Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

ervaringen BSI vliegenval

 
Profiel   

elise t. schreef
Wij hebben de vliegenval ook hangen,het werkt echt goed,maar wanneer moet je het nou verversen ?

Ik ververs hem als er geen vliegen meer in passen :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 13:46 



 
Profiel   

Als ie vol is :+
Sorry, beetje flauw, maar daar komt het wel op neer. Wij doen de lokstof erin, water erbij en wachten dan tot er veel vliegen in zitten en de val 'droog' staat. Dan kun je zien of de laag met vliegen op of onder het vulstreepje zit. Zit de laag eronder, dan kun je gewoon water bijvullen tot de bovenste rand weer tot het vulstreepje komt. Zo gaan wij verder tot bijvullen niet meer kan. Dan gooien we 'm leeg en beginnen opnieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 13:47 



 
Profiel   

Maar de val geeft zelf aan dat ie niet binnenshuis geplaatst mag worden?

Wij hebben er 4 maar die hangen allemaal buiten. Moet er ook niet aan denken om in die lijklucht te moeten zitten binnen. Ben nog steeds op een goed alternatief voor binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 13:47 



 
Profiel   

Ik heb ze laatst ververst omdat hij uitgedroogd was en geen vliegen meer aantrok. Vorig jaar had ik ze het hele seizoen hangen op 1 navulling

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 13:47 



 
Profiel   

Wendy schreef
Ik heb ze laatst ververst omdat hij uitgedroogd was en geen vliegen meer aantrok. Vorig jaar had ik ze het hele seizoen hangen op 1 navulling


Als hij droog staat gooi je er toch gewoon water bij? Bij mij lokt hij dan meteen weer prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 13:51 



 
Profiel   

Doen wij ook, water erbij als ie droog staat :j Daarna hard weglopen %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 13:54 



 
Profiel   

Dat heb ik nu ook een paar keer gedaan inderdaad :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 14:00 



 
Profiel   

Hoe werkt dat, is de lokstof dodelijk voor vliegen of gaan ze dood omdat ze opgesloten zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 16:50 



 
Profiel   

mysa schreef
Hoe werkt dat, is de lokstof dodelijk voor vliegen of gaan ze dood omdat ze opgesloten zitten?

Het is geen gif, het ruikt allen "lekker".

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 17:18 



 
Profiel   

Ze gaan dood omdat ze opgesloten zitten. Dat op zich is niet zo aardig, maar de lokstof is wel biologisch afbreekbaar (het mag in je compostbak bijvoorbeeld).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 17:43 



 
Profiel   

Aha, in theorie zou je ze dus bij de buren ;) weer vrij kunnen laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 20:30 



 
Profiel   

mysa schreef
Aha, in theorie zou je ze dus bij de buren ;) weer vrij kunnen laten.

Ze zijn op zich redelijk vlot dood moet ik zeggen, denk niet dat de lokstof eetbaar is. Als ik hem leeg zit de pot ramvol en zitten er nog hooguit 20 levende in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 20:38 



 
Profiel   

Ik heb er ook 2 hangen.
Ik heb dan gewoon een frisdrankfles gebruikt met de bovenkant er omgekeerd op en dan de lokstof van BSI erin.
Heb het idee dat ik er alleen vleesvliegen (die groene) mee vang en de gewone vliegen niet.
Hangt er 1 op een paar meter van ons terras en 1 naast de paddock.
En ja ze zitten echt ramvol die dingen en stinken ....niet normaal _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 20:56 



 
Profiel   

ClaudiaHS schreef
Ik heb er ook 2 hangen.
Ik heb dan gewoon een frisdrankfles gebruikt met de bovenkant er omgekeerd op en dan de lokstof van BSI erin.
Heb het idee dat ik er alleen vleesvliegen (die groene) mee vang en de gewone vliegen niet.
Hangt er 1 op een paar meter van ons terras en 1 naast de paddock.
En ja ze zitten echt ramvol die dingen en stinken ....niet normaal _O-

Ik vang juist heel veel gewone :+
Die zitten er ook veruit het meest _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 20:58 



 
Profiel   

Die gewone zitten hier dus ook heel erg veel maar toch lijkt het alsof ik die niet vang.
Kan best zijn dat het zo LIJKT ondat die groene gewoon meer opvallen ofzo haha.
Na morgen wordt het een stuk kouder dus ik verwacht ook een stuk minder vliegen eigenlijk.

Ik vang trouwens ook Hoornaars met die val :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-18 21:10 



 
Profiel   

Ik kan niet meer zien wat ze ooit waren.

Wel gek, ik heb altijd goed kunnen ruiken en volgens mij nog steeds wel maar ik ruik helemaal niets aan die vallen, zou dat komen omdat ik van die glazen wespenvangers heb?

Zoals ik eerder al zei, ik heb er ook één binnen en die ruik ik ook niet maar die vangt ook niet echt. Net alsof de buitenlucht het spul beter activeert of zo.

Ze gaan volgens mij niet dood door de stof maar omdat ze opgesloten zitten en geen eten meer hebben. Je zou denken dat kannibalisme hoogtij zou vieren in zo'n val.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-18 19:52 



 
Profiel   

Bij ons worden ook eitjes in de vallen gezet. Die komen uit en wandelen door de dooie massa, worden vlieg en gaan gelijk dood. Beetje luguber is het wel, maar ja.
Ik heb het idee dat met name de warmte (zon) zorgt voor de lijkenlucht. Onze vallen hangen of staan ook allemaal een groot deel van de dag in de zon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-18 20:11 



 
Profiel   

Ik was juist op zoek. Omdat ze 24/7 buiten lopen op een mini pp dacht ik dat het toch geen nut zou hebben of ik moet op elke hoek zo een ding ophangen? En kiezen ze dan echt de vanger boven de paarden of mij?

Dacht ook vd week, nog even en zijn ze weg, maar ze blijven ook en zijn mega agressief. Wil voor mezelf al een hoofdklamboe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-18 20:20 



 
Profiel   

Nav dit topic ook twee vallen aangeschaft . Je moet ze echt in de zon plaatsen want dan stinken ze des te erger . En de werking!! Binnen anderhalve week stamp en stampvol maar mijn g@d wat meuren .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-18 20:25 



 
Profiel   

Ze kiezen helaas nog steeds ook voor de paarden en voor jou. Het is dat ze zo meuren, anders hing ik er een om m'n nek (maar waarschijnlijk ga ik dan over m'n nek).
Wij hebben er twee bij de schuilstallen, daar hangen de pony's overdag veel rond.
Ook hangt er eentje op de overgang van track naar voorste weiland, naast de mesthoop. Mijn idee was dat de pony's daar langs lopen en de vliegen worden aangetrokken door de val. Geen idee of het zo is, maar het idee is leuk :P En hij vangt goed, dus prima :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-18 20:25 



 
Profiel   

Tot op hoeveel meter ruik je dat? Wij huren bij mensen aan huis, dus moeten een beetje rekening houden met de omgeving.

De vliegen zitten vooral bij de paarden. Paarden hebben alle 4 een vliegendeken en masker, maar ze gaan alsnog op het masker zitten en veel op de benen. Als ik aankom, zie ik geen vlieg, maar zodra ik tussen en bij de paarden ben, sta in in ene hele zwerm.

Wij mesten 2x per dag, dus toch wel schone omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-18 20:29 



 
Profiel   

Metertje of 3 à 4 als het echt flink meurt en de wind je kant op staat. Valt mee dus, je hoeft geen stankcirkel à la varkensbedrijf aan te houden dus :+
Onze bij de wei hangt een meter of 10 van de tuin en daar hoor ik nooit klachten over. De andere hangen meer bij het voorste deel van het erf, maar krijg ik ook geen klachten over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-18 20:37 



 
Profiel   

Bij een goede westenwind ruil ik ze ook op 20 meter. Maar dat moet dan maar want zo veel vliegen als dit jaar is niet te geloven. Wel veel minder dazen gehad door de extreme warmte maar die zullen nu wel weer opduiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-18 21:06 



 
Profiel   

Hoe hebben jullie de vallen goed werkend gekregen? Ik heb er nu een week een hangen bij de stallen, maar er zitten denk ik 5 vliegen in -O-
De ouderwetse plakstrips zitten met 2 dagen helemaal vol, maar de val wil helaas niet.
Hij hangt niet in de zon, weet niet of dat het probleem is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-18 00:36 



 
Profiel   

Hier zegt iedereen dat deze goed werkt, maar las bij een andere; geurloos. Aan de ene kant denk ik dat het wel meevalt, er staat wind, de paarden en mest ruiken ook en de overlast van vliegen is erger. Maar ja....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-18 00:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen