas recuptex en daarover een fleece gevoerde 0 gram van EJ :+


[ img ]
En dan zaten haar benen er nog in :=

Denk dat ik er morgen maar onder 100 gram zet. Waarom is het niet gewoon een constante temp.


Laatst bijgewerkt door Saaams op 21-10-21 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 18:51 



 
Profiel   

https://www.walho.be/epages/becloud-201 ... cale=nl_NL

Hier is ie nog wel te koop, alleen wel in België. Zit te twijfelen om hem toch nog te bestellen, vind het zo lastig inschatten nu
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 18:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 578 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen