Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bucasdeken voor geschoren tinker

 
Profiel   

Hoi Bokkers,

Ik had een vraagje aan alle bucas fanaten: welke deken zouden jullie aanraden?
Zelf twijfel ik tussen de Bucas smartex extra (tot -20) en de Bucas power light tot -10.
Nu had ik begrepen dat als je je paard scheert, er 5 graden vanaf gaat. Dus de smartex zou tot -15 graden kunnen en de Power tot -5.

Nu moet ik wel vertellen dat hij het niet heel snel koud heeft en onder de strengste winters eigenlijk tot zo'n 300 gram heeft gestaan. Ik neig zelf meer naar de Power Light variant, maar ben bang dat als het echt koud wordt, ik weer met liners moet gaan werken. Moet er wel bij zeggen dat hij een paar uur per dag buiten staat en de molen ingaat.

Welke deken zouden jullie kiezen als je in mijn schoenen stond? <3
Alvast bedankt! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 12:42 



 
Profiel   

Ik zou gaan voor de Power turnout light en dan eventueel wanneer de winters echt streng worden (wat waarschijnlijk toch niet in NL gaat gebeuren :P ) een onderdeken erbij aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 12:44 



 
Profiel   

Bucas past of ligt vreselijk belabberd, ik zou even kijken of het uberhaupt een optie is want ze klinken mij ideaal maar op mijn paard liggen ze echt rampzalig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 12:46 



 
Profiel   

En op mijn paard liggen ze dan weer perfect. Het is met elk type deken natuurlijk net de vraag of ze goed bij de bouw van je paard passen. Ik heb de smartex, maar ik heb een paard dat snel dun wordt en een ontzettend dun vachtje heeft. Dus ik zou denk ik voor een tinker dan weer eerder voor de power light gaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 13:41 



 
Profiel   

Ik heb de smartex extra, big neck versie, op mijn Portugees liggen. Ik wil niet meer anders, maar mijn peerd heeft het wel snel koud ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 13:42 



 
Profiel   

Azmay schreef
Bucas past of ligt vreselijk belabberd, ik zou even kijken of het uberhaupt een optie is want ze klinken mij ideaal maar op mijn paard liggen ze echt rampzalig.

En dan is de pasvorm van de ene Bucas niet die van de andere. Mijn ruin past goed in de modellen met een ‘hoek’ in de halslijn, dus de Smartex, irish en select, maar niet in de Freedom. Dan zitten z’n schouders klem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 13:49 



 
Profiel   

Onze paarden (niet geschoren) staan onder de extra. Nooit de indruk gehad dat ze het te warm hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 13:51 



 
Profiel   

Op mijn Tinker lag bucas niet mooi, horseware ligt veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 13:53 



 
Profiel   

Op onze bredere paarden past Bucas ook niet mooi, te smal voor.
Hier ook Horseware, Rambo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 21:48 



 
Profiel   

Ik heb mijn tinker onder een Power Turnout Light staan. Daar blijft ze, als ze straks geschoren is, ook onder staan.

Maar mijn merrie heeft het erg snel warm.


Laatst bijgewerkt door Esaqar op 09-10-19 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 21:59 



 
Profiel   

Azmay schreef
Bucas past of ligt vreselijk belabberd, ik zou even kijken of het uberhaupt een optie is want ze klinken mij ideaal maar op mijn paard liggen ze echt rampzalig.

Ik heb nog nooit een paard op stal gehad die geen Bucas paste. Op dikke (koudbloeden) zie ik ze vaak wel slecht liggen. Gespierde schouders passen juist perfect in de plooitjes die Bucas dekens hebben.

Ik heb eigenlijk alles onder de power light met 150 gram onderdeken. Daar kom je heel de winter mee door. Alleen de power light is echt veel te koud voor een geschoren paard; er zit geen vulling in en met een beetje regen trekt de kou er dan echt wel door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 22:00 



 
Profiel   

Hilary schreef
Azmay schreef
Bucas past of ligt vreselijk belabberd, ik zou even kijken of het uberhaupt een optie is want ze klinken mij ideaal maar op mijn paard liggen ze echt rampzalig.

En dan is de pasvorm van de ene Bucas niet die van de andere. Mijn ruin past goed in de modellen met een ‘hoek’ in de halslijn, dus de Smartex, irish en select, maar niet in de Freedom. Dan zitten z’n schouders klem.


idem...
En ik heb max de -10, heb een Fjord en knabstrupper, die hebben het beiden niet snel koud en anders prop ik er nog wel wat bij onder :+ voor die ene keer dat het in NL echt koud is, meestal is het hier gewoon nat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 22:48 



 
Profiel   

Bij de mijne ligt bucas ook echt vreselijk en ben ik voor die van mij daarom fan van Horseware, daarnaast heb ik echt een hekel aan de voering ivm haar dat erin blijft zitten maar goed gat zou nog op te lossen zijn met de nieuwe atlantic versie. Wbt temperatuur, ik zou de -10 pakken. Zoals Sjolvir al aangeeft echt koud is het niet in Nederland maar vooral heel nat vaak...

Daarbij zou ik met de dagtemperatuur boven de 10 graden(en dat is het ondanks dat we het winter noemen in nederland nog al vaak :+ ) de extra gewoon te warm vinden. Dan zou ik als ik de smartex lijn wil eerder de medium pakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 16:01 



 
Profiel   

Ik zou van de smartex de medium pakken of van de nieuwe Atlantic ook de medium.
De power light is inderdaad zonder vulling dus echt veel te koud! Met de 150 grams onderdeken is het wel een ideale deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 16:42 



 
Profiel   

Ik heb de bucas smartex light voor mijn geschoren pony. Indien het koud word kan de recuptex eronder of ik koop een losse liner.
Ik vind de extra in onze temperaturen echt veel te heet. Tenzij je een koukleum hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 17:15 



 
Profiel   

Ik had de Smartex rain voor mijn vorige paard. Geschikt voor temperaturen tussen de 0 en 14. Echt meer dan prima, naar mijn mening. Mijn huidige paard past hem niet, dus ik heb daar een Horseware met linersysteem op liggen.

Eigenlijk nog perfecter. Wanneer het kwik onder de 5 graden gaat, komt er een liner van 100 gram onder. Ik heb er twee, dus ik kan ze tussendoor eens wassen zonder dat ze zonder staat. Mocht het echt echt echt koud worden, heb ik een vari-liner van 250 gram, dacht ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 17:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen