Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 579 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Oh goeie, ik heb eind van de winter een HorsePal besteld, die ligt nog te wachten in m’n kist voor het inplakken in de deken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:10 



 
Profiel   

JackieT schreef
https://www.walho.be/epages/becloud-201 ... cale=nl_NL

Hier is ie nog wel te koop, alleen wel in België. Zit te twijfelen om hem toch nog te bestellen, vind het zo lastig inschatten nu

Heel erg bedankt. Heb er meteen twee besteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:58 



 
Profiel   

Iemand hier ervaring met de Amigo Hero Ripstop 200g ? Volgens de foto (op Agradi.nl) zitten er ook ringen aan de binnenkant. Misschien een domme vraag, maar dit is niet voor het bevestigen van een Horseware liner onderdeken? heb ik ergens gelezen, maar voor halsstukken. Is het ook niet mogelijk of kan het wel om een onderdeken daar aan vast te zetten :+

Voorheen lag deze liner gewoon onder mijn Bucas (los) ging eigenlijk ook prima, daar niet van.

Hoe vallen deze dekens van Amigo Hero (vooral de maat 125/175 - 130/183?)
Van Bucas de Freedom Turnout heb ik 5.9 (130 onderlengte). Het zou zijn voor Arabiertjes.


Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 21-10-21 21:52, in het totaal 4 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 21:39 



 
Profiel   

De hero heeft alleen ringen voor een hals

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 21:41 



 
Profiel   

Ik heb ook de horsepal besteld :D
Ik zit te twijfelen of ik voor mijn pony 150 of 200gr nodig heb als het echt koud gaat worden, wat denken jullie? Ik scheer alleen een klein stukje bij zijn hals weg (ivm zweten), overdag staan ze van 8 tot ong 16u buiten op een winderige hoek zonder schuil mogelijkheid. Ik neig naar 200 maar dat is meer een gevoel. Hij gaat wel een dikke vacht krijgen zo te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 21:42 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
De hero heeft alleen ringen voor een hals

Bedankt voor je berichtje, maar kun je daar dan niet de onderdeken aan bevestigen
(als je toch geen hals gebruikt) of is dit een stomme vraag :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 21:48 



 
Profiel   

Nee, dat zit op een andere plek.

Meestal blijven de liners ook zitten als je ze alleen aan de achterkant vastmaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 21:54 



 
Profiel   

De liner zit op amigos vast op de plek tussen de ringen van de hals. Als je een verbinding maakt tussen de hals ringen kan je daar dus de liner aanvast maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 22:06 



 
Profiel   

Op de Amigo Bravo zitten de 3 ringen wel standaard. Twee voor de hals en een voor de liner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 23:32 



 
Profiel   

Sintara schreef
De liner zit op amigos vast op de plek tussen de ringen van de hals. Als je een verbinding maakt tussen de hals ringen kan je daar dus de liner aanvast maken


Dat is ook nog wel een ideetje. Ik heb ook nog een oude model met alleen 2 aansluitingen voor hals en niet voor de liner. Hoe heb jij daar de verbinding tussen gemaakt? Gewoon een touwtje? Gaat dat niet schuren ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 23:33 



 
Profiel   

Blijft het bij jullie paarden niet gewoon zitten aan alleen de staartriem?
In de categorie lui (en bij de wug geen halsringen), deed ik het zo. Bleek prima te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 06:48 



 
Profiel   

Dat heb ik nog niet geprobeerd. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 06:59 



 
Profiel   

Met een touwtje moet je alleen uitkijken voor het epileer effect, dat wil je niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:32 



 
Profiel   

Horsepal lijkt me grappig maar wel ook snel kapot of valt dat mee?

Afgelopen periode veel getemperatuurd, dat geeft ook wel een mooi beeld. Mijn dames zijn vrij constant met temp als ze een deken op hebben. Zonder deken droppen ze wat meer in koude nachten. Al betekent dat niet direct dat ze het dan ook koud hebben.

Hier staan ze nog onder 50 grams. Pony hals geschoren, de grote niet geschoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:27 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Blijft het bij jullie paarden niet gewoon zitten aan alleen de staartriem?
In de categorie lui (en bij de wug geen halsringen), deed ik het zo. Bleek prima te werken.

Ja heb ik zo altijd gedaan bij mijn Bucas outdoordeken in combinatie met Horseware liner. Ging ook prima dus is geen vereiste.

Valt de Amigo Hero ongeveer hetzelfde als de Bucas Freedom? Moet ik dezelfde maat hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:49 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Slmt9 schreef
Blijft het bij jullie paarden niet gewoon zitten aan alleen de staartriem?
In de categorie lui (en bij de wug geen halsringen), deed ik het zo. Bleek prima te werken.

Ja heb ik zo altijd gedaan bij mijn Bucas outdoordeken in combinatie met Horseware liner. Ging ook prima dus is geen vereiste.

Valt de Amigo Hero ongeveer hetzelfde als de Bucas Freedom? Moet ik dezelfde maat hebben?


Verschil tussen Bucas en Horseware is dat de boven- en ondermaten een andere verhouding hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 09:13 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Horsepal lijkt me grappig maar wel ook snel kapot of valt dat mee?


Mijn eerste was stuk omdat ie te lang met een lege batterij had gestaan in de zomer. Maar die hebben ze gratis vervangen. Ik gebruik ze nu voor de 3de winter. Dat vind ik voor 40 euro wel een goeie. Geen idee wat die nieuwe gaat kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 10:26 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Slmt9 schreef
Blijft het bij jullie paarden niet gewoon zitten aan alleen de staartriem?
In de categorie lui (en bij de wug geen halsringen), deed ik het zo. Bleek prima te werken.

Ja heb ik zo altijd gedaan bij mijn Bucas outdoordeken in combinatie met Horseware liner. Ging ook prima dus is geen vereiste.

Valt de Amigo Hero ongeveer hetzelfde als de Bucas Freedom? Moet ik dezelfde maat hebben?


Ik heb van amigo 190 en bucas 183.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:20 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Hoe zijn jullie ervaringen met de Bucas Irish Turnout Big Neck? En vooral hoe valt de deken uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:54 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Verschil tussen Bucas en Horseware is dat de boven- en ondermaten een andere verhouding hebben.


Oja ik zie het in de onderlengtes:
5.9 Bucas = 130/175
5.9 Amigo = 125/175

6.0 Bucas = 135/183
6.0 Amigo = 130/183

Dan zou Amigo iets korter vallen op de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:33 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Bagheera_206 schreef
Verschil tussen Bucas en Horseware is dat de boven- en ondermaten een andere verhouding hebben.


Oja ik zie het in de onderlengtes:
5.9 Bucas = 130/175
5.9 Amigo = 125/175

6.0 Bucas = 135/183
6.0 Amigo = 130/183

Dan zou Amigo iets korter vallen op de rug.


Ja, dat bedoelde ik. Iets andere verhoudingen. Bij mijn merrie zit Bucas te strak bij borst, maar horseware past wel weer goed. Zo is inderdaad ieder paard anders. Net zoals iedereen zijn eigen voorkeur heeft voor een cap. De ene cap zit nu eenmaal fijner dan die andere cap. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:55 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Tancreda4 schreef
Horsepal lijkt me grappig maar wel ook snel kapot of valt dat mee?


Mijn eerste was stuk omdat ie te lang met een lege batterij had gestaan in de zomer. Maar die hebben ze gratis vervangen. Ik gebruik ze nu voor de 3de winter. Dat vind ik voor 40 euro wel een goeie. Geen idee wat die nieuwe gaat kosten.


Ik heb er 3 gehad. Steeds vervangen onder de garantie omdat er van alles mee was. uiteindelijk ben ik hem kwijt geraakt en heb ik hem niet meer gevonden. Wat ik wel grappig vond dat ik altijd zelf bedacht wat voor een deken ik op zou doen, dit bijna altijd klopte met de meting van de horsePal. ik koop hem iig niet meer, ik geloof het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 19:20 



 
Profiel   

Morgen voorspellen ze bijna 15mm. := Straks maar even kijken of ik dan al regendekentje op leg of gok op morgen einde van de middag. := Vandaag wordt het mooi en zonnig weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 07:43 



 
Profiel   

Hoe vinden jullie deze Rambo Wug zitten? Mijn paard kreeg een deuk in zijn manenkam van de Amigo XL :( Dus ben weer verder aan het kijken/passen. Als ik voel heeft hij nog genoeg ruimte op de schouder, schoft blijft vrij van druk, hij kan zijn hoofd comfortabel helemaal naar de grond doen. Het lijkt alsof de rand van de deken strak rond de hals zit maar dit vertekent door zijn fluffy vachtje :D Had ook een Rhino Wug gepast maar die zat minder ruim rond de borst, verder wel netjes.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:00 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Morgen voorspellen ze bijna 15mm. := Straks maar even kijken of ik dan al regendekentje op leg of gok op morgen einde van de middag. := Vandaag wordt het mooi en zonnig weer.

Waar woon je? Hier voorspellen ze het pas voor de avond... Woon in het noordoosten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 579 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen