Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar kun je nog buitenrijden zonder processierups?

 
Profiel   

Hoi,
Wil morgen ergens gaan buitenrijden in een leuk gebied.
Normaliter ga ik naar Giersbergen (Drunense Duinen). Maar ik hoorde dat het er barst van de eikenprocessierups... Klopt dat?

Ik woon in het midden vh land, ik ga ook wel eens naar Maarn.
Bij de marienwaerdt hebben ze ook een ruiteroute, lijkt me ook wel eens leuk.

Wie weet wat?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:41 



 
Profiel   

In NH hebben we nergens last van (Heemskerk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:43 



 
Profiel   

Bij ons in het bos is het grootste deel van de nesten al leeg dus ik neem aan dat dat overal is??

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:43 



 
Profiel   

Mariljo schreef
Bij ons in het bos is het grootste deel van de nesten al leeg dus ik neem aan dat dat overal is??


En waar is dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:43 



 
Profiel   

Ik heb vandaag gereden in Dwingeloo, wel wat bomen met lintjes, maar heb nergens wat zien zitten dus ging er vanuit dat die ook leeg waren. Hier nu voor de 2e dag en ook nergens last van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:45 



 
Profiel   

Bij Maarssen zit het gagelpark, veel ruiterpaden en kleine heuveltjes waar je op en af kan rijden.
Is alleen niet echt een bos, meer een park, maar ik heb er de afgelopen weken geen last van rupsen gehad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:45 



 
Profiel   

Gimmick11 schreef
Mariljo schreef
Bij ons in het bos is het grootste deel van de nesten al leeg dus ik neem aan dat dat overal is??


En waar is dat?

Bergeijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:45 



 
Profiel   

Ze zijn vrijwel overal al aan het verpoppen in hun cocon of zijn al vlinders geworden, dus buitenrijden gaat nu gewoon weer prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:46 



 
Profiel   

ik rij altijd in maarsbergen en leersumse veld en daar nog nooit last gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:48 



 
Profiel   

Marienwaerd is, los van de processierups, echt heerlijk om te rijden. Ik ben er geboren en getogen, prachtige omgeving. En goede faciliteiten, je kunt bij de paardenheerlijkheid je trailer zetten en je paard rustig opzadelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:48 



 
Profiel   

Tussen half april en half mei hebben we te maken met jonge rupsen. In de periode half mei tot eind juni zijn de rupsen volwassen. In deze periode (3e tot 6e larvale stadium) hebben de rupsen brandharen en is de kans op ongemak het grootst. De volwassen rupsen poppen vanaf eind juni in hun nesten.

De ergste overlast is dus alweer voorbij. In de lege nesten kunnen nog wel brandharen zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:51 



 
Profiel   

Bedankt!!
Ik heb er weinig verstand van en ben door anderen een beetje bang gemaakt vrees ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:55 



 
Profiel   

Mja, ik was er ook altijd een beetje bang voor, tot m'n armen en nek helemaal vol zaten.
Het klinkt allemaal erger dan het is, vind ik. Maar ik heb geen idee hoe dat in relatie tot paarden zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 17:57 



 
Profiel   

Ik heb vorige week op Giersbergen geparkeerd en een rondje van 20 km gereden.
Geen last gehad van de rupsen, wel nesten gezien.

Maar pony en ik zijn er zonder jeuk weer vandaan gekomen en hebben heerlijk gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 18:05 



 
Profiel   

Ik kan weer prima rijden in de Loonse en drunense duinen hoor, maar ik had meer lat van muggen dan wat anders _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 18:13 



 
Profiel   

Bij ons in Noordwijkse bos, duinen en strand nergens last van

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 18:34 



 
Profiel   

Vorige week nog in treek den henschoten gereden. Heerlijk en nergens last van gehad. Of ja een horzel of twee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 18:43 



 
Profiel   

Bergen en Schoorl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 18:44 



 
Profiel   

Bij ons in Brabant is de processierups allang een vlinder geworden.
Omgeving Vorstenbosch, Uden, Oss, Herpen.

Het lijkt me stug dat het verschil met de rest van het land meer dan 2 weken is.
Want zeker 2 weken kunnen we alweer vrij de bossen in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 10:52 



 
Profiel   

Rakkie123 schreef
Bij ons in Brabant is de processierups allang een vlinder geworden.
Omgeving Vorstenbosch, Uden, Oss, Herpen.

Het lijkt me stug dat het verschil met de rest van het land meer dan 2 weken is.
Want zeker 2 weken kunnen we alweer vrij de bossen in.

Hier in Oss heb ik juist afgelopen dagen weer hernieuwde jeukaanvallen gehad onder dezelfde eiken waar eerder processierupsen zaten. Maar kan zijn dat oude haren zijn die door de warmte (en de wind) nog vrij gekomen zijn. Maar het blijft jeukellende hier nog steeds.
Maashorst zelf, weet ik niet. Herperduin had ik 14 dagen geleden nog wel last toen ik na een rit thuis kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 10:59 



 
Profiel   

Sinds 2 weken helemaal vrij van jeuk, ook mijn rijdende vriendinnen....
Zou het kunnen dat je iets aan hebt gehad wat misschien niet helemaal vrij is van de haartjes, dat had ik week geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 11:05 



 
Profiel   

Hier op de veluwe (kootwijkerzand, wekeromse zand, edese bos, ginkelse hei) geen last van de eikenprocessie rups. Wel op sommige plekken veel dazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 11:21 



 
Profiel   

Rakkie123 schreef
Sinds 2 weken helemaal vrij van jeuk, ook mijn rijdende vriendinnen....
Zou het kunnen dat je iets aan hebt gehad wat misschien niet helemaal vrij is van de haartjes, dat had ik week geleden.

Nee want ik gooi alles gelijk in de was.
Het was op het veld aangrenzend aan mijn eigen wei, langs de weg waar heel veel rupsen zaten (gemeente heeft nesten weggezogen ook, maar jeuk bleef). Maar goed, kan ook reactie op wat anders geweest zijn uiteraard. Er is wel meer wat kan zorgen voor jeuk als je zo aan het struinen gaan in korte broek en shirt haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 11:34 



 
Profiel   

Bergen/Schoorl is top. Staat vol eiken maar geen processierupsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 11:59 



 
Profiel   

Begin van de maand nog 6 dagen achter elkaar gereden en geen processierups tegengekomen. Ook geen eiken trouwens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 12:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen