Oude merrie scheren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linny__93

Berichten: 144
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Hank

Oude merrie scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 15:06

Hoihoi.

Ik heb een merrie van 29 jaar. 5 jaar geleden heeft ze een hersenbloeding gehad maar is hier gelukkig heel goed van hersteld! Ik rij haar al misschien 10 jaar niet meer. Volop aan het genieten op de wei met haar maatje.

Dit jaar merk ik heel erg dat ze niet of nauwelijks door haar vacht komt, nu wil ik haar scheren zijn er meer mensen die hun oude pony/paard scheren? Ze staat 24/7 buiten kan altijd naar binnen en ze staat beschut omringd door bomen. Doe haar overigens nooit een deken op.

Hoor het graag!

Groetjes , Linda

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Oude merrie scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:21

Ja hoor ik scheer mijn oude fjord ook meerdere keren per jaar.... Zou wel een vliegendeken opdoen.
Ter aanvulling, ik heb dit jaar ook 3 van onze oudere manegedieren geschoren, heerlijk vinden ze het.

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:21

Mijn oudje van bijna 29 (met cushing en aan de prascend ) scheer ik ook voor de zomer half/ jachtpatroon. Soms 2 keer nodig. Staat ook 24/7 buiten met schuilstal

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Oude merrie scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:27

Lekker scheren! ( hier helpt lijmzaadolie ook prima) scheer wel ietsje langer ivm verbranden huid in deze hitte.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Oude merrie scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:05