Liners of losse outdoor dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Liners of losse outdoor dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:30

Bij mijn paard worden de liners steeds nat aan de onderkant.
Ze passen wel mooi onder de deken maar ik denk dat dit gebeurd als hij rolt of gaat liggen.
Met liner regen ze ook meer in aan de voorkant. Zonder heb ik hier ook last van maar dan lijkt het wel minder te zijn of het is gewoon sneller opgedroogd dat kan ook.

Ik heb dus wel liners maar gebruik het liefst alleen de buitendekens

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Liners of losse outdoor dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:43

Ik ben benieuwd na dit topic.
Ik heb een 250gram amigo en 100gram liner, maar de liner nog niet nodig gehad. Binnenkort toch eens proberen als het weer wat kouder is!

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 00:11

Sas_Mon schreef:
Horseware werkt met 3 ringen die in de deken genaaid zijn, 2 voor hals en 1 voor liner. Werkt perfect.


Bij mijn Horseware dekens 5, 3 voor de hals en 2 voor de liners. De dekens met alleen halsbevestiging hebben 3 ringen. Overigens blijven mijn liners daar ook prima onder liggen.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Liners of losse outdoor dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 00:46

Ik heb sinds dit jaar een Rhino met 250 grams vario liner eronder. Blijft echt heel netjes zitten.

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:16

Thanks voor alle reacties.
Ik heb vorige week inderdaad nog even een filmpje gekeken om te kijken of ik hem wel goed had bevestigd :o Gelukkig had ik het goed gedaan, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb dezelfde maat voor de buitendeken als de liner. Als ik hem omdoe dan komt de onderkant er inderdaad niet uit. Maar zodra hij heeft gerold gebeurd dit helaas wel.

Nou maar eens kijken of er misschien andere liners zijn, die voor mijn paard minder schuiven.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Liners of losse outdoor dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:38

Ik heb bij mijn ene paard er ook iets last van. De bovendeken (Rambo Duo) blijft wel goed liggen, maar de onderdeken schuift iets. Ik ben aan het bedenken of ik de onderdeken misschien bij de borst ook nog extra vast te zetten op de bovendeken.

Bagheera_206

Berichten: 25893
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Liners of losse outdoor dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:11

Zojuist een 100 gram liner besteld om het eens uit te kunnen proberen. Ik hoor dat mensen ook wel eens maat kleiner bestellen. Dan past het liner systeem in hals en bij bilkoord ook nog steeds?

Als je hem onder een pony deken legt. Komt hij er dan echt heel ver onderuit? :=

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:38

Ja bij een maat kleiner past het nog prima

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:53

Bagheera_206 schreef:
Zojuist een 100 gram liner besteld om het eens uit te kunnen proberen. Ik hoor dat mensen ook wel eens maat kleiner bestellen. Dan past het liner systeem in hals en bij bilkoord ook nog steeds?

Als je hem onder een pony deken legt. Komt hij er dan echt heel ver onderuit? :=


Nee onder een pony deken komt ie niet uit. Of dat wil zeggen ik heb een pony liner 165 en een paard liner 175 (horseware) en die schelen naar beneden nog geen 2 cm. Ik heb nog een heleboel deken over voor ze eronder uit komen. Het grootste verschil zit hem in de D ringen voor de clips aan de achterkant. Maar dat hoogteverschil kan je met een extra karabijn oplossen mocht je er last van hebben. De ringen boven zitten op dezelfde plek ongeacht de maat.

Bij mij verschuiven de liners nooit, ondanks dat ik ze dit seizoen niet eens meer vast maak aan de buitendeken aan de voorkant en ik een paard heb die graag uit haar plaat gaat en regelmatig rolt en plat slaapt.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 08:06

Dat schuiven herken ik ook niet. Want als die zowel voor als achter aan elkaar zit lijkt het me vrijwel onmogelijk.
Of de onderdeken is net iets langer dan de bovendeken, dan zou het niet gek zijn.

Bagheera_206

Berichten: 25893
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 08:51

Sas_Mon schreef:
Bagheera_206 schreef:
Zojuist een 100 gram liner besteld om het eens uit te kunnen proberen. Ik hoor dat mensen ook wel eens maat kleiner bestellen. Dan past het liner systeem in hals en bij bilkoord ook nog steeds?

Als je hem onder een pony deken legt. Komt hij er dan echt heel ver onderuit? :=


Nee onder een pony deken komt ie niet uit. Of dat wil zeggen ik heb een pony liner 165 en een paard liner 175 (horseware) en die schelen naar beneden nog geen 2 cm. Ik heb nog een heleboel deken over voor ze eronder uit komen. Het grootste verschil zit hem in de D ringen voor de clips aan de achterkant. Maar dat hoogteverschil kan je met een extra karabijn oplossen mocht je er last van hebben. De ringen boven zitten op dezelfde plek ongeacht de maat.

Bij mij verschuiven de liners nooit, ondanks dat ik ze dit seizoen niet eens meer vast maak aan de buitendeken aan de voorkant en ik een paard heb die graag uit haar plaat gaat en regelmatig rolt en plat slaapt.


Goed om te horen. +:)+ Ik heb een Amigo Bravo pony in 175 en een Rambo Icelandic in 168. Deze schelen qua ruglengte niet zo heel veel. De Rambo Icelandic is wel iets aangepast voor een IJslander tov de gewone Rambo. Geloof dat o.a. het bilkoord een fractie hoger zit en geen dubbele haakjes achter heeft. Als je bilkoord aan het haakje hebt gemaakt past het haakje van de liner er ook nog makkelijk bij? Geloof dat mijn Bravo wel dubbele haakjes heeft. Ik heb een gewone liner besteld in 168 en hoop dat deze dan niet alleen onder de 168 zal passen, maar ook onder de pony 175.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:52

Ik gebruik mijn 168 en 175 liner beide onder een 183 Amigo Bravo. En met een extra musketon achter passen ze perfect en steken nooit uit. Zonder extra musketon kan ik ze niet vastmaken. Maar dat zie ik niet als een probleem .

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:25

Liners zijn echt ideaal. Ik heb een 100gr Rambo outdoor deken waar ik 100, 200 en 300grams liners bij had. Nu heb ik alleen nog de 200, want de 100 en 300 zijn kapot gemaakt door een rat in mijn dekenkist.. |(
Zelf doe ik de 100 gram er onder als het straks weer wat kouder word, die ik dus ook bij de winkel ga kopen straks, en de 200 als het echt hard gaat vriezen. Liners zijn zo te wassen en dan hoef je de losse outdoor dekens ook niet elke keer weer waterdicht de maken, wat ik nu dus alleen moet met de outdoor deken waar de liners onder komen, wat ook niet eens elk jaar hoeft.