Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vliegenval

 
Profiel   

Bij ons op stal stikt het echt van de vliegen, heb nog nooit op een andere stal zoveel last gehad. We hadden vorig jaar al een dazenlijmval hangen en die ga ik nu weer ophangen, maar de gewone vliegen zijn voornamelijk het probleem.
Nu zag ik van die zakken die je kunt vullen met lokstof waarmee je de vliegen kan vangen. Heeft iemand daar ervaring mee? Dat je er veel vangt geloof ik meteen, maar merk je ook dat er minder overblijven?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 12:56 



 
Profiel   

Hier hangen er twee van deze: https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/plan ... uk_1152636

Het werkt hier heel goed :j Er zijn echt minder vliegen. Normaal moeten ze vaak hun vliegenmasker aan, maar dat is dit jaar nog niet nodig geweest. De val zit nu ook helemaal vol. Voordeel van deze val boven die lijm vallen vind ik ook dat er geen andere insekten als vlinders in kunnen.


Laatst bijgewerkt door Kidde op 18-07-19 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 13:16 



 
Profiel   

Werkt geweldig, moet ze (heb er 2) elk jaar 2x legen omdat ze te snel vol raken ~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 13:17 



 
Profiel   

Mijn ervaring daarmee is dat het juist nog veel meer vliegen aantrekt met die lokstof -O- . En het is echt een vieze stinkende bedoening met al die rottende vliegen :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 13:18 



 
Profiel   

Heb twee van die vallen, ronde bekers en een fles losse lokstof, heb ze dit jaar al twee keer geleegd en dan heb je het over echt duizenden vliegen per bus. Grote voordeel is dat het geen gif is, grote nadeel, het meurt maar dat doet paardenstront ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 13:19 



 
Profiel   

Hoeveel hebben jullie er op hoeveel ruimte? Ik wil er opzich wel een of twee kopen, maar weet niet of dat bij ons op de wei zoden aan de dijk zet om echt vermindering te merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 14:14 



 
Profiel   

Hangen die bij jullie binnen of buiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 14:19 



 
Profiel   

Ik heb deze: https://www.flybuster.nl/nl/flybuster-professional-vliegenval.html
Al heel wat vliegen mee gevangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 21:05 



 
Profiel   

Ik heb 2 maanden geleden zo'n nieuwe van QHP (geel met paars) gekocht, hangt vlak bij de paddock en werkt super. Inmiddels een 2e gekocht en refill, hangt er nu ook 1 bij ons terras en heb aanzienlijk minder vliegen in en om huis en stallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 21:19 



 
Profiel   

Ik heb een QHP, geel paars, werkt zo ongeloof goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 01:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen