[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:29

Dat scheelt idd wel een heel stuk.
In jouw geval zou ik de sluiting van de bucas eraf halen en er ter hoogte van je rambo er weer opzetten.

Als je zo kijkt zou bij de bucas de bilriem hoog onder de staart zitten.. lijkt mij niet lekker zitten als paard zijnde.

Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:37

Die heeft hij idd niet gedragen :)
Ik had er er elastiek musketonhaken aan en die vast gezet aan de ringen vd rambo.
Dat had ik thuis opgemeten terwijl ik er een rambo liner op had gelegd. En zo ligt hij dus ook als ik hem eerst op doe.

Wat de oorzaak is dat hij naar achter trekt?
Heb ‘m nu iig rechtstreeks van bilkoord naar rambo gedaan, zonder speling.
Ik weet alleen niet of dat gaat schuren. Het leek niet strak bij zn schoft te staan.

Raar hoor.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:55

Ik vind die Bucas super cooler maar een apart ding en ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Mijn pony wordt er alsnog best wel warm onder maar vooral bij de borst onder de dikke 3-dubbele sluiting. En misschien verwacht ik wel wonderen maar ik vind hem ook niet sneller/beter drogen dan mijn goedkope EJ fleece zweet deken. Hij gaat ook snel scheef liggen achter en voor mijn pony is het een jurk (maar dat wist ik al met Bucas)

Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:02

Ik heb het drogen nog niet goed kunnen beoordelen.
Ik vind het nadeel met fleece dat de deken zo nat wordt en vocht erop blijft liggen. Wel is mijn paard er juist niet warm onder, waar hij bij fleece het juist enorm warm krijgt.
Bij jou gaat hij dus ook snel scheef liggen, ik ken 't idd ook van andere paarden. Ik had gehoopt dat hij recht zou blijven liggen als hij vast zat aan zn regendeken :)
Gebruik jij hem ook als liner?

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:30

Ik heb ook een Bucas power cooler besteld. Ben heel benieuwd! Zou m ook graag onder mijn Bucas en Horseware willen gebruiken.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:25

Ik heb gisteren ook een Bucas power cooler besteld en als het goed is komt hij vanavond binnen. Ik ben heel benieuwd!

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:28

Bij mij ligt die wel goed :) schuift ook niet maar mijn andere dekens zijn ook bucas.

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:36

Ik heb de Airmax liner van Rambo inmiddels binnen. Vanavond passen. Wel apart stofje. Ben benieuwd

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:09

Slmt9 schreef:
Ik heb het drogen nog niet goed kunnen beoordelen.
Ik vind het nadeel met fleece dat de deken zo nat wordt en vocht erop blijft liggen. Wel is mijn paard er juist niet warm onder, waar hij bij fleece het juist enorm warm krijgt.
Bij jou gaat hij dus ook snel scheef liggen, ik ken 't idd ook van andere paarden. Ik had gehoopt dat hij recht zou blijven liggen als hij vast zat aan zn regendeken :)
Gebruik jij hem ook als liner?

Nee, gewoon als zweet deken na het rijden als dat nodig is.

Door de horsepal kan ik nu zien dat de 50gr voor mijn pony te koud is (hij voelde ook erg fris onder zijn deken vanmiddag), ik heb een 100gr rhino wug besteld nu (in de aanbieding bij Agradi), hopelijk is die morgen binnen. Super handig wel dus die sensor, anders had ik waarschijnlijk over een paar weken pas een 200gr op gedaan. Maar ‘s nachts is het natuurlijk al 3/4 graden dus dat is behoorlijk fris (en hij staat naast de buitendeur die in principe altijd open staat voor de frisse lucht)

Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:11

xSCWx schreef:
Slmt9 schreef:
Ik heb het drogen nog niet goed kunnen beoordelen.
Ik vind het nadeel met fleece dat de deken zo nat wordt en vocht erop blijft liggen. Wel is mijn paard er juist niet warm onder, waar hij bij fleece het juist enorm warm krijgt.
Bij jou gaat hij dus ook snel scheef liggen, ik ken 't idd ook van andere paarden. Ik had gehoopt dat hij recht zou blijven liggen als hij vast zat aan zn regendeken :)
Gebruik jij hem ook als liner?

Nee, gewoon als zweet deken na het rijden als dat nodig is.

Door de horsepal kan ik nu zien dat de 50gr voor mijn pony te koud is (hij voelde ook erg fris onder zijn deken vanmiddag), ik heb een 100gr rhino wug besteld nu (in de aanbieding bij Agradi), hopelijk is die morgen binnen. Super handig wel dus die sensor, anders had ik waarschijnlijk over een paar weken pas een 200gr op gedaan. Maar ‘s nachts is het natuurlijk al 3/4 graden dus dat is behoorlijk fris (en hij staat naast de buitendeur die in principe altijd open staat voor de frisse lucht)


Bij mijn paard geen horsepal nodig. Die staat 24/7 buiten en vindt alles te warm, tenzij ‘t uren regent :o

Spenk schreef:
Bij mij ligt die wel goed :) schuift ook niet maar mijn andere dekens zijn ook bucas.


Wellicht is het dan wel een stukje pasvorm en past mijn paard horseware beter. De recuptex lag ook niet mooi.

Ik las dat bucas en rambo dezelfde maat moeten zijn, dus ik verwacht niet dat het aan de maat ligt.
Voor de zekerheid heb ik nog een 175 besteld, maar dat lijkt me erg klein voor een kwpn’er van 1.62.

Ik ben erg benieuwd naar hoe hij bij anderen zit. Met name degene die ‘m ook onder de horseware gaan doen ;)

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:30


Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:37

xSCWx schreef:
175 draagt mijn pony van 1.44 :D
Ik ben benieuwd of deze nou echt 100gr is, hij is light en dat is standaard ongevoerd toch? Nou anyway deze heb ik besteld dus hopelijk is het 100gr. https://www.agradi.nl/rhino-wug-t-o-lit ... G5EALw_wcB


:+

Lite is idd 0gr, wat raar dat in de titel 100gr staat. In de beschrijving bij agradi staat het volgende:
Lite 0g, Medium 200g, Heavy 350g

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:43

Ik heb de Bucas cooler net binnen gekregen, maar hij is inderdaad wel heel erg dun.. Gebruiken jullie hem ook (puur als zweetdeken) voor in de winter? Of moet ik dan toch echt de shamrock hebben?

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:45

Mijn pony wordt er echt wel behoorlijk warm onder, warmer dan onder zijn 50gr regen deken dus ik gok dat een dikkere deken niet nodig is (maar ik scheer hem ook niet compleet)

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:46

Slmt9 schreef:
xSCWx schreef:
175 draagt mijn pony van 1.44 :D
Ik ben benieuwd of deze nou echt 100gr is, hij is light en dat is standaard ongevoerd toch? Nou anyway deze heb ik besteld dus hopelijk is het 100gr. https://www.agradi.nl/rhino-wug-t-o-lit ... G5EALw_wcB


:+

Lite is idd 0gr, wat raar dat in de titel 100gr staat. In de beschrijving bij agradi staat het volgende:
Lite 0g, Medium 200g, Heavy 350g

Ja zag ik inderdaad, maar een paar pagina’s terug had iemand een wug die was ook 100gr dus met dat in gedachten toch maar de gok genomen…

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:48

xSCWx schreef:
Mijn pony wordt er echt wel behoorlijk warm onder, warmer dan onder zijn 50gr regen deken dus ik gok dat een dikkere deken niet nodig is (maar ik scheer hem ook niet compleet)


Dankjewel! Ik scheer de mijne ook niet volledig, hij staat 24/7 buiten met een grote inloopstal, dus helemaal scheren vind ik dan te koud.
Ik gok het er dan denk ik toch maar op. Hij heeft de zweetdeken ook niet lang op en staat dan binnen, dus ik denk dat het dan wel goed moet komen.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:55

xSCWx schreef:
Slmt9 schreef:

:+

Lite is idd 0gr, wat raar dat in de titel 100gr staat. In de beschrijving bij agradi staat het volgende:
Lite 0g, Medium 200g, Heavy 350g


Ja zag ik inderdaad, maar een paar pagina’s terug had iemand een wug die was ook 100gr dus met dat in gedachten toch maar de gok genomen…


Bij Horseware vallen zowel de 0 grams als de 100 grams onder "Lite".
De Rhino uit de link die jij hebt besteld is dus inderdaad een 100 grams :j
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 02-11-21 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:56

xSCWx schreef:
175 draagt mijn pony van 1.44 :D
Ik ben benieuwd of deze nou echt 100gr is, hij is light en dat is standaard ongevoerd toch? Nou anyway deze heb ik besteld dus hopelijk is het 100gr. https://www.agradi.nl/rhino-wug-t-o-lit ... G5EALw_wcB


Ook volgens Hypostore is die 100 gams.

Bagheera_206

Berichten: 25890
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:09

Ik heb idd ook een Wug van 100 gram. :D Maar staat geen lite of medium in de naam.

Afbeelding

Mevrouw staat nu iig nog onder de 0 gram. Hopelijk binnenkort weer beetje droger. Kan het dekentje weer af.

Afbeelding

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:00

Figo88 schreef:
Ik heb de Bucas cooler net binnen gekregen, maar hij is inderdaad wel heel erg dun.. Gebruiken jullie hem ook (puur als zweetdeken) voor in de winter? Of moet ik dan toch echt de shamrock hebben?



Ik heb ze allebei en gebruik ze ook allebei als zweetdeken in de winter.
Was het heel koud dan ging hij onder de gewone deken.

Nu is bucas niet de pasvorm voor Harry. Deze 2 zitten ok voor op de trailer of als zweetdeken.

Vrijdag komt er iemand bij ons met verschillende dekens langs om te kijken wat het beste past

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:05

Bedankt voor het meedenken en de bevestiging <3 super handig dit topic (ik ben nieuw met dekens- mijn vorige pony (shet) stond zonder iets in weer en wind)

Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:11

Oh dat wist ik ook niet, dat rhino lite ook 100gr is. Ook omdat Agradi zelf in de omschrijving zegt dat lite 0 gr is :+
Gelukkig dat het dan toch een 100gr is!

Figo88 schreef:
Ik heb de Bucas cooler net binnen gekregen, maar hij is inderdaad wel heel erg dun.. Gebruiken jullie hem ook (puur als zweetdeken) voor in de winter? Of moet ik dan toch echt de shamrock hebben?


Mijn paard wordt normaal snel heet onder dekens, hier juist (gelukkig) niet.
Ik denk dat je hem vooral moet zien als deken die snel vocht afvoert. Voor op stal/trailer lijkt me dat prima.
Voor buiten in de winter lijkt hij me wel koud.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:11

kimmetje26 schreef:
Figo88 schreef:
Ik heb de Bucas cooler net binnen gekregen, maar hij is inderdaad wel heel erg dun.. Gebruiken jullie hem ook (puur als zweetdeken) voor in de winter? Of moet ik dan toch echt de shamrock hebben?



Ik heb ze allebei en gebruik ze ook allebei als zweetdeken in de winter.
Was het heel koud dan ging hij onder de gewone deken.

Nu is bucas niet de pasvorm voor Harry. Deze 2 zitten ok voor op de trailer of als zweetdeken.

Vrijdag komt er iemand bij ons met verschillende dekens langs om te kijken wat het beste past


Dankjewel! Als gewone dekens ligt Bucas ook niet fijn op mijn paard (PRE van 1,52 m). Daar heb ik Horseware voor en vooral de Rambo original met v-sluiting ligt echt perfect :j
Hopelijk vind je vrijdag een goed passende deken!

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:16

Slmt9 schreef:
Oh dat wist ik ook niet, dat rhino lite ook 100gr is. Ook omdat Agradi zelf in de omschrijving zegt dat lite 0 gr is :+
Gelukkig dat het dan toch een 100gr is!

Figo88 schreef:
Ik heb de Bucas cooler net binnen gekregen, maar hij is inderdaad wel heel erg dun.. Gebruiken jullie hem ook (puur als zweetdeken) voor in de winter? Of moet ik dan toch echt de shamrock hebben?


Mijn paard wordt normaal snel heet onder dekens, hier juist (gelukkig) niet.
Ik denk dat je hem vooral moet zien als deken die snel vocht afvoert. Voor op stal/trailer lijkt me dat prima.
Voor buiten in de winter lijkt hij me wel koud.


Dankjewel voor je ervaring! Ik wil de deken ook enkel als zweetdeken gebruiken, na het rijden en als hij nog binnen staat. Daarna krijgt hij z'n Rambo deken weer op en mag weer lekker de wei in.

En Horseware schaalt zowel de 0 als 100 grams onder lite. Je moet dus zelf even in de titel/omschrijving van het artikel kijken hoeveel grams de lite is. En bij deze Rhino staat er duidelijk dat het om een 100 grams gaat :)

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:28

Ik heb voor het 3e jaar mijn Bucas dekens op, en nu voor het eerst een kaal plekje op de schoft. Ik denk dat het komt doordat ze heel erg schuurt / geschuurd heeft door de zomer eczeem, want normaal echt nergens last van. De manen waren er daar al af, en het is allemaal al wat gevoelig.

Is er iemand met een geweldige oplossing, of moet ik echt opzoek naar andere dekens? -O-