Amigo bravo met disc sluiting ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:16

felicity schreef:
Wisselende meningen dus.

Mijn paard loopt 24/7 buiten en wil dus wel een deken waar hij makkelijk in kan bewegen en die echt goed waterdicht is.
Hij is verder geen sloperd. En laat alles netjes heel.

Hij is een kruizing fries met best wat nek / body.


Ik stuur je even een pb.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Amigo bravo met disc sluiting ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 21:18

Ik heb de Amigo bravo met v sluiting gekocht.
Hij ligt hetzelfde als mijn rambo met v sluiting.
Erg blij mee dus.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Amigo bravo met disc sluiting ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:34

Ik heb ook de amigo met v sluiting besteld. Hopelijk past hij bij mijn paard ook zo goed!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Amigo bravo met disc sluiting ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:54

Ik gebruik alleen nog maar de Amigo Bravo voor mijn paarden. De eerste deken waarin ze geen plekken op de schouder krijgen en met een fijne pasvorm. Blijft heel mooi om de nek zitten bij mijn smallerd, maar ook bij mijn grote brederik. Ik hoef dus niks anders meer.

Ook prijzige dekens maar ik wacht meestal tot Dochorse ofzo ze in de aanbieding heeft.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:17

Hier ook altijd Amigo en Rambo. Beide een mooie pasvorm maar omdat de Rambo net ietsje groter valt, lag die deken net ietsje mooier op mijn paard (paard zat net tussen de 191 en 198 in).

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Amigo bravo met disc sluiting ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:08

Nog even een vraag naar jullie ervaring!

Ik heb nu een amigo maat 190 (6.3). Als ik een liner hieronder wil kopen, welke maat is dan het best? Gewoon 190 of een maat kleiner?

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 18:22

Zelfde maat!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:40

Ik heb als buitendekens Rambo, bij het ene paard heb ik de liners dezelfde maat en bij het andere paard een maat kleiner, dan blijven ze beter liggen.

Nynkex01
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:37

Ik breek even in met een vraagje: zijn er ook dekens met en het linersysteem en een Discsluiting?

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:31

Nynkex01 schreef:
Ik breek even in met een vraagje: zijn er ook dekens met en het linersysteem en een Discsluiting?


Ja mijn Amigo Bravo winterdeken heeft ringen voor liners en een disc.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Amigo bravo met disc sluiting ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:43

Disk suiting koop ik nooit meer. Mn paard heeft dr nu een litteken van zitten op dr hals. Zij heeft een lage halsaansluiting en daar gaat dat dus echt niet mee

_CaroB

Berichten: 45
Geregistreerd: 22-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:28

Hier nu ook net 1 gekocht met disc sluiting en linersysteem. Ben benieuwd. Paard staat overdag gehele dag buiten en in de winter nacht op stal.

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Re: Amigo bravo met disc sluiting ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:13

Is de disksluiting makkelijk open te maken? Mijn paard maakt zelf altijd de normale voorsluitingen van dekens open en stroopt dan de deken af. Ben nu aan het kijken bij wat voor sluiting hij daar meer moeite mee zou hebben. Zou zo’n disk sluiting dan wat zijn of juist niet?

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Amigo bravo met disc sluiting ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:25

Ik heb een amigo vliegendeken met disk sluiting en vind het zwaar waardeloos. Mijn paard heeft een brede borst, dus dacht dan moet dat mooier zitten, maar hij is met de disk bij de borst zit ie vreemd waardoor hij wat gaat hangen zeg maar. En trekt ie daar dus wat naar achter, gaat het klittenband achter de disk los resulterende in een losse deken met 20-30cm borst bloot en de disk daarvoor hangende. En de klittenband kan ik dus ook niet strakker door de disk doen. De deken zelf is naar mijn ook wat langer in verticaal vlak. Met die open hangende borst helemaal, en daardoor niet meer hufter proef...

Hier komt ie er niet meer in

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:36

LolaTFB schreef:
Is de disksluiting makkelijk open te maken? Mijn paard maakt zelf altijd de normale voorsluitingen van dekens open en stroopt dan de deken af. Ben nu aan het kijken bij wat voor sluiting hij daar meer moeite mee zou hebben. Zou zo’n disk sluiting dan wat zijn of juist niet?


Nee. De disc sluiting gaat heel makkelijk open en is dus niet geschikt voor paarden die zelf hun deken uit trekken. Of voor paarden waarbij andere paarden aan de deken zitten te frutten. Mijn paard en haar weidemaatjes blijven er vanaf en dan is ie prima.

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Re: Amigo bravo met disc sluiting ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:27

Bedankt Sas_Mon, weet ik even voldoende!

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 01:37

Ook niet geschikt voor merries met een veulen aan de voet :')
Moeders werd steeds uit gekleed.

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:44

Ben er erg blij mee omdat je beide kanten zelf kan stellen.
En mijn merrie aan de voet met veulen blijft die gewoon liggen maar ze staan ook in de kudde dus er is altijd wel iemand te plagen ;)

_CaroB

Berichten: 45
Geregistreerd: 22-09-21

Re: Amigo bravo met disc sluiting ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:56

Ik zal zo kijken of die van mij nog goed zit :x

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:54

ik twijfel wat te doen.
in maart paste een 6'3 prima.
Nu heb ik een Bravo met Disk 6'3 besteld en die zat een beetje krap bij de nek, maar volledig krap bij de schouder.
Van een stalgenoot heb ik een 6'6 met normale klipsluiting gepast en die zit prima. maarja is dit het verschil van de 6'6 offff komt het door de disk sluiting.

Mijn paard is wel gegroeid in zijn bespiering op borst en nek. (PRE)

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:57

Ik heb er een voor mijn jonge (smalle) tuiger en vind hem heel fijn in gebruik. Hij ligt als een huis.
Deze deken schuurt niet waar andere dekens (met normale sluitingen) wel schuurden.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:00

ressivs schreef:
ik twijfel wat te doen.
in maart paste een 6'3 prima.
Nu heb ik een Bravo met Disk 6'3 besteld en die zat een beetje krap bij de nek, maar volledig krap bij de schouder.
Van een stalgenoot heb ik een 6'6 met normale klipsluiting gepast en die zit prima. maarja is dit het verschil van de 6'6 offff komt het door de disk sluiting.

Mijn paard is wel gegroeid in zijn bespiering op borst en nek. (PRE)


Ik weet niet hoe oud je PRE is maar meestal groeien ze in de breedte nog lang door tot 9 jaar zeker. En krimpen ze niet meer als het goed is. Ik zie in pasvorm weinig verschil met en zonder disc dus als een 6'6 goed past zou ik die kopen, met of zonder disc.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:49

Sas_Mon schreef:
LolaTFB schreef:
Is de disksluiting makkelijk open te maken? Mijn paard maakt zelf altijd de normale voorsluitingen van dekens open en stroopt dan de deken af. Ben nu aan het kijken bij wat voor sluiting hij daar meer moeite mee zou hebben. Zou zo’n disk sluiting dan wat zijn of juist niet?


Nee. De disc sluiting gaat heel makkelijk open en is dus niet geschikt voor paarden die zelf hun deken uit trekken. Of voor paarden waarbij andere paarden aan de deken zitten te frutten. Mijn paard en haar weidemaatjes blijven er vanaf en dan is ie prima.


Precies, fan van horseware, maar ik koop nooit meer een deken met disc sluiting :n

Anoniem

Re: Amigo bravo met disc sluiting ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 01:08

Ik heb zowel Rambo en Amigo, met rechte sluiting en disc en ze zitten allemaal perfect. Blijven super liggen. Het enkele nadeel vind ik de staartriem bij paarden met een ielig staartje. Voor mijn tinker met zware staart is het prima, maar voor mijn kwpn merrie met ielig staartje zorgde dat nog wel eens voor problemen met veel wind. De staart kon dat niet tegen houden. Bij haar improviseerde ik er dan altijd bilriemen aan, bij haar weidegenoot met ielige staart vloog daardoor de deken over het hoofd met alle ellende vandien.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 01:18

Mindim schreef:
Ik heb zowel Rambo en Amigo, met rechte sluiting en disc en ze zitten allemaal perfect. Blijven super liggen. Het enkele nadeel vind ik de staartriem bij paarden met een ielig staartje. Voor mijn tinker met zware staart is het prima, maar voor mijn kwpn merrie met ielig staartje zorgde dat nog wel eens voor problemen met veel wind. De staart kon dat niet tegen houden. Bij haar improviseerde ik er dan altijd bilriemen aan, bij haar weidegenoot met ielige staart vloog daardoor de deken over het hoofd met alle ellende vandien.



Voor de luie Bokker (ahum) is die ene bilriem wel een uitkomst hoor, scheelt weer extra 2 riemen vastmaken :+
(En daarbij heb ik ook nog een paard met een volle staart)

Ik heb een winterdeken en twee regendekens van Amigo met de discsluiting, ik ben er heel blij mee vanwege de goede pasvorm en trouwens ook dat ik niet hoef te improviseren met een stuk klittenband rond de (ouderwetse) sluiting zodat mijn paard niet in zijn slowfeeder blijft haken.