[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:32

Geldt dat niet alleen voor de rhino’s? Ik heb dat bij de rambo’s en amigo’s nooit gezien :o en dat in al die jaren dekens kopen :+

Figo88

Berichten: 2645
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:45

Slmt9 schreef:
Geldt dat niet alleen voor de rhino’s? Ik heb dat bij de rambo’s en amigo’s nooit gezien :o en dat in al die jaren dekens kopen :+


Nee, ik kom het heel vaak bij Horseware tegen. Rhino heb ik nooit gehad, maar Amigo en Rambo wel en ze gebruiken de term Lite dus bij alle Horseware dekens van 0 en 100 grams. Het staat er vaak wel bij, maar ook niet altijd. Om het nog makkelijker te maken, haha :')

Afbeelding

Afbeelding

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:01

Heb al jaren de gewone rhino original lite en die zijn gewoon echt 0 grams hoor. Ze heeft er wel eens een gesloopt en er zit alleen een waterdichte tussenlaag in en geen vulling of iets dergelijks. Heb er sinds deze week een 100 grams liner onder gedaan.(Ze is niet geschoren en staat overdag open een open wei en s'nachts op stal.)

De rhino icelandic of de wug kan ik niet over oordelen. Maar als daar 100 gram in de omschrijving staat neem ik aan dat daar wel vulling in zit.

Heb deze week ook de rambo airmax liner binnen gekregen. Lijkt goed te passen. Al ligt die voorlopig nog even in de kast aangezien mijn paard nog minstens een weekje of 6 a 8 vrij heeft ivm met mijn zwangerschap. Kan niet wachten tot ik weer kan rijden!
Laatst bijgewerkt door Annem84 op 02-11-21 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Figo88

Berichten: 2645
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:04

Annem84 schreef:
Heb al jaren de gewone rhino original lite en die zijn gewoon echt 0 grams hoor. Ze heeft er wel eens een gesloopt en er zit alleen een waterdichte tussenlaag in en geen vulling of iets dergelijks.

De rhino icelandic of de wug kan ik niet over oordelen. Maar als daar 100 gram in de omschrijving staat neem ik aan dat daar wel vulling in zit.

Heb deze week ook de rambo airmax liner binnen gekregen. Lijkt goed te passen. Al ligt die voorlopig nog even in de kast aangezien mijn paard nog minstens een weekje of 6 a 8 vrij heeft ivm met mijn zwangerschap. Kan niet wachten tot ik weer kan rijden!


Ik zeg toch ook niet dat de Lite altijd 100 grams is..? Ik zeg alleen dat Horseware zowel de 0 grams als de 100 grams deken in de categorie Lite heeft geplaatst en dat je dus even goed moet kijken om hoeveel grams het gaat. Juist omdat Lite dus zowel 0 als 100 grams kan zijn :)

Figo88

Berichten: 2645
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:08

Ik moet wel zeggen dat ik de voering van de Bucas cooler heel prettig vind aanvoelen. Ik heb vorige week de Rambo dry rug supreme besteld (en ook weer geretourneerd) en die voelde echt veel minder fijn. Hopelijk heb ik dus met deze Bucas mijn ideale zweetdeken gevonden *\o/*

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:10

Nee snap ik, zeg ook niet dat ze allemaal 100 gram zijn. De original lite is in ieder geval zeker 0 grams heb ik onlangs gezien helaas :')

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:18

Figo88 schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik de voering van de Bucas cooler heel prettig vind aanvoelen. Ik heb vorige week de Rambo dry rug supreme besteld (en ook weer geretourneerd) en die voelde echt veel minder fijn. Hopelijk heb ik dus met deze Bucas mijn ideale zweetdeken gevonden *\o/*


Ik vind het ook een fijne voering. Ik had overigens iets heel anders verwacht. Dit deed me denken aan een trainingsbroek :+


Figo88 schreef:
Nee, ik kom het heel vaak bij Horseware tegen. Rhino heb ik nooit gehad, maar Amigo en Rambo wel en ze gebruiken de term Lite dus bij alle Horseware dekens van 0 en 100 grams. Het staat er vaak wel bij, maar ook niet altijd. Om het nog makkelijker te maken, haha :')

[ [url=m/HHl6Zg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IBcVt6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Grappig, weer wat geleerd. Thanks. Met twee rambo’s hoop ik overigens wel weer een paar jaar er tegen aan te kunnen ;)

Figo88

Berichten: 2645
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:30

Annem84 schreef:
Nee snap ik, zeg ook niet dat ze allemaal 100 gram zijn. De original lite is in ieder geval zeker 0 grams heb ik onlangs gezien helaas :')


Het lijkt er inderdaad op dat de Rhino original er alleen in een 0 grams variant is, ik kan die iig niet in een 100 grams vinden.
De Rhino original plus (met hals) en de Rhino wug hebben de Lite dekens wel in een 0 en 100 grams variant.
De conclusie is dus denk ik dat Horseware zowel 0 als 100 grams dekens in de categorie Lite plaatst, maar dat niet ieder type Lite deken er in beide varianten is :)*
Dus gewoon goed de omschrijving van de deken lezen als je Horseware dekens besteld, haha :')
Ik ben iig weer wat wijzer geworden en jullie hopelijk ook _O-

En succes met de laatste loodjes van je drachtige merrie! Hopelijk wordt het een mooi veulen en kun je snel weer rijden :j

Figo88

Berichten: 2645
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:37

Slmt9 schreef:
Ik vind het ook een fijne voering. Ik had overigens iets heel anders verwacht. Dit deed me denken aan een trainingsbroek :+


Grappig, weer wat geleerd. Thanks. Met twee rambo’s hoop ik overigens wel weer een paar jaar er tegen aan te kunnen ;)


Haha, inderdaad! Maar wel een hele fijne trainingsbroek <3

En ik heb ook net twee Rambo's gekocht, hoop daarmee ook de komende jaren ertegenaan te kunnen. Ik had echt veel eerder moeten overstappen van Amigo, maargoed, beter laat dan nooit :D

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:07

Inprincipe hanteren de meeste engelse merken de zelfde schaalverdeling. 0 en 100 als light.

De wug is er in 0 en 100 gram. De 0 gram heeft een grijs randje en de 100 gram een zwarte.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:27

Dat is handig om te weten :j

@ Figo waarom is amigo niet goed voor jouw paard?

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:08

Veulen84 schreef:
Inprincipe hanteren de meeste engelse merken de zelfde schaalverdeling. 0 en 100 als light.

De wug is er in 0 en 100 gram. De 0 gram heeft een grijs randje en de 100 gram een zwarte.


Zou dat zo zijn met die randjes? Is dat niet willekeurig door de kleurstelling? Mijn 0 gram rug is zwart met een zilver randje en mijn 100 gram wug is bruin en heeft een creme-kleurig randje.

Bij de IJslanderdekentjes van Horsware kun je geloof ik wel aan de kleuren zien hoeveel grams.
Zwart = 0 gram
Bruin = 100 gram
Blauw = 200 gram
Groen = 300 gram

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is al heel wat dat ze een aparte lijn hebben voor IJslanders. *\o/* Dus snap dan wel dat ze maar in 1 kleur worden uitgebracht. :') Voor Quarters hebben ze ook een aparte lijn. Verder weet ik niet of Horseware voor nog meer rassen aangepaste dekentjes maakt. :=

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:34

Figo88 schreef:
Annem84 schreef:
Nee snap ik, zeg ook niet dat ze allemaal 100 gram zijn. De original lite is in ieder geval zeker 0 grams heb ik onlangs gezien helaas :')


Het lijkt er inderdaad op dat de Rhino original er alleen in een 0 grams variant is, ik kan die iig niet in een 100 grams vinden.
De Rhino original plus (met hals) en de Rhino wug hebben de Lite dekens wel in een 0 en 100 grams variant.
De conclusie is dus denk ik dat Horseware zowel 0 als 100 grams dekens in de categorie Lite plaatst, maar dat niet ieder type Lite deken er in beide varianten is :)*
Dus gewoon goed de omschrijving van de deken lezen als je Horseware dekens besteld, haha :')
Ik ben iig weer wat wijzer geworden en jullie hopelijk ook _O-

En succes met de laatste loodjes van je drachtige merrie! Hopelijk wordt het een mooi veulen en kun je snel weer rijden :j


Ja ik wist ook niet dat de lite er zowel in 0 als 100 gram was hoor. Dus inderdaad weer wat geleerd!

Ik ben zelf zwanger en deze week uitgerekend . Mijn paard geniet gewoon nog lekker even van haar vakantie.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:59

Spannend Annem84!

