Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Goedkoper deken duurkoop?

 
Profiel   

Hoi,
Voor mijn nieuwe paardje <3 ben ik (al) op zoek naar een zomer/ tussen deken.
Voor de winter heeft ze een mooie Big D waterdichte deken. Mooie deken die ws jaren meegaat! Maar dit is wel een duurde...
Ik zit nu te kijken naar de goedkopere EJ dekens. Zijn deze echt stuk minder? of ook prima in gebruik, comfort etc?
Wat is jullie ervaring? Ik snap dat als je een zware kwaliteit deken aanschaft je daar jaren mee vooruit kan...maar ik vind het ook helemaal niet erg om af en toe nieuwe spulletjes te kopen :D :9
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:14 



 
Profiel   

hier is de ervaring wel echt dat een duurdere deken langer mee gaat. Voorheen kocht ik altijd "normale" betaalbare en kon ze zo 2 keer per jaar vervangen. Nu eindelijk een bucas en dit is al zijn 3e winter zonder scheurtje of wat dan ook. Zodra er weer dekens aan vervanging toe zijn worden ze allemaal vervangen voor bucas :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:29 



 
Profiel   

Ik had een EJ deken, maar daar zat binnen een week een winkelhaak in dankzij zijn kuddegenoten. De Bucasdekens doen het beter. Maar ligt er absoluut aan of het 600 of 1200 denier of hoger is. Vanaf 1200 houden het prima in de kudde, ongeacht het merk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:29 



 
Profiel   

Ligt ook wel een beetje aan je paarden denk ik. Ik koop altijd goedkopere dekens, Nika bijv. Die gaan bij mij ook jaren mee, mijn paarden zijn wat dat betreft best zuinig. Ik heb de paarden 24/7 buiten met zijn 3 en.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:31 



 
Profiel   

wreckh schreef
Ligt ook wel een beetje aan je paarden denk ik. Ik koop altijd goedkopere dekens, Nika bijv. Die gaan bij mij ook jaren mee, mijn paarden zijn wat dat betreft best zuinig. Ik heb de paarden 24/7 buiten met zijn 3 en.


Deze ervaring heb ik ook.met nika gaan ongeveer 3 winters mee En dan gaan we richting einde

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:35 



 
Profiel   

Ik heb geen sloper, in tegedeel, ze is juist heel netjes met dekens. Maar een EJ regendeken had ze in een maand stuk. Staartflap eraf. Gelukkig kon mn moeder m naaien. Week later voerinig los. Toen de bies er ook afscheurde heb ik m een enkeltje container gegeven. Voor mij nooit meer. Heb een Bucas gekocht en die heeft ze nu al 3 seizoenen op en is heel

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:37 



 
Profiel   

Ik had vroeger ook altijd goedkope dekens voor mijn pony die ook absoluut geen sloper is.
Maar de voering ging na 1 a 2 jaar altijd al wel kapot.
Nu heb ik een horseware rambo en die blijft echt goed,

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:39 



 
Profiel   

Het lastigste vind ik nog de pasvorm, daarin maakt duur of goedkoop niet te veel uit al zijn er belabberd vorm gegeven dekens natuurlijk. Mijn paard past Horseware wel maar Bucas niet en ik ken paarden waarbij het andersom is.

Ik koop geen heel dure dekens, heb geen sloper maar zou dekens van 300+ euro echt niet durven gebruiken _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 14:40 



 
Profiel   

Ik heb mijn aller eerste deken van epplejeck nog steeds. Al 4 jaar oud nog nooit iets wat aan gehad.
Nu totaal 3 dekens van epplejeck en ben er tevreden over. Paard staat 24/7 buiten. Rolt veel maar dat kunnen ze hebben gelukkig. Is geen sloper gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:17 



 
Profiel   

Mijn paard krijgt van dure dekens schuurplekken, zo erg soms dat het open schuurt. Dus dan maar wat goedkopere dekens, maar gaan meestal wel drie seizoenen mee. Goede ervaringen met de dekens van Nika ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:58 



 
Profiel   

Omdat dit een dekenvraag is verplaats ik het naar SV.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 15:59 



 
Profiel   

Al mijn dekens zijn goedkope dekens (1 van nika, 1 Harry’s horde, 1 qhp, 1 van ooteman en een divoza) allemaal prima dekens
Had ook een epple jeck deken, maar die is afgelopen winter na 4 of 5 jaar gesneuveld

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:03 



 
Profiel   

ik heb alleen maar goedkope dekens en heb ze alweer 4jaar en nog steeds niks mis mee maar heb ook geen deken sloper gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:04 



 
Profiel   

Toen mijn paard jong was versleet hij een deken per seizoen, duur of niet. Nu is hij ouder en rustiger en doet hij al jaren met een EJ-deken. Er zit een enkel gaatje in, maar zeker niet aan flarden zoals vroeger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:07 



 
Profiel   

Ik heb dekens al 6 of 7 jaar.
Ik heb geen sloper en wissel ook af.
Ik heb ze van shires.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:12 



 
Profiel   

Ik heb ook gewoon goedkope dekens, meestal rond de 40-50 euro voor een gevoerde winterdeken. Die ik nu heb zijn nu aan hun 3e seizoen bezig en zijn nog prima. Paard is niet bijzonder zuinig en stond afgelopen 2 seizoenen in een grote groep maar dekens blijven netjes heel. Dekens zijn van profirider trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:18 



 
Profiel   

Ik heb de eerste 3 jaar goedkopere dekens gebruikt. Gemiddeld kon ik deze 1 keer per jaar of 1 keer per 2 jaar vervangen. Ook kreeg mijn paard altijd schuurplekken op de schoft en schouders. Daarna heb ik geïnvesteerd in een dure Rambo deken. Deze zit als gegoten, nooit meer schuurplekken en gaat dit jaar de 5e winter in. Dus voor mij gelde idd goedkoop is duurkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:21 



 
Profiel   

Volgens mij is het ook een beetje kwestie van geluk met dekens...
Ik heb altijd (redelijk) betaalbare dekens (epplejeck, BR, Harry’s horse, merkloos) en de ene keer doe ik er een paar winters mee en de andere keer zit er heel snel iets kapots aan.
Het gaat mij vooral om dat ze goed passen en niet schuiven. Dat is nog het meest lastig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:24 



 
Profiel   

Bucas bevalt hier slecht qua pasvorm en ondanks dat de buitenzijde van ballistische nylon was dezelfde week al een gat er in gebeten. Verder kan 1 van onze paarden de Bucas deken te makkelijk van andere paarden af trekken waardoor ze dan kou staan te lijden.
EJ kwaliteit is wisselend, let op hoeveel denier (hoe hoger het getal, hoe sterker).
Ik heb dekens van o.a. EJ, Rambo, horsegear en Horseware. Het is ook een kwestie van een beetje geluk hebben. Ik had een oerlelijke ruitjesdeken van EJ die 3 seizoenen meeging en een dure Horseware deken die nog geen eens 1 seizoen meeging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:25 



 
Profiel   

Azmay schreef
Het lastigste vind ik nog de pasvorm, daarin maakt duur of goedkoop niet te veel uit al zijn er belabberd vorm gegeven dekens natuurlijk. Mijn paard past Horseware wel maar Bucas niet en ik ken paarden waarbij het andersom is.

Ik koop geen heel dure dekens, heb geen sloper maar zou dekens van 300+ euro echt niet durven gebruiken _O-


Pasvorm is zeker het allerbelangrijkste! En natuurlijk waterdichtheid en hufterproofheid. In een groep waarin er weinig aan dekens wordt getrokken gaat ook een goedkope (en daarmee vaak iets minder sterke deken) langer mee.
Maar comfort is ook van belang, mede daarom heb ik dekens die wat duurder waren (±120,-) en nu een dure Rambo waar ik stiekem toch heel erg blij mee ben. Wel een flinke hap uit het budget, maar duidelijk een deken die ze prettig vindt liggen, en ze heeft hem toch het grootste gedeelte van de dag op.

Het is alleen een stuk zuurder wanneer die dure dekens kapot worden getrokken of niet blijken te passen. Daarom kan het wel eens de moeite waard zijn marktplaats etc in de gaten te houden zodat je tweedehands de pasvorm en kwaliteit eens uit kan proberen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 16:28 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat duurdere dekens langer meegaan (heb nog nooit een goedkopere deken van de epplejeck gehaald, maar wel bij andere winkels)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:39 



 
Profiel   

Ik had vroeger veel goedkope dekens van bijvoorbeeld Pagony.
Die gingen in onze kudde 1 of max 2 jaar mee en zaten constant scheef.
Nu standaard Bucas of nog liever een Horseware Ireland.
Amigo en Rhino bevallen me beiden erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:46 



 
Profiel   

Meestal gaan duurdere dekens langer mee, omdat de pasvorm beter is, maar ook de kwaliteit van het materiaal. Ik heb aan het begin Pagony's gehad en daar moest ik soms twee dekens in een maand weg gooien. Nu heb ik Busas en doe hier nu al twee seizoenen mee.. Heerlijke dekens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 18:04 



 
Profiel   

Ik heb ook goedkope dekens, huismerk pagony etc. Gaan al jaren mee. Niks aan de hand, soms een sluiting vervangen maar that's it. Voor het geld van een dure kan ik tig goedkopere kopen dus ik weet het wel.

Ze zitten mijn paarden prima, draaien niet. Maar ze staan hier niet in kudde verband. Dus ze worden nier erin gebeten. Goed waterdicht, nooit een nat paard gehad, maar staan ook geen dag in de regen. Hooguit enkele uren. Geen schuur plekken gehad ooit. Ze rollen ij de modder en de dekens zijn echt super super ranzig. Maar goed. Nog steeds doen ze hun werk prima :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 18:07 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Ik heb ook goedkope dekens, huismerk pagony etc. Gaan al jaren mee. Niks aan de hand, soms een sluiting vervangen maar that's it. Voor het geld van een dure kan ik tig goedkopere kopen dus ik weet het wel.

Ze zitten mijn paarden prima, draaien niet. Maar ze staan hier niet in kudde verband. Dus ze worden nier erin gebeten. Goed waterdicht, nooit een nat paard gehad, maar staan ook geen dag in de regen. Hooguit enkele uren. Geen schuur plekken gehad ooit. Ze rollen ij de modder en de dekens zijn echt super super ranzig. Maar goed. Nog steeds doen ze hun werk prima :j


Tsja mijn paarden staan wel lang buiten.. Mijn pony stond 24/7 buiten en mijn paard minimaal 8 uur in kudde verband..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 18:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen