Vliegenmasker voor dag en nacht in de wei.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Vliegenmasker voor dag en nacht in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 20:33

Aangezien ik het niet zo goed kan vinden, toch besloten een topic aan te maken.

Tot nu toe staat mijn paard buiten met een halster. Deels omdat het eingelijk moet, en deels zodat ze haar vliegen frontriem om kan.

Ware het niet dat ze nu schuurplekken achter haar oren krijgt. Dus ik heb even overlegd, en ze mag zonder halster in de wei. Ze hoeft eingelijk niet gevangen te worden tenzij het heel slecht weer is, en ik kan haar zelf prima vangen. Dus als ik een halster bij de wei laat liggen mocht ze gepakt worden, mag die verder af blijven.

Maar, dan kan ze dus haar vliegen frontriem niet meer om. En met de vliegenplaag van nu zoek ik een fijn vliegenmasker die lekker zacht is om meer schuurplekken te voorkomen. Maar ik heb geen idee welke en kan door de bomen het bos niet meer zien.
Welke zijn fijn en blijven goed zitten?

Een frontriem met kopstuk word hem dus niet, want daar zitten al die schuurplekken. Dus ik zoek een zachte vliegenmasker die dag en nacht om kan blijven, maar wel los wil mocht het een keer blijven hangen.

Zonder oren en zonder neus lijkt me het fijnst, maar dat is persoonlijk. Ik heb geen ervaring met vliegenmaskers die hele dagen on moeten blijven.

Zijn er lieve bokkers met ervaringen en suggesties? Ik wil er vrijdag graag een halen bij de divoza, tot die tijd heb ik een halster met bont om gedaan in de hoop dat dat de schuurplekken wat ontlast :=

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:37

Ik vind de Shires vliegenmaskers mooi zacht. Op de neus en op de plek van de frontriem zit een zachte rand. Ook het kopstukje is wat mij betreft mooi zacht. Voor mijn merrie heb ik de variant zonder oren (alleen een kopstukje) en zonder neusflap.

Edit: https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... -zwart.htm
Dit is ‘m. Het gaas is ook vrij stevig, waardoor het goed van de ogen af blijft staan.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 30-07-19 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:38


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:43

:+
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 30-07-19 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:44

Die van mij staan al jaren dag en nacht met in zon regen en wind geen probleem.

Graaskorf vind ze wel een probleem :+ , eet zo lastig
Afbeelding

Oh... deze had ooit oren...

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Re: Vliegenmasker voor dag en nacht in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:09

Ik heb deze en die vind ik heel fijn! Zacht bij de oren en neus. Zonder oren en neusje, maar die zijn er ook. Staat goed van de ogen af. Een van de weinige kappen die ik ook snachts durf om te laten en die heel zacht is. Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 21:11

Floorg18 schreef:
Ik heb deze en die vind ik heel fijn! Zacht bij de oren en neus. Zonder oren en neusje, maar die zijn er ook. Staat goed van de ogen af. Een van de weinige kappen die ik ook snachts durf om te laten en die heel zacht is. [ [url=m/AauwJH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die lijkt ook heel fijn. Kan die niet naar boven schuiven?

Hilary schreef:
Ik vind de Shires vliegenmaskers mooi zacht. Op de neus en op de plek van de frontriem zit een zachte rand. Ook het kopstukje is wat mij betreft mooi zacht. Voor mijn merrie heb ik de variant zonder oren (alleen een kopstukje) en zonder neusflap.

Edit: https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... -zwart.htm
Dit is ‘m. Het gaas is ook vrij stevig, waardoor het goed van de ogen af blijft staan.


Deze ziet er fijn uit! Ik had ze alleen nog met oren en neus gezien. Ik ga eens kijken of de divoza deze toevallig heeft.


HopeDreamer schreef:


Hier lijkt het bovenste stukje gaas op de plek te zitten van de schuurplekken van het halster. En aangezien die tot nu toe alleen maar meer worden in plaats van dat er weer haar groeit, vermijd ik daar zoveel mogelijk stofjes.

Baticorn

Berichten: 41
Geregistreerd: 22-03-18
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:18

Die van mij staat al sinds maart met die van Shires ivm pollenallergie, de versie met fijn gaas, oren en neus. 24/7 ook in regenbuitjes, alleen in de echt stromende regen gaat hij af. Super ding. Blijft heel mooi zitten en geen schuurplekken.
De meeste van mijn stalgenoten hebben inmiddels ook die van shires aangeschaft omdat hij zo goed blijft bij mijn pony. Ik geloof dat alle varianten nu wel zo'n beetje hier rondlopen :)) .

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:21

Afbeelding


ik heb deze van shires.
mijn pony staat er dag en nacht mee buiten.
blijft goed zitten en is zacht.
agradi verkoopt ze voor een nette prijs

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:24

prugelpiet schreef:
Floorg18 schreef:
Ik heb deze en die vind ik heel fijn! Zacht bij de oren en neus. Zonder oren en neusje, maar die zijn er ook. Staat goed van de ogen af. Een van de weinige kappen die ik ook snachts durf om te laten en die heel zacht is. [ [url=m/AauwJH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Citaat:
Die lijkt ook heel fijn. Kan die niet naar boven schuiven?


Nee heb ik nog nooit gehad, ook niet na het rollen. Als je hem opdoet en het klitteband is nog niet vast, staat hij wel hoog op het hoofd, maar eenmaal vast blijft hij netjes zitten

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Vliegenmasker voor dag en nacht in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:38


XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:50

Floorg18 schreef:
Ik heb deze en die vind ik heel fijn! Zacht bij de oren en neus. Zonder oren en neusje, maar die zijn er ook. Staat goed van de ogen af. Een van de weinige kappen die ik ook snachts durf om te laten en die heel zacht is. [ [url=m/AauwJH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je een linkje? Ziet er goed uit

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:53

XxLMMxX schreef:
Floorg18 schreef:
Ik heb deze en die vind ik heel fijn! Zacht bij de oren en neus. Zonder oren en neusje, maar die zijn er ook. Staat goed van de ogen af. Een van de weinige kappen die ik ook snachts durf om te laten en die heel zacht is. [ [url=m/AauwJH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je een linkje? Ziet er goed uit

Ik heb hem bij de Epplejeck gekocht maar denk dat meerdere winkels hem verkopen.
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... orId=10180

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:59

Floorg18 schreef:
Ik heb deze en die vind ik heel fijn! Zacht bij de oren en neus. Zonder oren en neusje, maar die zijn er ook. Staat goed van de ogen af. Een van de weinige kappen die ik ook snachts durf om te laten en die heel zacht is. [ [url=m/AauwJH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik ook
Waar Kelan van de andere een schuurplek tot wond heeft blijft het hierbij heel

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Vliegenmasker voor dag en nacht in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:05

Die van mij kreeg overal kale plekken van (maar wordt ook snel kaal van bijv dekens). Dus ik heb een bontje in haar vliegenkap genaaid waar ze kaal werd en nu nergens meer last van :D Ik heb er een van Rambo en vind het vooral fijn dat ‘ie wijd staat (soort masker van een imker), de ‘slappe’ vallen zo dicht op de ogen en zie je de wimpers door bewegen, kan me niet voorstellen dat dat lekker zit...
Ze heeft ‘m hier in principe 24 uur per dag om als ‘t nodig is.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 22:07

Floorg18 schreef:
Nee heb ik nog nooit gehad, ook niet na het rollen. Als je hem opdoet en het klitteband is nog niet vast, staat hij wel hoog op het hoofd, maar eenmaal vast blijft hij netjes zitten


Dat klinkt goed. Hij lijkt ook mooi de schuurplekken die er nu zitten vrij te houden zodat daar weer haar kan gaan groeien. Daar zit met de Shires nog een bandje achter de oren die net weer op die plek zit.

Welke maat heb jij?
Ik zit altijd met maten heel banketstaaf tussen cob en full in. Mijn hoofdstel is full, mijn ene halster ook maar wel veel op de laatste gaatjes maar een halster zonder verstelbare neus past alleen met cob. Een cob hoofdstel past ook, dus ik zou niet weten wat verstandiger is :+

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:11

1 van mijn hafjes heeft deze 24/7 om. Gekocht bij kifra horse. Erg blij mee!Afbeelding

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:15

Afbeelding
Afbeelding


Ik heb deze.

Ik heb ook die van lemieux. Maar die schuurt ze zo af. Dus die zit ook vast met tieraps aan haar halster. :=
Laatst bijgewerkt door Saaams op 30-07-19 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:15

prugelpiet schreef:
Floorg18 schreef:
Nee heb ik nog nooit gehad, ook niet na het rollen. Als je hem opdoet en het klitteband is nog niet vast, staat hij wel hoog op het hoofd, maar eenmaal vast blijft hij netjes zitten


Dat klinkt goed. Hij lijkt ook mooi de schuurplekken die er nu zitten vrij te houden zodat daar weer haar kan gaan groeien. Daar zit met de Shires nog een bandje achter de oren die net weer op die plek zit.

Welke maat heb jij?
Ik zit altijd met maten heel banketstaaf tussen cob en full in. Mijn hoofdstel is full, mijn ene halster ook maar wel veel op de laatste gaatjes maar een halster zonder verstelbare neus past alleen met cob. Een cob hoofdstel past ook, dus ik zou niet weten wat verstandiger is :+


Ik heb een beetje hetzelfde probleem, niet echt cob en niet echt full. Mijn paard is een kwpn'r +- 167 groot. Maat L past goed bij hem.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 22:15

En hoe zit het met de voorplukken onder die maskers? Mijn paard heeft een aardig lange voorpluk, welke ik en graag uit haar ogen wil houden en wil bewaren :=

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Vliegenmasker voor dag en nacht in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:19

Ik doe er een vlechtje in en hang hem in het midden. Hij blijft bijna altijd zitten. Soms zit ie ineens bij haar oor... Maar ze heeft ook niet echt een flinke voorpluk.

hetty007

Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:20

Hilary schreef:
Ik vind de Shires vliegenmaskers mooi zacht. Op de neus en op de plek van de frontriem zit een zachte rand. Ook het kopstukje is wat mij betreft mooi zacht. Voor mijn merrie heb ik de variant zonder oren (alleen een kopstukje) en zonder neusflap.

Edit: https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... -zwart.htm
Dit is ‘m. Het gaas is ook vrij stevig, waardoor het goed van de ogen af blijft staan.


Ik heb deze vliegenmasker al jaren. Dan wel met flap en oren. En ze draagt hem dag en nacht. Ik heb nog nooit schuurplekken gezien.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:24

Na jarenlang allerlei maskers te hebben geprobeerd zijn we sinds 2 jaar fan van de maskers van Shire. Die van ons lopen er 24/7 mee.
Wij hebben mét oortjes en sliertjes op de neus.
Ideaal, passen perfect, lekker zacht en staan goed van de ogen af.
Heb ook soortgelijke maskers gehad van een ander merk met een neusflap maar dat werkte bij ons niet. Het gaas op de neusjes ging toch steeds dichtzitten met zand/stof/modder en dat vonden we een benauwend iets...

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:38

Ik heb er ook 1 van shire. Met neus en met oren, maar ze hebben zoveel versies. Ik doe haar voorpluk in een vlecht zodat het netjes weg zit.
Toen er nog niet genoeg vliegen zaten gooide ze hem af, dus hij gaat zeker los of over het hoofd als ze echt willen. Vorige week met al die vliegen hield ze hem dankbaar op!
Afbeelding

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:49

Ik heb deze van horseware amigo, pony heeft hem dag en dag en bij weer en wind om. Tot nu de enige waar ze niet onder zweet bij warmte wat ze wel had met die van Lemieux die niet volledig van gaas is en geen schuurplekken van krijgt.
Moet wel zeggen dat ik de kaken altijd met anti klit inspray zodat de haren niet in het gaas blijven haken.

Afbeelding