Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Die kleine vervelende rotzakjes zijn er weer

 
Profiel   

Vorige week ontdekte ik er één bij de paarden. Gisteren waren het er twee en vandaag werd mijn man lekgestoken bij een wandeling in het bos met de hond.. oftewel, daar zijn ze weer! Die vervelende rotzakjes die onze paarden (en ons) komen pesten in de zomer. Hebben jullie er ook alweer last van?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 11:55 



 
Profiel   

Dazen? Horzels? Muggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 12:01 



 
Profiel   

Murosch schreef
Vorige week ontdekte ik er één bij de paarden. Gisteren waren het er twee en vandaag werd mijn man lekgestoken bij een wandeling in het bos met de hond.. oftewel, daar zijn ze weer! Die vervelende rotzakjes die onze paarden (en ons) komen pesten in de zomer. Hebben jullie er ook alweer last van?


Uhmn er zijn diverse opties :) bedoel je er 1 in het bijzonder of alle steekbeesten tegelijkertijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 12:05 



 
Profiel   

Hier worden ze blinde vliegen genoemd.. dazen bedoel ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 12:06 



 
Profiel   

Ah gatver! Ik heb er nog geen 1 gezien maar dat zal dan ook wel niet lang meer duren bah bah bah

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 13:02 



 
Profiel   

Hier zijn ze er ook weer. Afgelopen woensdag nog een bosrit gemaakt in het Eerderbos, dat is vlakbij Ommen (Overijssel) maar op elk paard al een stuk of 10 dazen doodgemept. Het is nog niet heftig maar het begin is er helaas alweer :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 13:06 



 
Profiel   

Ja, hier in de Loonse en drunense duinen zitten ze ook al..
Nog niet veel, je word nu voornamelijk vermoord door de hoeveelheid muggen, maar heb er wel al een aantal vermoord inmiddels weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 13:08 



 
Profiel   

We zorgen dat we voor 08.00 in het bos zijn.Rond 09.00 worden de dazen in het bos wakker.En we hebben de paarden ook ingepakt als een zebra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 13:53 



 
Profiel   

Ah nee he?
Vreselijke beesten zijn het toch!
Nu staat mijn paard met een blessure op de wei, dus ritjes in het bos zitten er ff niet in (wat dan ook het enige voordeel is, nu die etters weer actief zijn geworden). -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 14:38 



 
Profiel   

Ja! Hier van de week ook al 3 doorgeslagen. En paard krijgt ook weer bulten... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 15:18 



 
Profiel   

Heb ik het toch goed gezien vandaag, stond te poetsen en zag wat voorbij vliegen. Een daas dus gatsie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 15:38 



 
Profiel   

Yep, maandag op buitenrit een aantal vakkundig naar de andere kant geholpen, en dan een uitrijdeken gaan zoeken. Hopelijk werkt deze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 16:29 



 
Profiel   

Hier op de Veluwe afgelopen week ook alweer de 1e gespot. Maar wij hebben ook de herteluisvliegen, en daarnaast zijn dazen schatjes hoor hahaha.
Hier ook als zebra op pad, incl. buikflap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 21:02 



 
Profiel   

Die herten vliegen zijn echt verschrikkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 21:56 



 
Profiel   

Als ze op de hals zitten altijd je hand er op en dood rollen, niet eenmaal een pets geven. Die beesten laten zich vallen en doen alsof ze dood zijn maar vliegen daarna net zo hard weer terug om je lastig te vallen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 21:59 



 
Profiel   

Ik heb ze hier gelukkig nog niet gezien, maar ik verwacht ze elk moment. Ben allang blij dat ze redelijk laat zijn dit jaar, vorig jaar waren ze er begin mei al _-:(

Ik heb vorige week al wel zo'n megagrote dikke steekvlieg vermoord, maar ik weet niet hoe die officieel heten :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 22:02 



 
Profiel   

Doutz16 schreef
Als ze op de hals zitten altijd je hand er op en dood rollen, niet eenmaal een pets geven. Die beesten laten zich vallen en doen alsof ze dood zijn maar vliegen daarna net zo hard weer terug om je lastig te vallen :(


Of pets geven, kijken waar hij op de grond valt en daar nog even goed doodtrappen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 22:04 



 
Profiel   

Ja denk dat ik de eerste verdwaalde zo'n 2 weken geleden al gezien had. Vandaag ook een aantal. Met de komende temperaturen zal het volgende week echt beginnen. Heb vandaag voor het eerst weer met de vliegendeken gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 22:06 



 
Profiel   

lalala_20 schreef
Doutz16 schreef
Als ze op de hals zitten altijd je hand er op en dood rollen, niet eenmaal een pets geven. Die beesten laten zich vallen en doen alsof ze dood zijn maar vliegen daarna net zo hard weer terug om je lastig te vallen :(


Of pets geven, kijken waar hij op de grond valt en daar nog even goed doodtrappen :j


Ja alleen als je er op zit ga je er liever niet steeds af lijkt me :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 07:24 



 
Profiel   

Mag er in dit topic gepraat worden over ervaringen met goede zebra dekens/vliegendekens/uitrijdekens of moet dat persé in het centrale dekentopic? Vind dat je daar dingen lastig terug kunt vinden en je vraag sneller wordt ondergesneeuwd. Maar wil dit jaar wel voor het eerst een deken kopen voor mijn ruin, voor wanneer we buiten gaan wandelen/rijden en hij zo dus minder gefrustreerd is door al het vliegend gespuis :) Maar heb geen idee waar ik moet beginnen dus hoor graag goede en slechte ervaringen met verschillende dekens hiervoor. Hij heeft verder nog nooit wat voor deken ook gedragen dus helemaal nieuw voor mij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 07:36 



 
Profiel   

Super ervaring in het bos en de wei met rijden.Nu gaan wij wel al om 08.00 naar het bos omdat er dan nog weinig zijn.Ook ons handpaard is ingepakt.Rond 09.00/09.30 kan het al niet meer omdat ze dan op het hoofd gaan zitten.De opmerkingen onderweg zijn wel leuk om te horen.Maar ik stap alleen.Dus in galop geen ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 09:02 



 
Profiel   

Het ligt ook wel aan het type paard. Ik heb een hele fijne van het EJ huismerk. Nu voor het 3de jaar in gebruik. Het is een zebra deken. Mijn paard is erg breed in de schouders/borst dus ik moet wel een losse hals hebben met een uitrijdeken. Anders kan ze gewoon echt niet fijn bewegen. Ik gebruik alleen een deken met rijden in de wei staat ze zonder.
Dus voor mijn paard vallen al heel veel dekens af omdat de meeste een borstsluiting hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 09:03 



 
Profiel   

Kennelijk zit er ook weer verschil in het patroon van de zebra dekens, dat de strepen op een bepaalde breedte moeten zijn etc voor het beste effect?? Lastig hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 10:06 



 
Profiel   

Ik weet alleen dat donkere dekens (ik had vorig jaar mijn eerste vliegenuitrijdeken gekocht in het... Donkerblauw) weinig effect hebben. Hoe lichter de deken hoe minder last van dat stekend gespuis je hebt.
Dus toen de boer mijn vliegenuitrijdeken vorig jaar aan het einde van het seizoen op m'n bijrijpaard had gelegd en haar zo de wei op had gestuurd (deken dus stuk), heb ik dit jaar toch gekocht voor een zebra-motief. Iets met geluk bij een ongeluk, zegmaar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 10:26 



 
Profiel   

En werkt deze zebra dus ook? Of nog niet op gehad?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 21:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen