Vliegenmasker/vliegendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 12:45

De zoveelste vraag over de vliegenmaskers. Omdat het vorig jaar zo extreem was met de vliegen dat je eigenlijk niet meer zonder kunt en ik toen niet een geschikt vliegenmasker gevonden heb, nu maar op tijd gaan kijken. Ik zoek een vliegenmasker met genoeg ruimte bij de ogen. Daarnaast hoop ik dat er maskers zijn die niet verblinden bij regen? Ik heb niet de mogelijkheid om overdag het masker op en af te doen bij een bui. Nu heb ik de HH B-free gezien en de HKM met afneembaar neusnetje. Ben erg benieuwd naar ervaringen. Of misschien een ander vliegenmasker die ook erg fijn is?

Daarnaast op zoek naar een fijne vliegendeken. Epplejeck valt af deze zat voor geen meter. Ik heb nu een Nikka die er wel heel mooi uit ziet Maar voor een enorme striem en schrale plek gezorgd heeft op haar borst en schoft. Het is een breed gebouwd paard. Kramer heeft een die geschikt is voor robuuste paarden. Maar 110 euro vind ik weer aardig aan de prijs als je niet weet hoe het zit en blijft liggen.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:47

Ik heb zelf de field relief midi en ben er zeer tevreden over. M'n paard heeft 'm ook een poosje dag en nacht omgehad en dat ging goed.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:59

Mijn vliegenmasker komt van Kramer in Duitsland. Erg fijn ding met veel ruimte bij de ogen en verkrijgbaar met of zonder neusnet. Niet alle neusnetten aan een vliegenmasker zijn fijn maar deze is prima.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:37

Ik had eerst de Kentucky slim fit vliegenmasker gekocht, die bleef mooi zitten, maar helaas heeft mijn merrie een heel gevoelig huidje, waardoor ze een drukplek kreeg onder haar kin (waar een knopje zit bij dit masker). Ook schuurde dit vliegenmasker haar voorpluk af.
Daarna heb ik een vliegenmasker van Rambo gekocht. Niet goedkoop, maar ik ben er wel heel tevreden over. Het neusnetje kan je afnemen. Of het masker verblind bij regen zou ik niet weten.
Afbeelding

De maten van dit masker vallen heel groot uit trouwens.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:40

Ik zweer bij de vliegenkap van Lemieux. Gaat nu zijn 3e seizoen in (€29,95)
UV werend en bolling voor de ogen.



En na ellende met te smalle voorkant, te lange hals, dekens die na een week kapot zijn. Zweer ik inmiddels bij de Rambo vliegendeken. Ik heb hem vorig jaar met korting gekocht voor €90Afbeelding
Afbeelding

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 21:40

Bedankt ik ga eens kijken!

Saaams de rambo vliegendeken is niet te stellen op de borst? Ik heb vorig jaar een bucas gekocht maar die paste helemaal niet. De Nikka lijkt eerst wel goed te zitten maar trekt zo ver naar achter dat ze een enorme striem op de borst had. Het liefst heb ik ze zonder vliegendekens maar ik denk dat de ongedierteplaag alleen maar groter gaat worden. Waardoor je geen keus meer hebt.

cynthia25
Berichten: 154
Geregistreerd: 10-05-10

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 07:05

Voor mijn paard die altijd een traanoog heeft en dus vliegen aantrekt heb ik de vliegenmasker van Rambo met zon boog erin. Rond de 50 euro geloof ik maar gaat al 3 seizoenen mee en hij krijgt hem niet af.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 08:05

Mijn paard dat niks los om zijn hoofd verdraagt heeft veel baad bij de Amigo Mio maskers. Deze zijn ook Uv werend, en hij draagt ze dag en nacht, aangezien hij ook dag en nacht buiten staat. Hij draagt ze ook in de regen, tenzij er een paar dagen regen voorspeld is.

Ik heb de variant zonder oren, omdat hij dingen die bewegen om zijn hoofd niet prettig vind. Dit masker zit strak genoeg dat het niet beweegt maar staat door de naden wel mooi van de ogen af en springt weer in model na rollen of krabben.

Humn

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-06-17
Woonplaats: op een eiland

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 05:36

Vorige zomer verschillende vliegenmaskers uit geprobeerd en geen van allen waren voldoende om de vliegen bij zijn ogen en neus weg te houden. Ze kropen gewoon onder het masker.
Ik was het zo zat dat ik met strootouw een vliegenfrontriem heb gemaakt en zowaar het ventje had er minder last van dan bij het masker.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 23:11

cynthia25 schreef:
Voor mijn paard die altijd een traanoog heeft en dus vliegen aantrekt heb ik de vliegenmasker van Rambo met zon boog erin. Rond de 50 euro geloof ik maar gaat al 3 seizoenen mee en hij krijgt hem niet af.


Ik had hem vorig jaar ook gekocht. Vond ze wel erg groot maar wel degelijk. Het was mijn stalgenoot die zei en jij denkt dat de stalhouder het masker elke dag om doet. Ik heb ze om die reden terug gestuurd. Nu was het zo hevig met de vliegen dat ik toch wel een goed masker hebben wil.

Superassie ik ga eens kijken dank je wel.

Humn de vliegenfrontriem voorkwam vorig jaar niet dat de vliegen rond de ogen zaten. Met het gevolg dat ze ontstoken ogen hadden.

Bibi1109
Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:51

Humn schreef:
Vorige zomer verschillende vliegenmaskers uit geprobeerd en geen van allen waren voldoende om de vliegen bij zijn ogen en neus weg te houden. Ze kropen gewoon onder het masker.
Ik was het zo zat dat ik met strootouw een vliegenfrontriem heb gemaakt en zowaar het ventje had er minder last van dan bij het masker.


ik vind vliegenfrontriemen persoonlijk ook veel beter werken want om nou allemaal van die vliegen in dat masker te hebben is ook niks..

LGhorses
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-09-14

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:04

Ik heb een vliegenmasker van amigo zonder oren. Bevalt me heel erg goed! Werkt ook nog als een soort zonnenbril voor de paardenogen. Er kwamen geen vliegen onder het masker.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:45

Ik heb de Cashel Crusader, heel fijn masker. Geen vliegen die eronder kunnen komen, geen schuurplekken en ivm de lange neus die mijn paard heeft genoeg ruimte. De Lemieux maskers vind ik ook erg mooi, maar paste mijn paard niet.

Dekens zijn vaak lastig, en snel te groot doordat ze stof wat rek bevat. Heb je een gewone deken die goed ligt? Dan kan je wellicht in die pasvorm/merk blijven :)

Skessa_
Berichten: 10626
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:48

Als vliegenmasker heb ik ook een Cashel crusader en als vliegendeken, de zebra deken van Bucas! Die blijft bij mij super zitten.


Afbeelding

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 00:03

RianneH schreef:
Ik heb de Cashel Crusader, heel fijn masker. Geen vliegen die eronder kunnen komen, geen schuurplekken en ivm de lange neus die mijn paard heeft genoeg ruimte. De Lemieux maskers vind ik ook erg mooi, maar paste mijn paard niet.

Dekens zijn vaak lastig, en snel te groot doordat ze stof wat rek bevat. Heb je een gewone deken die goed ligt? Dan kan je wellicht in die pasvorm/merk blijven :)


Nee zelfs gewone dekens heb ik moeite mee voor mijn jongere merrie. Ze is vrij breed op haar borst. In eerste instantie lijkt een deken wel goed te liggen. Maar na enige tijd blijkt de deken toch niet zo fijn te liggen.

Ik heb vanavond gekeken bij epplejeck voor maskers en een deken. Ik vind die lemieux masker wel fijn eruit zien. Fijner dan de amigo waar ik eerst voor wilde gaan. Maar de rijen stonden bijna tot achter in de winkel dat ik maar weg gegaan ben.

Verder zag ik qua deken de amigo mio en de bug rug oid. Is daar het enige verschil dat de mio een vaste hals heeft en korter lijkt te zijn qua hals dan de bug rug?

Skessa helaas bleek de bucas veel te krap te zijn voor mijn paarden. Zelfs voor mijn oudje die niet zo breed is lag deze niet mooi.

pluisje88

Berichten: 8069
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 00:11

Ik heb de amigo aussie vorig jaar gekocht en dat had ik al jaren eerder moeten doen. Amigo past gewoon heel mooi en ik zat me altijd te behelpen met die belabberd liggende dekens terwijl deze in de aanbieding bij agradi niet eens echt duurder was. Als masker heb ik de Rambo welbekende lampenkap met die ring erin. Die gaat dit jaar het vierde jaar in en bevalt nog steeds fantastisch. Ik geloofde niet zo in dat famoose gedoe maar vorig jaar had mijn merrie toch beduidend minder vliegen bij haar hoofd dan de redt van de paarden. Daar zat gewoon een hele zwerm op het masker te chillen

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 00:40

Hier de cashel maskers, ontzettend blij mee.
En ik heb jaren de Rambo Sweet itch hoody's gehad, maar nu voor de jongste vorig jaar de sweet itch van horsegear gekocht en die vind ik eigenlijk nog mooier passen en luchtiger.
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... ar%20swee&

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:38

Wat ook erg fijne en soepele maskers zijn, zijn die van Professional's Choice. Zijn gemaakt van stretch lycra en sluiten perfect. Je kunt ze ook onder je hoofdstel/halster gebruiken als je gaat rijden.

Ik heb ze in Cob en Full te koop in mijn webshop.


Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:47

Ik heb ook goede ervaring met de vliegenkappen van Le Mieux.
Ik heb nog een oud model met een speciaal gat voor de voorpluk, dat vind ik zelf echt ideaal.
Heb wel het idee dat bij de nieuwere modellen de bolling bij de ogen wat beter is.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:49

Hier enorme fan van de Field Relief midi, ze heeft hem dag en nacht op en nooit problemen mee gehad. Van een vriendin de Cashel Crusader gekregen die ga ik dus ook nog proberen deze zomer. Vliegenmasker van Rambo vond ik zelf erg mooi maar mijn paard kreeg hem constant af, dat schoot niet op dus.

Qua dekens ben ik fan van de Rambo protector of de Amigo bug buster.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:15

Hier heeft de ėėn een masker van cashel en de ander een masker van kramer met afritsbaare neusflap.

Beide heel fijn en staan goed van de ogen af.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:21

Mijn pony vind de vliegenmaskers van Le Mieux van de Epplejeck ook het beste. Alle andere trekt hij z'n hoofd weg bij het omdoen, maar bij die is het wel goed.

Qua deken heb ik een amigo outlander geloof ik. Mega lelijk ding, net een tafelkleed, maar mijn pony kan hem 24/7 voor zes maanden lang omhebben zonder problemen. Geen idee of het bij jouw paarden ook goed zou passen aangezien ik een brede d-pony heb en dat wel wat anders is dan die van jou.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:32

Hier sinds vorig jaar eindelijk een vliegenmasker die goed bevalt (lees: mijn pony's niet na een halve dag al kwijt zijn/gesloopt hebben). Ik heb de maskers van Felix Buhler, van Kramer. Daar gaat de voorlok doorheen naar buiten, wat het masker bij mijn Shetlanders goed op zijn plek houdt. Het irriteert de pony's ook niet.
Voorheen maskers gehad van Premiere, Rambo en Amigo, die bevielen hier niet.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Vliegenmasker/vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 19:21

Ik heb de horseware rambo protect gekocht. En wil de lemieux vliegenmaskers halen. Hopelijk de juiste bescherming voor ze.

Drooppie
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:03

hoi, mijn pony staat bij een pony die vliegen maskers af trekt. ik had vandaag een vliegenfrontriem met halster om gedaan maar die was binnen 10 seconden er ook al af. nu wil ik graag een masker voor hem. maar ik heb geen idee welke goed zijn en welke heel goed blijven zitten voor paarden die het aftrekken? zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben en een goed masker hebben?