Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vliegenmasker voor dag en nacht in de wei.

 
Profiel   

Marith_Ov schreef
Er zit geen sluiting op, je trekt hem zo over het hoofd aan en uit. Zit genoeg rek in de stof. Super fijn ding :D
Dat klinkt wel handig! Zeker aangezien mijn merrie van het minste schuurplekjes/wondjes krijgt.
Liet je paard dit makkelijk toe om over het hoofd te trekken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 16:48 



 
Profiel   

Retjethorse schreef
Marith_Ov schreef
Er zit geen sluiting op, je trekt hem zo over het hoofd aan en uit. Zit genoeg rek in de stof. Super fijn ding :D
Dat klinkt wel handig! Zeker aangezien mijn merrie van het minste schuurplekjes/wondjes krijgt.
Liet je paard dit makkelijk toe om over het hoofd te trekken?

Mijn pony loopt rond met deze,ook van professionals choice. Nog nooit zo'n fijne gehad en heb er toch al wat geprobeerd. Hij liet hem zonder problemen om doen :)
https://www.cozyacrestackshop.com/uploa ... w2400.jpeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 16:53 



 
Profiel   

Retjethorse schreef
Marith_Ov schreef
Er zit geen sluiting op, je trekt hem zo over het hoofd aan en uit. Zit genoeg rek in de stof. Super fijn ding :D
Dat klinkt wel handig! Zeker aangezien mijn merrie van het minste schuurplekjes/wondjes krijgt.
Liet je paard dit makkelijk toe om over het hoofd te trekken?



Ja, geen probleem, paard heeft hem zelfs graag om, hij zit blijkbaar net zo comfortabel als dat hij er uit ziet. De eerste week heeft ze hem zelf een paar keer er af gewerkt, maar toen ze in de gaten had dat het een nuttig ding is, heeft ze hem lekker laten zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 17:41 



 
Profiel   

De Cashel heb ik trouwens ook voor mijn merrie, maar die vind ik minder zacht aanvoelen dan de Shires. Zij krijgt van beiden geen schuurplekken, maar als je paard daar gevoelig voor is, is de Shires denk ik beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 20:47 



 
Profiel   

Mijn bijrijdpaard heeft deze:
https://www.ruitersportruinen.nl/Webwin ... -neus.html

Ontzettend fijn ding, welke met klittenband sluit en zonder halster kan
Mocht je paard blijven hangen schiet deze wel los denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 21:12 



 
Profiel   

Ik hoop morgen de Shires binnen te krijgen. Heel stom alleen een full besteld en geen cob er bij voor als het niet past. Maar we zullen zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 21:42 



 
Profiel   

Toen ik de eerste keer de shires binnen kreeg, dacht ik jeetje wat een groot ding voor een full en ze heeft een zo'n klein hoofdje. Maar toen ik hem om deed paste het perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 23:34 



 
Profiel   

Floorg18 schreef
Ik heb deze en die vind ik heel fijn! Zacht bij de oren en neus. Zonder oren en neusje, maar die zijn er ook. Staat goed van de ogen af. Een van de weinige kappen die ik ook snachts durf om te laten en die heel zacht is. [ [url=m/AauwJH.jpg]Afbeelding[/url] ]



Deze heb ik ook, en eentje met oren en neusje en mijn paarden hebben deze al weken dag en nacht aan. Geen schuurplekken of niets. Zijn hele fijne vliegenmaskers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 00:34 



 
Profiel   

Wij hebben die van prof choice, ik vind ze erg prettig zitten bij de paarden
[ img ]
Je kan hem eventueel zelfs met rijden om houden!
3 van de 5 hebben er 1 hier en hebben hem 24/7 om

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 21:19 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels de Full van Shires in huis en die past. Echter is het hier zulk heerlijk Nederlands weer geweest dat er niet heel veel vliegen meer in de wei staan. Nog even wachten met testen dus :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 21:29 



 
Profiel   

Hier ook de professionals choice

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 22:00 



 
Profiel   

Inmiddels ben ik ook een tevreden gebruiker van Shires (of ja, mijn pony is een tevreden gebruiker). :D

De kap van Harry's Horse die ik al jaaaaren had begon nu toch echt uit elkaar te vallen. Vorig jaar al eens die van de Welkoop geprobeerd (Waldhausen) maar die had hij binnen de kortste keren af. Die van Shires blijft heel netjes zitten en het fleece aan de randjes is ook lekker zacht. Wat mij betreft dus een aanrader. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 19:55 



 
Profiel   

Heeft hier iemand toevallig de Field Relief Midi Vliegenmasker, ik twijfel over de midi of de Lemieux zonder oren en neus. Ben een beetje bang dat het elastiek achter de oren gaat irriteren bij die van Lemieux. En hoe vallen deze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 08:11 



 
Profiel   

Ik heb die naar volle tevredenheid.
Schuren niet, zijn ook achter de oren verstelbaar.
Beide paarden hebben er 1 en 24/7 om, behalve als het gaat stortregenen of tijdens het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 08:55 



 
Profiel   

Bij ons op stal hebben ze deze van Bucas om. Aanvankelijk gekocht omdat er ook een neusnetje op zit en de merrie die hem ook omheeft snel haar neus verbrand. Zit met klittenband om de kaak en een magneetsluiting bij de lip. Zit netjes, past goed. Alleen een handige Harry kan hem wel snel af krijgen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 09:01 



 
Profiel   

ingaa schreef
Heeft hier iemand toevallig de Field Relief Midi Vliegenmasker, ik twijfel over de midi of de Lemieux zonder oren en neus. Ben een beetje bang dat het elastiek achter de oren gaat irriteren bij die van Lemieux. En hoe vallen deze?

Mijn paard heeft hem sinds deze week om. Heb er extra voor gekozen omdat die die dikke schuim rand op de neus heeft en ook uv werend is. Dat vind ik wel belangrijk.
Van de amigo maskers had hij na die hitte de hele neus open, vandaar nu de keuze voor de field relief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 12:14 



 
Profiel   

ingaa schreef
Heeft hier iemand toevallig de Field Relief Midi Vliegenmasker, ik twijfel over de midi of de Lemieux zonder oren en neus. Ben een beetje bang dat het elastiek achter de oren gaat irriteren bij die van Lemieux. En hoe vallen deze?


Ik zou voor de Field Relief Midi gaan. Heb ze zelf ook en zitten prima bij mijn 2 pony's. Heb de lemieux ook gepast, maar vond hem achter de oren echt te strak zitten en het gaas zat te dicht op de ogen. Heb zowel van de Field Relief als de Lemieux maat cob gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 12:56 



 
Profiel   

Wat ik prettig vond bij de field relief is dat je de klittenband achter de oren kan aanpassen!
De M was eigenlijk wat krap maar doordat ik dit langer kon maken paste hij perfect want de L stond duidelijk open bovenaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 14:17 



 
Profiel   

Altijd dag en nacht zonder problemen. De Cashel Crusader afgelopen jaren en nu van shires (met neus zonder oren). Geen problemen met schuurplekjws maar mijne is daar ook niet super gevoelig voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 14:28 



 
Profiel   

Ik heb ook een Shires, maar dan met neus en oren. Valt idd wat groot, ik heb een Full gekocht voor mijn 167cm volbloed maar het klittenband moet ik echt heel strak plakken dat er flappen klittenband naast hangen. Oren hebben ook nog wat ruimte. Gelukkig is hij nogal relaxed en negeert het ding volledig dus hij schuurt 'm niet af en de Shetlander die bij hem staat heeft een graasmasker dus die kan 'm er ook niet afbijten :+ Maar volgende keer wordt het een Cob maat :Y

https://www.amazon.co.uk/Shires-Fine-Me ... way&sr=8-5

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 14:30 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties, zojuist de Field Relief Midi besteld. Hopelijk komt hij deze week nog binnen. De mio kap zit een scheurtje in en door de te grote oren konden de andere haar stemming niet altijd goed lezen. Hopelijk gaat dat straks weer beter met de oren vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 20:23 



 
Profiel   

[ img ]
De midi inmiddels binnen. Pony heeft brede kaken dus klittenband tot de helft dicht onder de kaak, sluit nog wel precies aan en ligt mooi rond de kaak. Achter de oren wel wat strakker omdat hij anders te laag komt te zitten. Breedste punt zit nu al net onder de ogen. Had verwacht dat hij wat meer uit zou staan door de vulling boven de ogen en bij de neus. Wel omgelaten omdat hij zeker niet slecht zit. Even kijken hoe hij zit als hij wat meer gevormd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:07 



 
Profiel   

Voor degene met de professionals choice, welke maten hebben jullie? Is full gewoon full? Of valt t groter/kleiner?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 08:24 



 
Profiel   

Ik heb een cob, en valt ook gewoon zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 07:05 



 
Profiel   

Ik heb die van Bucas ook gehad maar deze viel vorig jaar super goed en nu zat ie tegen de ogen aan.
Ik heb nu die van lemeuix tevreden er mee alleen kwam er van de week achter dat ie drukplekken kreeg achter zijn oren... iemand hier vaker over gehoord?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 07:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen