[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 23:00

Ik vind juist Horseware het fijnst. Bucas is toch net te krap op de borst voor mijn paard terwijl de rest wel goed zit. Ik heb bijv in mijn recuptex light een stuk voering laten zetten zodat deze niet meer kan schuren. Ben niet ontevreden over Bucas, dat zeker niet want de deken is qua materiaal en waterdichtheid top. Ik mis alleen loopsplitten of een compensatie daarvoor.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:02

Hier ook Bucas geprobeerd, maar te strak voor en trekt scheef.
Horseware ligt hier ook beter, ik heb bijna alles Rambo met de V sluiting.

Spenk
Berichten: 21786
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:07

Ja het moet wel de juiste pasvorm zijn maar dat is net zo voor Rambo. Mijn paard verzuipt in de rambo halzen.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:13

Het is echt per paard verschillend. Wat ook vaak helpt is even wat verschillende dekens van stalgenootjes uitproberen zodat je weet of Horseware of Bucas beter valt. Hier is de borst van Bucas ook te smal/strak. Ik wist destijds niet van Big Neck en borstverbreders af, want anders had ik dat ook nog wel even uit kunnen proberen. Gelukkig vallen de IJslander dekens van Horseware wel goed. Ik ben allang blij dat ik goed passende dekens heb gevonden. :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:31

Spenk schreef:
Ja het moet wel de juiste pasvorm zijn maar dat is net zo voor Rambo. Mijn paard verzuipt in de rambo halzen.


Oh die van ons niet, die passen ze precies, zouden niet kleiner moeten zijn…
Maar dat komt misschien omdat sommige verschillende dekenmaten wel dezelfde halzen hebben…

Spenk
Berichten: 21786
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:35

Ja maar dat is dus wel iets om rekening mee te houden de halzen van bucas zijn bij mij precies goed en sluiten mooier aan.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:08

Wij hebben onze nieuwe deken binnen, klaar voor de winter <3

Wel weer ff wennen aan het lange model van de Optimo :')


Afbeelding

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:09

Weet iemand of de hals van Kentucky op de Amigo dekens passen?

Zag dat ze een nieuwe lijn hebben en die konijnenvacht hals lijkt mij top!

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:18

De aansluiting van de Kentucky zijn vergelijkbaar met die van horseware. Ik heb het precies andersom. Kan het nog dubbel checken voor je deze dagen

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:35

SharonIndezz schreef:
Wij hebben onze nieuwe deken binnen, klaar voor de winter <3

Wel weer ff wennen aan het lange model van de Optimo :')


[ [url=m/06tpWx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lijkt netjes te liggen! Maar de optimo is inderdaad wel altijd echt een jurk.

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:50

Haha; dat is nou écht een regenjas. Issie ongevoerd?

Macs

Berichten: 7642
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:15

Hoi! Ik heb een vraagje.
Mijn fjord is een drama met dekens, ze heeft géén brede schouders aan de bovenkant, maar wel een bredere borst en dikke spieren daar waardoor ze daar altijd schuurplekken krijgt.
Nu heb ik het idee dat de bucas daar met de plooien mooi omheen valt en er dus geen druk op die spieren ligt.
Ze heeft het snel te warm onder een deken. Ik dacht dus dat de sunshower een ideale deken is zodat ze bij een zonnetje niet zo snel opwarmt. In het filmpje van Bucas noemt die meneer dat er een liner onder kan, maar op de website van agradi staat van niet. Kan iemand me hierbij helpen?

Of zijn er nog andere dekens die in onze situatie passend zijn? Paardje staat 24/7 buiten en heeft in principe alleen een deken op bij langdurige regen onder de 10 graden.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:24

Is 0 grams, en de hals 150, heb em opgelaten zonder hals

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:26

Macs schreef:
Hoi! Ik heb een vraagje.
Mijn fjord is een drama met dekens, ze heeft géén brede schouders aan de bovenkant, maar wel een bredere borst en dikke spieren daar waardoor ze daar altijd schuurplekken krijgt.
Nu heb ik het idee dat de bucas daar met de plooien mooi omheen valt en er dus geen druk op die spieren ligt.
Ze heeft het snel te warm onder een deken. Ik dacht dus dat de sunshower een ideale deken is zodat ze bij een zonnetje niet zo snel opwarmt. In het filmpje van Bucas noemt die meneer dat er een liner onder kan, maar op de website van agradi staat van niet. Kan iemand me hierbij helpen?

Of zijn er nog andere dekens die in onze situatie passend zijn? Paardje staat 24/7 buiten en heeft in principe alleen een deken op bij langdurige regen onder de 10 graden.


Ik heb ook een fjord en vind de bucas Irish deken fijn op haar liggen.

Macs

Berichten: 7642
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:32

Pieneappel schreef:
Macs schreef:
Hoi! Ik heb een vraagje.
Mijn fjord is een drama met dekens, ze heeft géén brede schouders aan de bovenkant, maar wel een bredere borst en dikke spieren daar waardoor ze daar altijd schuurplekken krijgt.
Nu heb ik het idee dat de bucas daar met de plooien mooi omheen valt en er dus geen druk op die spieren ligt.
Ze heeft het snel te warm onder een deken. Ik dacht dus dat de sunshower een ideale deken is zodat ze bij een zonnetje niet zo snel opwarmt. In het filmpje van Bucas noemt die meneer dat er een liner onder kan, maar op de website van agradi staat van niet. Kan iemand me hierbij helpen?

Of zijn er nog andere dekens die in onze situatie passend zijn? Paardje staat 24/7 buiten en heeft in principe alleen een deken op bij langdurige regen onder de 10 graden.


Ik heb ook een fjord en vind de bucas Irish deken fijn op haar liggen.

Dat was inderdaad mijn eerste keus ook! Maar vanwege het reflecterende vond ik de sunshower misschien beter... maar weet niet of die pasvorm hetzelfde is?

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:42

Als ze een keer gaan liggen met de sunshower issie niet wit meer. :D Dan valt dat reflecterende ook wel mee. Misschien wel iets om in je achterhoofd te houden.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:17

VWestra schreef:
De aansluiting van de Kentucky zijn vergelijkbaar met die van horseware. Ik heb het precies andersom. Kan het nog dubbel checken voor je deze dagen

Dan staat die hals op mn verlanglijstje!

Zal die konijnen vacht misschien wel der manen besparen? Met de amigo halzen breken der manen altijd af

maralyn

Berichten: 10423
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:24

Help help help!

Ik heb mijn bucas 183 6.0 binnen gekregen.
De high neck variant. Mooie deken. Maar hij ligt enorm strak op de borst, en bij haar kont steekt er 25/30 cm uit. Nu houdt die staartflap hem tegen, maar het ziet er zo gepropt uit...

Nu zie ik de navy/gold variant, 50 grams, ook aanbieding. Wél 20 euro duurder. Maar 50 grams vulling én een liner systeem, dus liners van bucas kunnen er onder en vast.

Nu ben ik bang dat als ik 191 6,3 ga bestellen, dat hij te groot uit gaat vallen.

Mijn paard is een iers sportpaard merrie. Met een mooie volle borstkas (meer als mijn Friese merrie had. Komt overeen met een fatsoenlijke haflinger)

Schofthoogte is 156. En dus lekker fors gebouwd.

183 is te klein. Met andere dekens was de 195 te groot en de 185... Mwah, kleiner mag echt niet. (Dat blijkt ook)

De deken die ik nu heb gezien is geen high neck. Maakt dat ook nog verschil?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

goldyc

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:39

Als je zegt dat hij langs achter uitsteekt en strak ligt op de borst, is hij dan niet te groot waardoor hij naar achteren getrokken wordt?
Als je een foto kan plaatsen, kunnen we waarschijnlijk beter helpen :D. (Of toch de bokkers die meer verstand hebben van dekens).
Als deze niet goed ligt, is het het misschien waard om een ander merk met een andere pasvorm te proberen.

maralyn

Berichten: 10423
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:49

goldyc schreef:
Als je zegt dat hij langs achter uitsteekt en strak ligt op de borst, is hij dan niet te groot waardoor hij naar achteren getrokken wordt?
Als je een foto kan plaatsen, kunnen we waarschijnlijk beter helpen :D. (Of toch de bokkers die meer verstand hebben van dekens).
Als deze niet goed ligt, is het het misschien waard om een ander merk met een andere pasvorm te proberen.


Borst heeft geen ruimte.

Haar billen steken 25/30 cm onder de deken uit. Oftewel, niet de deken die uitsteekt, maar haar lekkere dikke kont! :)

Te groot absoluut niet, te klein absoluut wel.

Maar ik twijfel of dit met een normaal model ook zo is. Anders ben ik echt een 191 nodig.

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:53

Mijn high neck valt verder niet anders dan een normale bucas-deken. Ik denk dat je een maat groter nodig hebt.

maralyn

Berichten: 10423
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:53

beegee schreef:
Mijn high neck valt verder niet anders dan een normale bucas-deken. Ik denk dat je een maat groter nodig hebt.


Thnxxxx. Ga ik bestellen :)

goldyc

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:12

maralyn schreef:
goldyc schreef:
Als je zegt dat hij langs achter uitsteekt en strak ligt op de borst, is hij dan niet te groot waardoor hij naar achteren getrokken wordt?
Als je een foto kan plaatsen, kunnen we waarschijnlijk beter helpen :D. (Of toch de bokkers die meer verstand hebben van dekens).
Als deze niet goed ligt, is het het misschien waard om een ander merk met een andere pasvorm te proberen.


Borst heeft geen ruimte.

Haar billen steken 25/30 cm onder de deken uit. Oftewel, niet de deken die uitsteekt, maar haar lekkere dikke kont! :)

Te groot absoluut niet, te klein absoluut wel.


Maar ik twijfel of dit met een normaal model ook zo is. Anders ben ik echt een 191 nodig.


Oh sorry, ik had begrepen dat het stuk deken aan de billen uitstak. Ja, als de billen er vanonderuit steken, is ie te klein, ja. Ik heb ken quarters van 1m45 hoog die een 195 moeten, terwijl mijn smalle arabier van 1m50 een 175 draagt. Dus een 195 voor je paardje is niet zo gek, als je aangeeft dat ze breed gebouwd is.

maralyn

Berichten: 10423
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:15

Thankyou!!

Ghighi. Haar bijnaam is spekkie. Ondanks dat ze nu netjes op gewicht is... Is ze nog best wel fors. :')

MarjanB

Berichten: 16468
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:14

Mijn ervaring is dat Bucas niet fijn past op spekkies. Rambo of shires passen dan beter