Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Amigo bravo met disc sluiting ervaringen?

 
Profiel   

Omdat mijn bankrekening het even niet toe laat om een rambo original turnout 100 grams te kopen. Zoek ik een goed alternatief en kom nu op Amigo bravo met disc sluiting aan.

Ik kan alleen vrij weinig ervaringen vinden.

Ik begrijp dat de kwaliteit wat minder is als de rambo (daar is de prijs dan ook naar). Maar is de pasvorm wel identiek?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 16:46 



 
Profiel   

Ik heb van alle soorten horseware dekens wel wat, en bij normale paarden :P merk ik eigenlijk amper/geen verschil tussen de verschillende namen. De disc sluiting was prima, bij wat forsere paarden. Ik denk dat als je een paard met smalle borst hebt het minder mooi zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 16:58 



 
Profiel   

Ik heb de amigo dekens voor mijn grote ruin van 1,80 met giga schoft, anky bucas pagony en nog meer merken trokken allemaal scheef na middag op wei of x rollen. Ben begonnen met de regendeken als test, met normale sluiting en die bleef super liggen dus daarna de hele set aangeschaft met 100 grams bovendeken en liners. Deze had wel de disc en bleef mooi liggen en trok minder strak op de schoft. Blijft ook na paar dagen in wei gek doen goed liggen dus heel tevreden mee. Mijn ruin is ook erg smal, echt springgefokt en daarbij zit de deken alsnog mooi. Kan dit weekend foto's maken of zo even zoeken op telefoon haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 17:12 



 
Profiel   

Ik heb een Amigo gehad, maar vond de pasvorm totaal niet lijken op die van Rambo.
De Rambodeken zat netjes, de Amigo in vergelijkbare maat hing als een soepjurk om z'n achterhand.
Nu was 't een goedkope deken voor 't eerste jaar en ponylief was nog in de groei, dus wilde idd geen dure Rambo's kopen.
Maar de Rambodekens van m'n andere pony lagen echt veel mooier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 17:18 



 
Profiel   

@marije_jiplover was dat ook eentje met disc?

Die amigo bravo met discluiting hebben echt een andere pasvorm dan de gewone amigo bravo met 2 rechte sluitingen hoor!
Mocht je paard heel smal zijn van voor is het misschien niet de meest ideale deken want ik vind de disc in vergelijking meer ruimte geven aan de voorkant.


Laatst bijgewerkt door DaraBariton op 29-01-20 17:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 17:22 



 
Profiel   

Voor mijn paard is de pasvorm van Rambo en amigo beide uitmuntend ik vind de disc sluiting uitvinding van de eeuw.

Geen open borsten meer of opgerold klittenband. Geen irritant magneetjes van de bucas die je met bevroren handen niet openkrijgt. Gewoon twee klittenbanden en zit als n huis.

Ik heb wel een paard met wat meer body. Maar wel kort ruggetje en voor haar is de 183 perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 17:24 



 
Profiel   

Nee dit was nog wel een ouder model.
Maar hij zat voor wel goed, alleen achter was 't echt een enorme soepjurk.

Ben voor deze pony het jaar erop overgestapt op Weatherbeeta en daar ben ik echt super tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 17:37 



 
Profiel   

Vergelijking met rambo kan ik niet mken maar ik had eerst een Amigo met gewone sluiting, nu wegens groei paard een Amigo met disc en ik ben met beide blij. Klitteband blijft prima maar idd voor paarden met hele smalle borst misschien niet ideaal. Verder vallen ze vrij soepjurkig maar daar lijkt mijn paard geen last van te hebben.

Kwaliteit is prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 18:11 



 
Profiel   

DaraBariton schreef
Mocht je paard heel smal zijn van voor is het misschien niet de meest ideale deken want ik vind de disc in vergelijking meer ruimte geven aan de voorkant.


Ik heb de compleet tegenovergestelde ervaring. De discsluiting maakt de deken juist smaller kwa halsopening dan de Rambo original. En ook smaller dan de DUO. Dat is ook te zien als je een liner eronder hebt. De liner valt way ruimer en zit daarom ook niet echt fijn onder de disc-amigo. Beide 6.0 als maat.

Heb er vorig jaar 1 gekocht met discsluiting omdat ook mijn portemonee een nieuwe Rambo even niet leuk vond. Haflinger moest nog wat extra spek krijgen (had natuurlijk net een maat kleiner nodig dan de rest), die spek heeft ze ondertussen, de deken lag in het begin echt royaal aan de voorkant, en ligt nu bij de hals grenswaardig, hij mocht echt wel wat meer ruimte hebben. Mijn andere dames hebben een Rambo original en de ene is echt giga breed (paint) beide hebben genoeg ruimte voor de hals en deze zit ook niet te krap.

Daarnaast ben ik niet zo blij met de klittebandsluiting die onder de dics zit. Die gaat nu na nog geen jaar elke keer open. Met als gevolg dat je paard met een open borst rondloopt. Dat is maar een enkel klittebandje tenopzichte van de dubbele aan de Rambo. Kwa lengte overal is hij goed en pasvorm verder ook. Maar imo is het een deken voor smallere types paarden en niet voor koudbloed ala Haflinger of de Amerikaantjes zoals Paint en Quarter. En zit er kwa pasvorm echt wel verschil tussen de disc-amigo en de Rambo. Ik heb ook nog een Amigo met de normale sluiting, en ook die vind ik smaller in de hals dan de Rambo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 18:11 



 
Profiel   

Dit topic komt echt als geroepen!
Ben aan het kijken voor mijn kwpner met vrij smalle borst en redelijk lage hals aanzet voor (amigo) deken met disc of V sluiting! Waar hij normaal mee kan grazen en niet strak naar achter gaat trekken.

Weet iemand of de pasvorm voor disc sluiting hetzelfde als V-sluiting?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 18:45 



 
Profiel   

Hier een mega fan van de Amigo dekens. Ik heb de normale uitvoering en diegene met de disksluiting.

Ik vind de disksluiting handiger en fijn dat het wat elastisch is. Het is mijn ervaring dat het wat breder is. Wel brak de disksluiting hier relatief snel door spelen met andere paarden,daar waar de normale sluiting geen probleem geeft. Het is verder geen sloper

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 18:57 



 
Profiel   

Hier matige ervaring ermee. Vind het deken wel degelijk breder vallen maar ook hier een paard waarvoor dat niet erg is. Heb helaas alleen een paard wat het klitteband erg leuk vindt om los te trekken.. Gevolg is dat hij zichzelf dus soms uitkleed. Met de gewone sluitingen was dat geen probleem. Dus voor speelse paarden zou ik ze afraden

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 18:58 



 
Profiel   

Ik heb 2 buitendekens met discsluiting. Inclusief liners van alle diktes.

Vind het een uitkomst! Ze gaan al 1.5 jaar mee en liggen super mooi op mijn PRE. Niet kapot te krijgen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 19:05 



 
Profiel   

Wisselende meningen dus.

Mijn paard loopt 24/7 buiten en wil dus wel een deken waar hij makkelijk in kan bewegen en die echt goed waterdicht is.
Hij is verder geen sloperd. En laat alles netjes heel.

Hij is een kruizing fries met best wat nek / body.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 19:21 



 
Profiel   

Mijn paard heeft ook een winter op een 24/7 buiten stal gestaan en hij heeft ook een brede borst/veel boeg.

Ik ben enorm te spreken over de kwaliteit van de dekens! Blijven altijd waterdicht(mits je ze niet wast) en blijven super goed liggen.
Ik koop eigenlijk geen andere meer dan de amigo bravo dekens :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 19:29 



 
Profiel   

Caily schreef
Ik heb van alle soorten horseware dekens wel wat, en bij normale paarden :P merk ik eigenlijk amper/geen verschil tussen de verschillende namen. De disc sluiting was prima, bij wat forsere paarden. Ik denk dat als je een paard met smalle borst hebt het minder mooi zit.


Bij mijn extreem smal-borstige paard is dit de enige type sluiting dat goed blijft zitten.

Ik zweer erbij, ik koop álleen nog maar amigo dekens met disc sluiting voor mijn paard. Ik ervaar overigens totaal geen problemen met de kwaliteit

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 19:31 



 
Profiel   

Lastig.

Eigenlijk moet ik er gewoon 1 proberen om te kijken of het ook bij die van mij een succes is. Tis alleen jammer dat ik er vaak pas in gebruik achter kom of het echt goed ligt.
En tweedehands durf ik niet meer aan vanwege de waterdichtheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 19:48 



 
Profiel   

Ik heb alleen ervaring met de normale sluiting. Heb de Amigo dekens op zoveel verschillende soorten paarden gehad en ze liggen altijd top. Blijven mooi waterdicht en ze trekken ook niet scheef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 19:52 



 
Profiel   

Net te horen gekregen dat de disc sluiting wel degelijk een andere pasvorm heeft als de v sluiting. Disk zou hoger sluiten.

Nu maar opzoek naar een deken met gewone hals, v sluiting en max 100 grams.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 12:14 



 
Profiel   

Ik houd echt van Amigo dekens. Enige model dat mooi ligt op mijn merrie. 1x een vliegendeken met disc sluiting geprofeteerd maar ik was absoluut niet enthousiast. Lag op zich wel prima maar ik had geen vertrouwen in een klittenbandsluiting. Voor mij alleen dekens met rechte sluiting (de V sluiting ligt niet mooi op mijn paard)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 12:23 



 
Profiel   

Ik lees even mee...

De dekens met de disc sluiting vallen dus smaller voor dan de rambo dekens?
En hoe vallen de Amigo dekens met V sluiting tov de Rambo dekens met V sluiting?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 12:30 



 
Profiel   

felicity schreef
Net te horen gekregen dat de disc sluiting wel degelijk een andere pasvorm heeft als de v sluiting. Disk zou hoger sluiten.

Nu maar opzoek naar een deken met gewone hals, v sluiting en max 100 grams.


De disc hero sluit een stuk hoger, ideaal voor hoge schoft. De bravo vond ik van niet, is bij mij daarom snel weggegaan. Disc maken ze wel sneller bij elkaar open.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 12:31 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Ik lees even mee...

De dekens met de disc sluiting vallen dus smaller voor dan de rambo dekens?
En hoe vallen de Amigo dekens met V sluiting tov de Rambo dekens met V sluiting?


Ook smaller. Heb ook daarvan beide :D


felicity schreef
Net te horen gekregen dat de disc sluiting wel degelijk een andere pasvorm heeft als de v sluiting. Disk zou hoger sluiten.

Nu maar opzoek naar een deken met gewone hals, v sluiting en max 100 grams.


Ik heb nog wel een Rambo wug in 6.3 die verkocht mag. Die is gebruikt maar zeker waterdicht. Is alleen gewassen met de HD reiniger. helaas wel 200 grams.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 13:18 



 
Profiel   

felicity schreef
Net te horen gekregen dat de disc sluiting wel degelijk een andere pasvorm heeft als de v sluiting. Disk zou hoger sluiten.

Nu maar opzoek naar een deken met gewone hals, v sluiting en max 100 grams.


Fijn dat je deze informatie hebt!
Ik ga ook op zoek naar een V-sluiting dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 15:42 



 
Profiel   

Ik heb sinds deze winter een amigo bravo met disc op mijn (nu nog vrij smalborstige) jonge KWPN'er. Ze zit er nu lekker ruim in, maar het schuurt of trekt niet. Deken ligt als een huis verder. Ik kan me voorstellen dat slopers of speelse paarden aan de klittebandsluitingen gaan trekken, maar daar heb ik dus nog geen problemen mee gehad, terwijl ze wel met zijn drieën in de wei lopen.

Ben sowieso fan van Amigo. Mijn grote, stoere KWPN-merrie heeft een Bravo (incl liner) met rechte voorsluiting. Die heb ik onlangs laten vervangen vanwege slijtage, maar zit verder super. Ook regendekens van Amigo, ook fijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 16:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen