Dazenlijm, vliegenlijm, help?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Dazenlijm, vliegenlijm, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 12:56

Hey bokkers!

Dit jaar heb ik voor het eerst pony’s aan huis staan en ik heb even jullie advies nodig.
Mijn pony’s staan namelijk naast de buren die een prachtig zwembad hebben.
Zij hebben aangegeven dat ze een beetje bang zijn voor grote hoeveelheden vliegen gezien ze daar eerder ook last van hadden toen er andere paarden stonden.
Nu wil ik dit natuurlijk voorkomen want ik kan mij wel begrijpen dat je niet heel blij wordt van een zwembad vol vliegen.

Wat ik al doe:
We hebben geen mesthoop, maar ik mag alle mest kwijt bij een boer in de buurt.
Twee keer per dag wordt de paddock schoon gemaakt en een keer per dag de stal (de stal is een inloopstal op gehakseld koolzaadstro). De stal is overdag namelijk dicht.
Ik heb een oppotstal maar trek het wel iedere dag ‘dicht’.
Een keer per week ruim ik alle restjes hooi op die uit de netten zijn gevallen zodat daar geen vliegennestjes zich onder kunnen nestelen.
Waterbakken worden om de dag schoon gemaakt.

Ik zou sowieso graag emmers op willen hangen met plak-spul maar welk soort is handig?
Ik heb op dit moment vooral paardenvliegen rondom de mest en een verdwaalde strontvlieg. Ik heb nog geen dazen/horzels gespot en weet ook niet of die hier voorkomen gezien ik hier dus nog niet zo lang woon.
Wie heeft ervaringen met goed werkende lijm?

Kan ik daarnaast nog meer doen? Ben ik iets vergeten?

Bedankt voor jullie hulp!

Groetjes

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Dazenlijm, vliegenlijm, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 15:19

up?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Dazenlijm, vliegenlijm, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:36

In plaats van emmers met lijm: wij hebben vliegenvallen (niet voor dazen) van BSI, te koop bij het tuincentrum. Stinken een uur in de wind, dus of je buren ze naast hun zwembad willen, geen idee. Wij hebben ze op plekken hangen waar je er zelf niet zo’n last van hebt, maar de paarden wel profijt.