Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 70 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

welk graasmasker?

 

Voor mijn paard heb ik nog nooit een graasmasker hoeven te gebruiken maar moet ze er toch aan geloven, afgelopen najaar is ze hoefbevangen geworden, wat nu stabiel is, maar gaan ze met een paar weken (opbouwend) de wei op.

Graag wil ik haar een graasmasker op doen maar zie door de bomen het bos niet meer, er is zoveel te krijgen!
Wat zijn jullie tips?
Uiteindelijk zal ze er de hele dag mee staan dus k ben echt op zoek naar een masker wat iet snel schuurt, uiteraard ook niet de tanden slijt maar wel veel vrijheid heeft om te ademen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:11 



 
Profiel   

Kijk eens op paardeerlijk.nl hele fijne website, ze geeft goed advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:18 



 
Profiel   

Let bij een greenguard erop dat het een mooi stevig graasmasker is. Maar sommige paarden krijgen er snel wondjes van en veel paarden tand slijtage.

Vraag is of je je paard het moet willen aandoen om met masker op, op het gras te zetten of naar andere stalling zoeken.

Van die laatste is mijn paard enorm opgeknapt en hoeft geen masker en poeders meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:25 



 
Profiel   

Das pferd im blick vond ik de fijnste, die is van leer. ik had ook lamsvel rondom en een plaat in de korf de die tanden beschermt. Die bodemplaat kan je vervangen waardoor de tanden niet slijten en je het masker lange tijd kan gebruiken.

Greenguard werden mijn paard en ik wanhopig van. Schuurde aan alle kanten en de tanden slijten als een malle door het keiharde plastik. De tandarts begreep dat het kiezen was tussen 2 kwaden, maar werd ook erg ongelukkig van Greenguard.

Slijtage van Greenguard:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:28 



 
Profiel   

Die van mij heeft ook een graasmasker nodig als ze dag en nacht op de wei staat.
Heb 2 verschillende geprobeerd. En van beide krijgt ze wonden.
Een simpele van de EJ is aan de binnenkant bekleed geweest met T-shirt omdat ze onder haar kin plekken kreeg en aan de zijkant kreeg ze ook kale plekjes.
Daarna een “goeie” gekocht bij paardeerlijk dacht ik. Zag er super goed uit met genoeg gaten om te ademen en zacht, van deze heeft ze een compleet dik gezwel achtig gehad onder haar kaak. Sindsdien nooit meer voor haar een masker.
Nu is ze verhuisd naar een stal waar beperkt weidegang is en dat werkt voor haar stukken beter, niet hoefbevangen meer en ze kan afvallen naar een fatsoenlijk gewicht ipv dikker dan obesitas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:34 



 
Profiel   

bij ons lopen 2 van de drie Friezen 24 uur per etmaal met een graasmasker omdat ze zich anders kogelrond eten. Wij hebben ze van Agradi, die heeft ook XL en da's fijn met Friezen. Nooit problemen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:38 



 
Profiel   

Ik zit met hetzelfde probleem; vooral met mijn grote, want die haalde zich aan een normaal graasmasker compleet open. Nu dus de shire met bont en de huid blijft helemaal heel, maar hij heeft hem koud een week om halve dagen en de onderkant is al kapot, zit een scheur in.

Das leuk, maar om nou zo ongeveer elke week een nieuwe te moeten gaan bestellen, daar wordt bruin ook niet vrolijk van. Dus ik ga die hele dure van paardeerlijk al helemaal niet aandurven.

Weet ook even niet wat ik daar nou weer mee moet eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:44 



 
Profiel   

Blue_flower schreef
Let bij een greenguard erop dat het een mooi stevig graasmasker is. Maar sommige paarden krijgen er snel wondjes van en veel paarden tand slijtage.

Vraag is of je je paard het moet willen aandoen om met masker op, op het gras te zetten of naar andere stalling zoeken.

Van die laatste is mijn paard enorm opgeknapt en hoeft geen masker en poeders meer.


Waarom zou je je paard niet met graasmasker willen op de wei, de mijne vind het heerlijk op de weide maar eet zich proppie rond als ze zonder masker staat. Ze heeft er helemaal niks van hoor dat masker, ze doet alles wat andere paarden doen en krijgt (gelukkig) een stuk minder gras binnen.

Ik heb een easygrazer, duur maar heel fijn. De mijne staat er voor het tweede jaar 24/7 mee. Ze krijgt wel wat plekjes maar die krijgt ze van een halster ook. Ik heb er een bontje omheen, dat lost dat prima op.

Toevoeging: tandarts kon niet zien dat ze deze de hele zomer 24/7 om heeft gehad.

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Lenexa op 27-05-20 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 13:07 



 

Verhuizen van stal ga ik zeker niet doen, betere stal als dit heb ik nog steeds niet gevonden in mijn omgeving en ben zeer tevreden.
Ik heb de optie om haar op de paddock te houden als ik wil maar dan staat ze alleen met uitzicht op haar maatje die wel de wei opgaat, dus wil toch proberen of de wei een optie is.
Ze staan per 2 op de paddock, achter de paddock kan een draadje open naar de wei.
Ze is 27 dus slijtage aan de tanden wil ik niet en als ik haar op de paddock hou terwijl haar maatje lekker staat te grazen weet ik niet of dat wil, ze heeft behoorlijk haar koppie er op en zie haar zo wel door de draden heen breken om ook op de wei te komen.
Haar maatje is echt een goede match en de stalgenoot van wie het paard is wil hem gewoon op de wei hebben wat haar goed recht is.

Thokkadisje, wow dat vind ik best wel heftig die slijtage :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 13:08 



 
Profiel   

Mijn haff heeft nog nooit een masker nodig gehad tot dit jaar.
Nu heb ik de shire graasmaker.
Kwa ademen heeft ze er volgens mij geen last van want ze vind het totaal geen probleem om hem om te doen.
Ook krijgt ze alle halster en alles af maar wonderbaarlijk houd ze dit grasmasker netjes om.
Voor me haffje een maat full en hij kan netjes versteld worden zodat hij goed past maar er kwa ruimte bij de neus nog meer dan voldoende over heeft.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 13:34 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn pony de Ultimate Muzzle grasmasker. https://www.bremasruitersport.nl/the-ul ... 11899.html

Vorig jaar begonnen met het omdoen van een grasmasker bij haar, we hebben er drie geprobeerd, twee "normale" die goedkoper waren zoals hierboven al gepost zijn en de greenguard. Mijn paard lag tot bloedens toe open en kreeg ze ook nog vaak af. Toen op aanraden van een stalgenootje overgestapt naar de Ultimate Muzzle en tot nu ben ik zeer tevreden. Mijn pony krijgt alleen wel kale plekken bij haar jukbeenderen maar dat heb ik opgelost met goedkope halsterbontjes van Epplejeck aan de zijkanten. Verder krijgt ze hem niet af, tenzij ik hem perongeluk te los doe en ze vindt het ook niet vervelend, doet niet moeilijk met omdoen wat ze bij de andere maskers wel deed. Hij is wel iets duurder, maar de kwaliteit is zeer goed en heel ruim verstelbaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 13:44 



 
Profiel   

Die easygrazer ziet er ook fijn uit! Lekker luchtig en niet te pielerig klein gaatje onderin.

De pony op de foto met de afgesleten tanden was daar 21 of 22 en ging 2 keer per jaar naar de tandarts (voornamelijk omdat een weidegenoot er 2 kiezen uit had getrapt). De tandarts was bepaald niet blij met de slijtage, maar zag dit heel veel bij paarden met graasmaskers. Ook dat ze scheef af gingen slijten omdat ze anders gaan eten.
Ik raad in ieder geval regelmatige controle aan.

De pony op de foto heb ik eerst verhuist naar een andere stal (minder gras) en uiteindelijk in laten slapen. Ik kon haar niet meer rijden, ze mocht uiteindelijk geen spriet gras meer en stond dus altijd op de paddock te vervelen. Ze was er helemaal sip van. Ze wilde gewoon grazen met haar vrienden op de wei, en dat kon ze niet meer. Dus ik heb toen een hele moeilijke beslissing gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 19:16 



 
Profiel   

Mijn paard staat dit jaar voor het eerst ook met een graasmasker op in de wei.
Ik ben uiteindelijk voor de thinline gegaan omdat deze heel zacht en soepel is.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-20 17:11 



 
Profiel   

Hier ook goede ervaringen met paardeerlijk.nl

Eureka heeft de graze more van best friend
https://www.paardeerlijk.nl/a-58599482/ ... escription

Bevalt tot nu toe erg goed, ze staat alleen overdag op de weide dus wilde geen mini opening

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-20 17:26 



 

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zie net ook de Harry’s horse grazing muzzle voorbij komen, lijkt mij een hele fijne, iemand ervaring met deze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 09:09 



 
Profiel   

Ja die is fijn.
Die grote neusgaten vind ik echt een heel groot pluspunt.
Kijk je bij cheepoo heb je ook nog eens leuke kleuren :)

Waar je wel op moet letten, de grote van het gat.
Die van HH/cheepoo heeft een groter rechthoekig gat, voor mijn paard goed.
Maar moet hij strenger staan kun je beter voor een masker met de kleine ronde gaatjes kiezen.

Mijn paard had een XXL versie van cheepoo, helaas bestaat die niet meer.
En HH gaat maar tot XL.
Ik heb nu de shires, met en zonder bont. En nog een half versleten versie van Cheepoo.
Bij die van shires draait hij om, die van Cheepoo laat hij zo om doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 09:17 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zie net ook de Harry’s horse grazing muzzle voorbij komen, lijkt mij een hele fijne, iemand ervaring met deze?


Deze beviel qua eten goed, vooral de open neusgaten waren fijn.
Maar met deze helaas toch wonden, maar dat komt misschien omdat ze iets te fanatiek is met eten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 09:20 



 
Profiel   

Ik zie maskers voorbij komen waarvan ik echt denk, hoe akelig moet het voor het paard zijn als hij ademt...
Waarom geen grote gaten voor de neusgaten? Ga zelf eens de hele dag je eigen warme adem inademen, of niet lekker kunnen uitademen en een teug frisse lucht nemen.

Graasmaskers zijn een noodzakelijk kwaad maar probeer wel een paardvriendelijk masker te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 09:22 



 
Profiel   

maitestar23 schreef
Romy1234 schreef
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zie net ook de Harry’s horse grazing muzzle voorbij komen, lijkt mij een hele fijne, iemand ervaring met deze?


Deze beviel qua eten goed, vooral de open neusgaten waren fijn.
Maar met deze helaas toch wonden, maar dat komt misschien omdat ze iets te fanatiek is met eten :+

Mijn persoonlijk ervaring met wonden, te klein.

Ik weet dat het dan klopt met wat ze adviseren.
Mijn paard zou ook in de XL passen, maar als ik die om doe heeft hij wonden. De XXL, ziet er te groot uit, maar geen wonden.

Bij een ander paard van me tussen L en XL zelfde ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 09:25 



 

_Penotti schreef
Ja die is fijn.
Die grote neusgaten vind ik echt een heel groot pluspunt.
Kijk je bij cheepoo heb je ook nog eens leuke kleuren :)

Waar je wel op moet letten, de grote van het gat.
Die van HH/cheepoo heeft een groter rechthoekig gat, voor mijn paard goed.
Maar moet hij strenger staan kun je beter voor een masker met de kleine ronde gaatjes kiezen.

Mijn paard had een XXL versie van cheepoo, helaas bestaat die niet meer.
En HH gaat maar tot XL.
Ik heb nu de shires, met en zonder bont. En nog een half versleten versie van Cheepoo.
Bij die van shires draait hij om, die van Cheepoo laat hij zo om doen.

