Goedkoper deken duurkoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Goedkoper deken duurkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 03:30

Ik kom nooit aan wassen toe, dan zijn ze al overleden :+

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:09

Wescha schreef:
Ik kom nooit aan wassen toe, dan zijn ze al overleden :+


Haha ja dit. :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:14

Bucas paste Mn pony niet, kreeg ze enorme plekken en wondjes van.
Nu al jaren een EJ deken (nu een IR) en ze passen goed en gaan lang mee.
Haar vorige 200 grams na 5 jaar weg moeten doen omdat ie niet meer 100% waterdicht was, maar nog nergens kapot.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Goedkoper deken duurkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:31

Mijn eerste deken was een EJ regendekentje met fleecevoering, die gaat nu ruim 3 jaar mee. Roestige gespen en een klein gaatje sinds dit seizoen. Momenteel hangt hij aan het dekenrek, meestal komt ie er in het voorjaar nog even op.
Vorig jaar (winter 2017/18) kocht ik een 100grams van Nika (1680D) er bij. Voor het eind van het seizoen zat daar een scheur in de binnenvoering en hij lekte ook op andere plaatsen door met een flinke regenbui. Toen ik hem wilde repareren bleek de binnenvoering volledig naar de filistijnen te zijn: meer gat dan voering en het voelde ook alsof het aan het vergaan was. Die deken is denk ik 3 maanden mee gegaan en is toen in de vuilnisbak gegaan.
Ik heb begin 2018 in de sale een 300gram van Lamicell gekocht (voor 35 euro :+ ), deze heeft hij alleen op als het echt heel koud is maar is ook echt een fijne deken qua pasvorm. Deze hangt dus wel vaker aan het rek dan dat hij een paard ziet, maar ik ben erg tevreden over de kwaliteit. Ook in langdurige regen geen doorlekken.
En dan dit jaar een nieuwe 100gram gekocht voor de winter, dit keer een Felix Buhler (ook 1680D). Deze is door mijn moeder wat vermaakt zodat de pasvorm beter is (mijn pony heeft een lastige dekenmaat), maar ligt sindsdien perfect. Schuift niet, geen schuurplekken, nooit nat. En nog nergens kapot. Wel te smerig voor woorden. :')
Ik heb dus goede hoop dat deze langer dan 1 seizoen mee gaat, terwijl hij nu wel 24/7 in een groep gedragen wordt. Ik denk dat de FB een beetje een middenklasser is qua prijs (130 was hij volgens mij) maar ik ben erg tevreden. In het voorjaar laat ik mijn dekens altijd wassen incl. behandeling voor waterdichtheid.

Nika komt er niet meer, dan koop ik liever een EJ die een paar tientjes goedkoper is en ook na een seizoen weg kan. Een echt duurdere zoals Bucas durfde ik nog niet echt aan nu een eerste winter in de groep, terwijl de Nika waarschijnlijk het spelen met één maatje al niet had overleefd. Maar hopelijk hoef ik komende winter niets nieuws aan te schaffen. :)