Ik heb het idee dat de 100 grams Rhino versies ook iets is van de laatste paar jaren. Eerder heb ik die deken niet in Nederland te koop zien staan, nog wel eens op Duitse sites. Op Kramer stond ook een tijdje een 50grams Amigo (wug dacht ik). Heel slecht voor mijn hebberigheid... :') Eerst maar wat andere dekens verkopen denk ik.

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:07

RianneH schreef:
Spannend Annem84!

Ik heb het idee dat de 100 grams Rhino versies ook iets is van de laatste paar jaren. Eerder heb ik die deken niet in Nederland te koop zien staan, nog wel eens op Duitse sites. Op Kramer stond ook een tijdje een 50grams Amigo (wug dacht ik). Heel slecht voor mijn hebberigheid... :') Eerst maar wat andere dekens verkopen denk ik.


Ah ja, ik heb ook een keer een 2e hands Amigo 50 gram gekocht. Was helaas te groot voor mijn oma. Ze heeft echt een pony versie nodig van Amigo. :=

Hoeveel dekens heb je nu? := :wow:

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:25

Haha, even denken..

Niet in gebruik: 2x oudje Bucas Irish, heel erg oudje Weatherbeeta, 2x Weatherbeeta 'nieuw'(0&220grams), hele vieze tweedehandse Rambo 100grams, onderdeken 300grams
In gebruik: Rambo Protector, Rhino plus 0gram (reserve regendeken), Rhino wug 0gram, Rambo Duo 100gram, onderdeken 100grams, varylayer onderdeken 250gram

Valt dus nog wel mee, vind het wel heel fijn reserve te hebben en het is bij mijn pensionado eigenlijk niet nodig om vaak naar die 200gram te gaan.

Figo88

Berichten: 2645
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:44

Annem84 schreef:
Ja ik wist ook niet dat de lite er zowel in 0 als 100 gram was hoor. Dus inderdaad weer wat geleerd!

Ik ben zelf zwanger en deze week uitgerekend . Mijn paard geniet gewoon nog lekker even van haar vakantie.


Oh, wat stom van me, sorry.. :') _O-
Maar spannend dan zeg! Veel sterkte nog even en alvast heel veel plezier en geluk met de kleine! <3

Figo88

Berichten: 2645
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:50

xSCWx schreef:
Dat is handig om te weten :j

@ Figo waarom is amigo niet goed voor jouw paard?


Niet goed is een groot woord hoor, Amigo past op zich ook op mijn paard. Maar Rambo zit gewoon zoveel beter :j
Hij heeft bij de Rambo meer vrijheid bij z'n borst en schouders en waar de Amigo toch altijd een beetje scheef trok, blijft de Rambo kaarsrecht liggen. De Rambo is ook wat langer en beschermt daardoor ook nog wat beter tegen de wind en regen. En daarnaast voel je ook echt een groot verschil in kwaliteit van de dekens.

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:38

Ik ben mijn vertrouwen in mijn dekens een beetje aan het verliezen. Ik heb een Fedimax die echt waterdicht zou moeten zijn (mega waterkolom) en toch was ze daar laatst wat nat onder (kleine patches nat). Niet een fijn idee... Mijn Rhino Wug is al 100 jaar oud (nou ja, 11.5 jaar oud dan) en vertrouw ik ook niet echt meer, al lijkt dat nog mee te vallen.

Maar ik zou het liefst een 50 grams wug hebben ipv een ongevoerde... een die echt écht waterdicht is. Ik baal zo van die fedimax, ik dacht dat ik daarmee een top deken te pakken had. Ik had nog een 50 grams wug van Felix Buhler (kramer) maar die is ook niet 100% waterdicht. Mijn paard staat 24/7 buiten zonder schuilstal, dus hij moet echt hele dagen regen kunnen hebben. Iemand een idee welk merk een 50 grams wug heeft?

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:48


Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:50

Bagheera_206 schreef:
Veulen84 schreef:
Inprincipe hanteren de meeste engelse merken de zelfde schaalverdeling. 0 en 100 als light.

De wug is er in 0 en 100 gram. De 0 gram heeft een grijs randje en de 100 gram een zwarte.


Zou dat zo zijn met die randjes? Is dat niet willekeurig door de kleurstelling? Mijn 0 gram rug is zwart met een zilver randje en mijn 100 gram wug is bruin en heeft een creme-kleurig randje.

Bij de IJslanderdekentjes van Horsware kun je geloof ik wel aan de kleuren zien hoeveel grams.
Zwart = 0 gram
Bruin = 100 gram
Blauw = 200 gram
Groen = 300 gram


In mijn catalogus staat bij de wug:
Heavy 450g = Black/Grey/White check & Grey
Medium 250g = Black/Grey/White check & Safari
Lite 100g = Black/Grey/white check & Black
Lite 0g = Black/Grey/White check & Grey
Pony Medium 200g = Black/Grey/White check & Safari
Pony Lite 0g = Black/Grey/White check & Grey

Dat laatste achter het & teken gaat over het randje. Verschilt misschien wel per model ook voor het mooi.

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:10

Tancreda4 schreef:
Ik ben mijn vertrouwen in mijn dekens een beetje aan het verliezen. Ik heb een Fedimax die echt waterdicht zou moeten zijn (mega waterkolom) en toch was ze daar laatst wat nat onder (kleine patches nat). Niet een fijn idee... Mijn Rhino Wug is al 100 jaar oud (nou ja, 11.5 jaar oud dan) en vertrouw ik ook niet echt meer, al lijkt dat nog mee te vallen.

Maar ik zou het liefst een 50 grams wug hebben ipv een ongevoerde... een die echt écht waterdicht is. Ik baal zo van die fedimax, ik dacht dat ik daarmee een top deken te pakken had. Ik had nog een 50 grams wug van Felix Buhler (kramer) maar die is ook niet 100% waterdicht. Mijn paard staat 24/7 buiten zonder schuilstal, dus hij moet echt hele dagen regen kunnen hebben. Iemand een idee welk merk een 50 grams wug heeft?


En een 0 grams Wug? De Rhino of Rambo van Horseware en daar de Airmax liner onder? Die is ongeveer warmte van 50 gram Voorkant helaas geen clipjes bij de Wug, maar lees in dit topic dat er mensen zijn die een liner onder hun Wug doen.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:20

Tancreda4 schreef:
Ik ben mijn vertrouwen in mijn dekens een beetje aan het verliezen. Ik heb een Fedimax die echt waterdicht zou moeten zijn (mega waterkolom) en toch was ze daar laatst wat nat onder (kleine patches nat). Niet een fijn idee... Mijn Rhino Wug is al 100 jaar oud (nou ja, 11.5 jaar oud dan) en vertrouw ik ook niet echt meer, al lijkt dat nog mee te vallen.

Maar ik zou het liefst een 50 grams wug hebben ipv een ongevoerde... een die echt écht waterdicht is. Ik baal zo van die fedimax, ik dacht dat ik daarmee een top deken te pakken had. Ik had nog een 50 grams wug van Felix Buhler (kramer) maar die is ook niet 100% waterdicht. Mijn paard staat 24/7 buiten zonder schuilstal, dus hij moet echt hele dagen regen kunnen hebben. Iemand een idee welk merk een 50 grams wug heeft?



Hoi allemaal,

graag lees/leer ik ook mee

Naar bovenstaande heb ik ook interesse, ook mijn paard staat 24/7 buiten (wel met mogelijkheid tot schuilen ) Mijn oog is gevallen op de bucas power turnout, omdat deze met zeer grote temperatuurverschillen te gebruiken is, heel goed ademend is, en blijkbaar super waterdicht..
Zijn er dekens te vergelijken met dit deken, maar dan iets leuker geprijsd? :') haha

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:25

Ben bang dat aan kwaliteit een prijskaartje hangt. -O-

Dat zal vast de reden zijn waarom de Bucas met Stay dry en Horseware Rambo zo duur zijn. Dat zijn ook de dekens met ballistisch nylon voor de slopers onder ons.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:30

Bagheera_206 schreef:
Ben bang dat aan kwaliteit een prijskaartje hangt. -O-

Dat zal vast de reden zijn waarom de Bucas met Stay dry en Horseware Rambo zo duur zijn. Dat zijn ook de dekens met ballistisch nylon voor de slopers onder ons.


Ja precies. En dat vind ik ook niet perse erg hoor. Maar wil dan wel weten of hij echt super waterdicht is voor paarden die 24/7 buiten staan.