Thanks, daarom leek hij mij ook fijn door de grote ruimte bij de neusgaten.
Kleurtjes maakt mij niet zoveel uit, belangrijker dat ie goed functioneert haha.
Qua maat heb ik geen hele grote nodig, normaal zit ze qua halstermaat op cob.


maitestar23 schreef
Romy1234 schreef
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zie net ook de Harry’s horse grazing muzzle voorbij komen, lijkt mij een hele fijne, iemand ervaring met deze?


Deze beviel qua eten goed, vooral de open neusgaten waren fijn.
Maar met deze helaas toch wonden, maar dat komt misschien omdat ze iets te fanatiek is met eten :+

Waar had jou paard die wonden? Bij de randen of meer bij de lippen/mond?


Vera schreef
Ik zie maskers voorbij komen waarvan ik echt denk, hoe akelig moet het voor het paard zijn als hij ademt...
Waarom geen grote gaten voor de neusgaten? Ga zelf eens de hele dag je eigen warme adem inademen, of niet lekker kunnen uitademen en een teug frisse lucht nemen.

Graasmaskers zijn een noodzakelijk kwaad maar probeer wel een paardvriendelijk masker te gebruiken.

Daarom wil ik wel graag 1 met grote neusgaten, lijkt mij totaal niet fijn als ze geen goede ademvrijheid heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 09:51 



 
Profiel   

Ik heb ervaring met de Greenguard en de Easygrazer.
Mijn ervaring met de Greenguard is dat ook mijn paard er tandschade van kreeg. Wondjes waren met gericht bontjes aanbrengen en een stukje tape op te lossen, tandschade was helaas niet op te lossen zonder gebruik van dat masker stop te zetten. Omdat ik ook voor mijn andere paard een graasmasker nodig had ben ik gaan kijken naar alternatieven.

Ik ben toen overgestapt op de Easygrazer die ik nu dus voor beide paarden gebruik. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over, maar gebruik ze pas sinds dit weideseizoen. Tot nu toe geen tandschade en grasinname wordt voldoende beperkt voor beide, zeer sobere, paarden.
Ze kunnen er verder hun natuurlijke gedrag mee vertonen. Wel zijn deze maskers prijzig in aanschaf. Ik heb er tot nu toe geen seconde spijt van.
Toch moest ik ook bij de easygrazer gericht bontjes plaatsen (zijkanten en rondom masker), maar mijn paarden hebben dan ook een extreem dunne huid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 10:07 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Mijn paard staat dit jaar voor het eerst ook met een graasmasker op in de wei.
Ik ben uiteindelijk voor de thinline gegaan omdat deze heel zacht en soepel is.


[ [url=m/Kg0szC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NsZx0g.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze heb ik ook voor mijn Haflinger. Wat een fijn ding! Wel prijzig, maar als ik zie hoe goed hij werkt en hoe fijn mijn paard hem vindt is hij elke euro waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 10:09 



 
Profiel   

Mijn fjord heeft er 1 van cheepoo! Top ding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 10:09 



 
Profiel   

Onze ruin staat nu ruim een half jaar fulltime met Greenguard i.v.m. EMS. Wij gebruiken hem gecombineerd met het kaptoomhalster van QHP. Er is nog 0 tandschade, paard is happy en gezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 10:17 



 
Profiel   

suffie schreef
Nouvel schreef
Mijn paard staat dit jaar voor het eerst ook met een graasmasker op in de wei.
Ik ben uiteindelijk voor de thinline gegaan omdat deze heel zacht en soepel is.


[ [url=m/Kg0szC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NsZx0g.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze heb ik ook voor mijn Haflinger. Wat een fijn ding! Wel prijzig, maar als ik zie hoe goed hij werkt en hoe fijn mijn paard hem vindt is hij elke euro waard!


Ik ook, nog steeds blij met deze keuze!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 10:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 70 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen