Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met Shires dekens

 
Profiel   

De liners van Sires zelf zijn niet fijn. Heel krap op de borst en sloot heel hoog. Wellicht dat die dit jaar veranderd zijn? Verder super dekens! Ik wil niks anders meer :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 11:17 



 
Profiel   

Ik vind de liners prima.
Nee verschuiven niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 12:07 



 
Profiel   

Ik heb een shires deken gehad voor mijn vorige (E) merrie. Zij moest normaal gesproken door haar hoge schoft altijd een high neck/wug anders schoof de deken. Met een normale nek van Shires nooit problemen gehad, bleef als een huis liggen. Lekte ook niet en regende niet in. (Bij normale regenbuien dan he ;) )
Heb geen ervaring met de liners.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 12:22 



 
Profiel   

Ik vind het ook hele fijne dekens! Heb hier ook Bucas liggen maar grijp toch steeds naar mn shires dekens. Geen schuurplekkem en goed waterdicht en leuke kleurtjes :+

De liners zijn inderdaad minder. Had er een meebesteld met een deken maar zit idd te krap op de borst. Hier moet ik nog even een vervanging voor vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 12:38 



 
Profiel   

En voor wat bredere paarden, tempest of highlander model?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 12:41 



 
Profiel   

highlander heeft een loopsplit tempest niet daar heb ik ook 1 maat groter van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 12:44 



 
Profiel   

Kek. Ik heb een gave shires tempest besteld. Maat 145/195. Maarrrr nu heb ik hem binnen en staat er naast die maat ook 6.3..... Ik heb voor bucas een 6.6.
205 of 6.9 is veelte groot.

De tempest opgelegd en hij past net qua lengte van achteren maar hals vind ik te hoog zitten en borst te krap. Had ik een 150 moeten nemen? Of wordt dat veelte groot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 20:20 



 
Profiel   

Ik heb de 150 voor een paard met 195

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 20:45 



 
Profiel   

He get, dan toch maatje groter waarschijnlijk....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 20:56 



 
Profiel   

Ze hebben geloof ik ook tussenlagen, dus een 200 zou dan beter passen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 07:40 



 
Profiel   

meiske1577 schreef
Ze hebben geloof ik ook tussenlagen, dus een 200 zou dan beter passen...


Ik heb nu een 150/200 besteld. Die komt qua inch maat ook overeen met dr andere dekens dus fingers crossed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 11:38 



 
Profiel   

Weet iemand hoe de maat 185/135 valt van Shires. Groot klein of op maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 09:01 



 
Profiel   

Passen horseware liners hier netjes onder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 19:22 



 
Profiel   

Bambino schreef
Weet iemand hoe de maat 185/135 valt van Shires. Groot klein of op maat.


Ik vind dat de tempest klein valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 08:56 



 
Profiel   

Ik heb juist een maat kleiner nodig, normaal 215 en nu 205. Maar hij bevalt mij tot nu toe goed. Blijft goed liggen en goed waterdicht. Ik heb een met vaste hals 50 gram.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 10:53 



 
Profiel   

Vallen ze aan de voorkant ruimer dan Rambo?
Onze arabo Fries heeft nu Rambo dekens, maar die zitten net iets te strak aan de voorkant.
Ik zoek iets waar hij voor ietsje meer ruimte in heeft...
Wel met losse hals.
Passen Horseware liners hier ook in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 07:04 



 
Profiel   

Ik vind ze zeker niet ruimer vallen.
Mijn paard heeft beide merken, maar Horseware en dan met name de dekens met v sluiting zitten hem veel mooier.
Bij mijn shet zijn de horseware dekens juist wat ruimer en daar passen de shires dekens beter op.
De liners passen er inderdaad onder, de shires liners passen weer totaal niet op mijn shet, sluiten veel te hoog en krap.
De losse halzen zijn voor mijn paard aan de krappe kant. Voor mijn shetje zijn ze weer te groot in de kleinste maat.

Ik heb nu een set besteld waar gelijk een losse hals bij zit, kijken of dat past bij de shet.

Zijn regendeken van shires met vaste hals en air motion is de fijnste deken die hij heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 07:13 



 
Profiel   

Dank voor je reactie, hmmm dat maakt het weer twijfelachtig.
Rambo past hem op zich mooi, ook de halzen, maar de rand van de deken snijdt in zijn hals wat een drukking/kale plek geeft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 11:59 



 
Profiel   

Wie interesse heeft in een 205 met halve hals, geloof dat het een 150 grams, ik heb er een over.
Goed waterdicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 12:07 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Dank voor je reactie, hmmm dat maakt het weer twijfelachtig.
Rambo past hem op zich mooi, ook de halzen, maar de rand van de deken snijdt in zijn hals wat een drukking/kale plek geeft...


Ik weet niet of je liners gebruikt? Ik heb om mijn liner een bib zitten. Niet omdat het schuurt, maar hij was in de aanbieding en vindt hem wel lekker warm als het waait :D
Doordat hij om de liner zit, regent het niet nat want de buitenkeuken zit er overheen.

Misschien een optie? Lemieux heeft geloof ik ook mooie of Kentucky. Ik heb zelf de Equifit, destijds bij dochorse gekocht, maar die zie ik niet meer op de site staan.

Een dikke bandagelap zo ook een optie kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 12:22 



 
Profiel   

Muze schreef
Ook fijn voor bredere boeg, lage hals?


De mijne pastte er niet in.
Maar die kan ik ook vrijwel alleen big-neck uitvoeringen op doen.
Het is gewoon een kwpn'er maar halsaanzet en schouders zijn erg breed.
Vond het jammer... want veel stalgenoten gebruiken ze met veel tevredenheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 12:26 



 
Profiel   

Ik heb een breed paard, bij mij zit hij goed. Ik heb een maat kleiner dan normaal genomen, omdat ze anders te groot zijn. Tot nu toe bevalt de deken mij goed moet ik zeggen. Prima deken voor die prijs. Ik heb een met vaste hals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 12:36 



 
Profiel   

Ook hier positieve ervaringen, voor mijn lusi zijn het de enige dekens met een goede pasvorm. Andere merken schuren bij haar op de schoft of voorkant schouders. Persoonlijk vind ik de highlanders het prettigste passen, vanwege de loopsplit. De dekens gaan bij ons zo'n 2 jaar mee (continu gebruik in de wei), daarna worden ze minder waterdicht. Super duurzaam zijn ze dus niet, maar daar vind ik de prijs ook naar.

Toevoeging: de tempest modellen vallen inderdaad kleiner dan de highlander modellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 16:29 



 
Profiel   

Ik vind het hele mooie dekens maar pasten mijn paarden met brede borst helaas niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen