Wat doen jullie met deze hitte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stocki

Berichten: 71
Geregistreerd: 15-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:44

Afbeelding

Afbeelding

Dochter, ik en Haflinger genieten 's avonds in de vijver, die achter de stal ligt <3 !
Verder mag meneer paard lekker op het land staan met zijn maatjes :-)

Stocki

Berichten: 71
Geregistreerd: 15-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:54

Vanuit een andere hoek nog een keer:

Afbeelding

Afbeelding

nessinator
Berichten: 1793
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat doen jullie met deze hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:01

Ik ben dinsdag met die enorme hitte door het bos gaan stappen met de mijne. Er stond een rij voor de spuitplaats bij ons op stal, in de stallen was het snikheet, paard was zelfs op zijn kont aan het zweten van op stal staan. 10 minuten onderweg was hij al droog. Bijkomend voordeel is dat ik eens op mijn gemak de correcte route heb kunnen uitpluizen (rij al een jaar verkeerd :+ ), en dat het voor hem goed was eens te leren dat een bosrit ook rustig kan.
Normaal hanteer ik een bovengrens van 30C voor werk, maar het was zoooooo warm in zijn stal dat ik in plaats daarvan heel rustig aan met hem op pad ben geweest. Voorafgaand en na afloop lekker nat gemaakt, beestje helemaal gelukkig :j

Getup

Berichten: 8306
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wat doen jullie met deze hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:04

Ooooh wow Stocki,mooi daar!
Ik zat er vanmorgen om 8 op voor n kleine training. Of we gaan het bos in. Verder staan ze op de wei,waar altijd ergens schaduw is.

Stocki

Berichten: 71
Geregistreerd: 15-07-17

Re: Wat doen jullie met deze hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:13

Dank je Getup :-) !

Eva_ANKY

Berichten: 52
Geregistreerd: 02-02-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:07

Die van ons staan overdag binnen, in de stallen blijft het redelijk koel, en 's nachts staan ze buiten. Qua rijden doe ik dat nu wat minder en als ik ga rijden ga ik 's avonds laat als het wat afgekoeld is buiten.

Kabayo

Berichten: 14063
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat doen jullie met deze hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:11

Vanochtend vroeg gezwommen. Verder doen ze niks en met de erge hitte lekker in de koele stal. Daar zet ik ook zo mijn stoel neer :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Wat doen jullie met deze hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:16

Lekker plekje in de schaduw, de sproeiers aan (gaan ze heerlijk onder staan) en zorgen voor genoeg vochtopname.

Anne_GTI

Berichten: 18206
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:23

Vanmorgen gestart, 2 parcoursen en een barrage. 26 sprongen in totaal. Paard nadien goed gekoeld in de schaduw met de slang. Die ging kiplekker de wei weer in. Zelf nu barstende koppijn en duizelig.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:30

Op dagen dat ik niet hoef te werken, vroeg naar strand



De ander heeft met echt heet weer meestal vrij, die zweet zo snel zo enorm dat de ervaring inmiddels geleerd heeft dat die beter een extra dagje vrij kan hebben.

Verder staan ze hier aan de kust gewoon de hele dag buiten, tot nu toe gaat dat nog goed.
Ze hebben altijd wel wat wind op de wei.

ColoursFade
Berichten: 11
Geregistreerd: 03-07-19

Re: Wat doen jullie met deze hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:37

Er wordt in ieder geval niet gereden met dit weer. Ben wel een beetje jaloers op al die strandfoto's. Normaal gesproken gaan we met de warmte buitenritjes maken in het bos en zwemmen, maar er heerst droes, dus we kunnen nergens heen.