Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Horseware/ amigo dekens bij welke temperatuur?

 
Profiel   

Ik zoek me suf maar kan nergens vinden bij welke temperatuur de amigo 12 turnout 250 grams geschikt is?
En de ongevoerde regendeken daarvan?
En de liners 100 en 200 gram?

Wie weet waar de temperatuur tabellen staan van amigo dekens?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 00:23 



 
Profiel   

Dat is volledig afhankelijk van je paard.

Ikzelf heb een rhino deken 0gr. Die gebruik ik enkel bij regen. Als het aanhoudend onder de 10 graden is doe ik er een 100gr liner onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 00:27 



 

Ligt inderdaad aan je paard (sommige hebben het snel te warm, anderen te koud) + of je ze dun in hun vacht wil houden + aantal uren op de wei (24/7 vs enkel overdag)

Mijn persoonlijke richtlijn is (paarden 's nachts op stal):

* Boven 14/15 graden overdag geen deken

* 10 - 14°: 0 gram

* 6 - 10°: 100 gram

* 2 - 6°: 200 gram

* ... - 2°: 200 gram + hals

Maar ik weet dat veel bokkers veel meer erop gooien :)

Einde van de zomer als de nachttemperatuur onder 10 graden gaat een zomerdeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 00:37 



 
Profiel   

Een 0 grams gaat er bij mij alleen op wanneer het regent, niet om mijn paard warm te houden, want dan werkt ie averechts.
Ik kijk naar m'n paard, heb zo nodig een sensor om de temperatuur te meten en heb een thermometer op stal hangen. Ik probeer niet mijn eigen gevoel er op te reflecteren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 01:09 



 
Profiel   

Thx.
Mn paard staat overdag buiten. Snachts op stal. Stal onder een soort overkapping die an 3 kanten dicht is en 1 kant half hoog dicht is dus ook stuk open.
En ik kan niet iedere dag komen. Wel zon 5x per week. Was dus op zoek naar soort van richtlijn.
Afgelopen week was zo koud en had ie (bij gebrek aan andere deken) zijn amigo 12 turnout 250 grams op. Die is nu aan de warme kant.
Heb okk regendeken daarvan en daar nu 100 grams liner bij besteld. Die combi is voor nu dus goed

Djali schreef
Ligt inderdaad aan je paard (sommige hebben het snel te warm, anderen te koud) + of je ze dun in hun vacht wil houden + aantal uren op de wei (24/7 vs enkel overdag)

Mijn persoonlijke richtlijn is (paarden 's nachts op stal):

* Boven 14/15 graden overdag geen deken

* 10 - 14°: 0 gram

* 6 - 10°: 100 gram

* 2 - 6°: 200 gram

* ... - 2°: 200 gram + hals

Maar ik weet dat veel bokkers veel meer erop gooien :)

Einde van de zomer als de nachttemperatuur onder 10 graden gaat een zomerdeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 01:13 



 
Profiel   

Ik heb nu zo'n sensor die de temperatuur bijhoudt onder de deken en aangeeft of de deken te warm of te koud is, en mijn geschoren paard van 12 staat al de hele week goed onder een deken van 100 gram. Ze staat overdag buiten en snachts op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 03:03 



 
Profiel   

Het is idd erg afhankelijk van het paard. Die van mij staan overdags buiten met inloopstal, en snachts in eigen box. Is dezelfde schuur en die is hoog en groot dus echt warm is het binnen ook niet. Afgelopen week met die nachtvorst was er 1 die lief kwam vragen of ze dr deken mocht (ja ze vragen het hier echt) en die was blij met dr 200 grams Rambo. De rest wilde nog geen deken en is zonder gebleven. Gister met die 15 graden heb ik de Rambo er weer afgehaald, ze vond het warm genoeg. Geeft dus aan de ene heeft het met bepaalde temperatuur koud de ander heeft nergens geen last van.

Een richtlijn heeft Horseware niet. En de richtlijn van Bucas is leuk, maar werkt dus niet voor elk paard.
Maar als je zo onzeker bent, Horseware heeft ook zon sensor die je onder de deken kan doen. Die verteld je dan wel of ze het te warm hebben of niet. Dan zou ik zoiets kopen en aan de deken maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 10:29 



 
Profiel   

kYliieJ schreef
Ik zoek me suf maar kan nergens vinden bij welke temperatuur de amigo 12 turnout 250 grams geschikt is?
En de ongevoerde regendeken daarvan?
En de liners 100 en 200 gram?

Wie weet waar de temperatuur tabellen staan van amigo dekens?



Ongevoerd gebruik ik alleen bij regen met hogere temperaturen.

Mijn paard met cushing die vroeger kouwelijk was maar nu met die ziekte snel warm is gaat morgen kaal en dan gaat deze deken op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 10:59 



 
Profiel   

Hand bij de basis van de oren en een hand in de oksel van je paard geeft een hoop info over of ze te warm of te koud staan.

Hier horseware dekens met liner systeem (rambo en amigo).
- vanaf 15 graden 0 grams
- rond 10 graden 100 grams
- rond 5 graden 200 grams
- onder 0 300 grams

Ongeschoren paard maar er zit niet heel veel grams verschil in als ik wel scheer, staat vanaf 10 graden met 0 grams hals. Verder hou ik de gevoelstemperatuur in de gaten, wind en regen voelt met de zelfde temperatuur heel anders dan een zonnetje en windstil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 11:58 



 
Profiel   

Ongevoerd staat die van mij altijd koud onder dus leg er minimaal 100g op.
Dan als het kouder word dan 8 graden 200 en dan is het een kwestie van voelen of ik aan moet passen. Ik voel dus ook minimaal 2x per dag. Paardje is niet waterdicht anders was ik echt nooit aan dekens begonnen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 12:10 



 
Profiel   

Waar staat dat ik onzeker ben? Stel een vraag omdat ik de info nergens kan vinden.

Heb niet de luxe om mijn paard 10x per dag te controleren. Hij krijgt wat op en moet het daarmee doen tot ik er weer ben :o

rina schreef
Het is idd erg afhankelijk van het paard. Die van mij staan overdags buiten met inloopstal, en snachts in eigen box. Is dezelfde schuur en die is hoog en groot dus echt warm is het binnen ook niet. Afgelopen week met die nachtvorst was er 1 die lief kwam vragen of ze dr deken mocht (ja ze vragen het hier echt) en die was blij met dr 200 grams Rambo. De rest wilde nog geen deken en is zonder gebleven. Gister met die 15 graden heb ik de Rambo er weer afgehaald, ze vond het warm genoeg. Geeft dus aan de ene heeft het met bepaalde temperatuur koud de ander heeft nergens geen last van.

Een richtlijn heeft Horseware niet. En de richtlijn van Bucas is leuk, maar werkt dus niet voor elk paard.
Maar als je zo onzeker bent, Horseware heeft ook zon sensor die je onder de deken kan doen. Die verteld je dan wel of ze het te warm hebben of niet. Dan zou ik zoiets kopen en aan de deken maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 13:18 



 
Profiel   

Horseware heeft een gratis app voor op je mobiel waarbij hij op basis van de gegevens van jou paard(aantal gegevens die ze opvragen), locatie en weer aangeeft welke deken je moet hebben!
Hele fijne om een richtlijn te hebben :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 17:09 



 
Profiel   

dieseltje09 schreef
Horseware heeft een gratis app voor op je mobiel waarbij hij op basis van de gegevens van jou paard(aantal gegevens die ze opvragen), locatie en weer aangeeft welke deken je moet hebben!
Hele fijne om een richtlijn te hebben :j


Oh das een goeie. Welke app?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 17:46 



 
Profiel   

kYliieJ schreef
dieseltje09 schreef
Horseware heeft een gratis app voor op je mobiel waarbij hij op basis van de gegevens van jou paard(aantal gegevens die ze opvragen), locatie en weer aangeeft welke deken je moet hebben!
Hele fijne om een richtlijn te hebben :j


Oh das een goeie. Welke app?


Bij android heet hij horseware turnout guide
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 00:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen