Ervaringen Horsepal van Horseware

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:10

Ik ben er nog steeds blij mee! Enige nadeel vind ik dat ik mijn telefoon zowat op de sensor moet houden om verbinding te maken....

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:25

ninne1 schreef:
Ik ben er nog steeds blij mee! Enige nadeel vind ik dat ik mijn telefoon zowat op de sensor moet houden om verbinding te maken....

Klopt, die 10 meter is hooguit 10 voet :+
En dan nog crasht de app regelmatig en wil hij vaak niet verbinden of duurt het heel lang.

Maar hij lijkt de temperatuur wel goed te meten :j

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:50

Hier doet ie het bij mij prima!
Echter pakt de app bij m'n zus en m'n moeder niet. Gezien m'n zus en ik paardlief delen, is dat niet zo handig...

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:04

Rond hoeveel zit bij jullie de lucht vochtigheid gemiddeld?geen idee wat normaal is nml.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:34

cinniz123 schreef:
Rond hoeveel zit bij jullie de lucht vochtigheid gemiddeld?geen idee wat normaal is nml.



Bij mijn paard hangt het af van welke deken ze opheeft. Bij de 0 gram Amgio Bravo zit ze tussen de 40 en de 70% humidity. Denk dat deze deken minder goed ademt en niet meer helemaal 100% waterdicht is. Bij de Rambo Supreme light met 100 gram liner zit ze tussen de 30 en 55% humidity . Deze ademt veel beter en is nog 100% waterdicht.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:39

cinniz123 schreef:
Rond hoeveel zit bij jullie de lucht vochtigheid gemiddeld?geen idee wat normaal is nml.

Ik gebruik horseware liners met Nika dekens, de vochtigheid is altijd heel constant tussen de 40 en 55%.
Deken af en in de schuur en hij vliegt naar 80.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 16:05

Oke mijne zit meestal tussen de 40 en 50 met nika en amigo dus dan zal dat wel goed zijn.
Vroeg me af wat normaal was

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:06

Ik heb hem sinds donderdag en dus aan uitproberen. Het paard staat niet aan huis. Bij mij blijft de luchtvochtigheid rond de 50% (Rambo original 100 gram) in een buitenstal met kleine uitloop. De temparatuur heb ik staan tussen de 26 en 30 graden.

Ik vraag me af of de sensor wel prettig zit zo bungelend aan een touwtje maar daar ontkom je niet aan als je met liners wilt werken. Ben ook bang dat hij hem ergens “verliest”.

Hoe voeg je precies een tweede gebruiker toe? Ik zou het handig vinden als mijn bijrijdster de sensor ook kan uitlezen als ze op stal is en de deken kan aanpassen. Ik heb haar toegevoegd als rider en een notificatie gestuurd naar haar emailadres maar ik vraag me dan af hoe zij de app kan gebruiken want ik moet steeds inloggen.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:00

Ik denk dat je bijrijder gewoon de app moet installeren, jouw inloggegevens gebruiken (dan staat het gelijk in de cloud en heb je ook direct toegang tot de gegevens) en de sensor koppelen met haar app/telefoon.

Ik hoef trouwens nooit opnieuw in te loggen.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:53

ninne1 schreef:
Ik denk dat je bijrijder gewoon de app moet installeren, jouw inloggegevens gebruiken (dan staat het gelijk in de cloud en heb je ook direct toegang tot de gegevens) en de sensor koppelen met haar app/telefoon.

Ik hoef trouwens nooit opnieuw in te loggen.


Thanks, we gaan het gewoon proberen!

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:18

Hoeveel graden verschil zit jullie comfort zone?
Ik ben nog zoekende (heb nu orscana) en standaard staat deze tussen 7-31graden.
De ervaring tot nu toe is 31 te warm en 10 te koud voor hem.
Snap dat het per paard verschilt maar gewoon benieuwd wat de rest doet.
Heb hem nu ingesteld op 18-28 graden om te kijken wat dat doet.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:36

cinniz123 schreef:
Hoeveel graden verschil zit jullie comfort zone?
Ik ben nog zoekende (heb nu orscana) en standaard staat deze tussen 7-31graden.
De ervaring tot nu toe is 31 te warm en 10 te koud voor hem.
Snap dat het per paard verschilt maar gewoon benieuwd wat de rest doet.
Heb hem nu ingesteld op 18-28 graden om te kijken wat dat doet.

Onder de 25 word die van mijn echt chagrijnig, boven de 35 zweterig.
Houd het dus tussen de 26 en de 32, minimaal en maximaal. Het liefst rond de 28,5 maar ja dat is wel eens lastig inschatten :Y)

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:03

Ja ik zal vast ook nog wel bij moeten stellen want vind 10 graden nog best veel.
Mijne stond echt te zweten met 31 dus voor hem weer te warm maar het scheelt ook echt of het zonnetje erop staat of niet.
Laatst had hij op de sensor gelegen en toen gaf hij ook heel warm aan :+ dus ben nog zoekende

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:38

Die van mij staat tussen de 22 en 32 graden ingesteld. Rond de 25 a 28 graden staat ze comfortabel. Ben wel benieuwd nu het echt kouder word of het dan ook zo blijft.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:20

Ik heb heel veel problemen met het uitlezen van de sensor. Als het al lukt dan geeft de app aan dat de data niet kan worden verzonden ivm traag internet. Ik vind het mailtje dat wordt verzonden juist zo handig want ik vind de grafiek voor een globaal overzicht wel handig (blijven de waarden binnen de norm) maar ik vind het ook handig om te zien hoe warm hij het precies had op een bepaald tijdstip. In het begin ging het trouwens prima dit is echt van de laatste twee dagen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:28

salamaleque schreef:
Ik heb heel veel problemen met het uitlezen van de sensor. Als het al lukt dan geeft de app aan dat de data niet kan worden verzonden ivm traag internet. Ik vind het mailtje dat wordt verzonden juist zo handig want ik vind de grafiek voor een globaal overzicht wel handig (blijven de waarden binnen de norm) maar ik vind het ook handig om te zien hoe warm hij het precies had op een bepaald tijdstip. In het begin ging het trouwens prima dit is echt van de laatste twee dagen.


Data niet verzenden doet hij hier ook vaak maar is simpel op te lossen door even op het synchroniseren knopje te drukken dan hoef je niet opnieuw uit te proberen te lezen.
Dan kan je daarna de tabel nog terug kijken in de app.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:46

Azmay schreef:
salamaleque schreef:
Ik heb heel veel problemen met het uitlezen van de sensor. Als het al lukt dan geeft de app aan dat de data niet kan worden verzonden ivm traag internet. Ik vind het mailtje dat wordt verzonden juist zo handig want ik vind de grafiek voor een globaal overzicht wel handig (blijven de waarden binnen de norm) maar ik vind het ook handig om te zien hoe warm hij het precies had op een bepaald tijdstip. In het begin ging het trouwens prima dit is echt van de laatste twee dagen.


Data niet verzenden doet hij hier ook vaak maar is simpel op te lossen door even op het synchroniseren knopje te drukken dan hoef je niet opnieuw uit te proberen te lezen.
Dan kan je daarna de tabel nog terug kijken in de app.


Thanks Azmay! Maar waar in de app vind je de tabel dan? En dan bedoel ik echt het lijstje met tijd/temp/humidity onder elkaar (dus het overzicht dat je normaal gesproken in de mail krijgt). Ik bekijk nu de grafiek bij gebrek aan beter maar vind het nogal onhandig lezen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:51

salamaleque schreef:
Thanks Azmay! Maar waar in de app vind je de tabel dan? En dan bedoel ik echt het lijstje met tijd/temp/humidity onder elkaar (dus het overzicht dat je normaal gesproken in de mail krijgt). Ik bekijk nu de grafiek bij gebrek aan beter maar vind het nogal onhandig lezen.


Op de naam van mijn paard klikken in de telefoonapp en dan op de temperatuur.
Moet zeggen dat het me op de site nog niet gelukt is te vinden.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:13

Azmay schreef:
salamaleque schreef:
Thanks Azmay! Maar waar in de app vind je de tabel dan? En dan bedoel ik echt het lijstje met tijd/temp/humidity onder elkaar (dus het overzicht dat je normaal gesproken in de mail krijgt). Ik bekijk nu de grafiek bij gebrek aan beter maar vind het nogal onhandig lezen.


Op de naam van mijn paard klikken in de telefoonapp en dan op de temperatuur.
Moet zeggen dat het me op de site nog niet gelukt is te vinden.


Jaaa ik heb het gevonden! Helemaal goed *\o/* dank je wel Azmay!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:20

Ik ben ook na een meter aan het kijken. Lees wel meerdere slechte recensies over de horsepal. Vandaar een reden voor mij om voor de Orscana te gaan, mede omdat die ook in het Nederlands is en ik dat een stuk makkelijker vind.
Ik blijf hier nog ff volgen over jullie meningen!

Edit: zie nu dat de Orscana ook in Engelse versie is.
Zoals al in dit topic genoemd zijn de sites van Orscana allemaal uit de lucht en fb pagina is al een jaar niks op gepost. Waar moet je dan naar toe als het kapot is?

Wil iemand mij nog meer vertellen over de horsepal? Want hij zit bij de hals en dat is toch niet de juiste plek voor temperatuur te meten?

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:32

ApplePapple schreef:
Ik ben ook na een meter aan het kijken. Lees wel meerdere slechte recensies over de horsepal. Vandaar een reden voor mij om voor de Orscana te gaan, mede omdat die ook in het Nederlands is en ik dat een stuk makkelijker vind.
Ik blijf hier nog ff volgen over jullie meningen!

Edit: zie nu dat de Orscana ook in Engelse versie is.
Zoals al in dit topic genoemd zijn de sites van Orscana allemaal uit de lucht en fb pagina is al een jaar niks op gepost. Waar moet je dan naar toe als het kapot is?

Wil iemand mij nog meer vertellen over de horsepal? Want hij zit bij de hals en dat is toch niet de juiste plek voor temperatuur te meten?


De orscana app is er wel in het nl.
En via hun app kan je naar hun site.
Het bedrijf is overgenomen dus vandaar dat de oude sites uit de lucht zijn.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:41

Die van mij doet niks meer, dus vrees dat hij overleden is -O-

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:44

Letizia schreef:
Die van mij doet niks meer, dus vrees dat hij overleden is -O-

Dat was dus ook bij die van mij.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:53

Hoe lang heb jij er mee gedaan? Ik net geen 2 maanden, weet dus ook niet of dit onder garantie valt...

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:02

Letizia schreef:
Hoe lang heb jij er mee gedaan? Ik net geen 2 maanden, weet dus ook niet of dit onder garantie valt...

Geloof 3 dagen