Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe fluffy zijn jullie paarden al?

 
Profiel   

Hier al een beertje in de maak hoor! Alweer een tijdje eigenlijk, om eerlijk te zijn :D

Daisy woont op de wei, met een hele nette schuilstal. Ze is 18 jaar nu, en heeft enkel vorige winter onder een deken doorgebracht (door omstandigheden: eerst had ze ZE, waardoor ze een eczeemdeken op had, daarna verhuisd en 2-3 maanden geen schuilstal gehad dus overgeschakeld op een regendeken, waardoor ze geen wintervacht aanmaakte, waardoor ze dat regendeken heeft moeten ophouden tot de lente), verder heeft ze 's winters altijd in haar blote billen gestaan. Dat is dit jaar ook de bedoeling, en als ik naar haar vacht kijk verwacht ik dat dat zeker zal lukken!

Sinds een tijdje is de winterwacht weer vrolijk aan het groeien, en is de knuffel-factor weer enorm omhoog gegaan. Ik borstel haar elke dag, en ik vind het héérlijk om met mijn hand tegen de haren in te gaan en mijn vingers in die wollige vacht te begraven :')

Hoe gaat het bij jullie? Hebben jullie ook al fluffy beren-paarden?

Foto van gisteren.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 10:37 



 
Profiel   

Mijn tinker x shire maakt nog verassend weinig vacht aan. Ondanks eigenlijk tot sowieso eind september 24/7 buiten gestaan. en nu sinds een dikke week vanaf een uur of 8 's avonds binnen en 's ochtends weer buiten. Heb zo 1,2,3 geen foto. Hij is momenteel wel echt veelste dik, door een blessure heeft hij lang stil gestaan, maar vond ik beweging op de wei wel belangrijk. Beetje kiezen tussen 2 kwaden geweest zeg maar. Vandaar ook (nog) geen deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 10:43 



 
Profiel   

Hier zijn ze ook echt al pluis paardjes geworden! Inderdaad heerlijk om je handen in te begraven of lekker te knuffelen. Vind het altijd maar jammer als het weer lente is en ze weer gaan verharen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 10:44 



 
Profiel   

Wat zal ik zeggen.. de fjord gaat met een reden door het leven als McFluff
[ img ]

[ img ]

Ijslandertje heeft vooral een dubbeldik luchtgeveerd supermatras gemaakt. Dat lijkt niet dik en wollig maar is stiekem jaloersmakend dik.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 10:52 



 
Profiel   

Da's toch wel rasafhankelijk en denk dat leeftijd ook meespeelt...
Heb een 5-jarige quarterxrijpony die nog niet zo fluffy is.
22-jarige Warmbloed die wel al fluffy is. En 26-jarige Welsh die ook fluffy is.

Alle drie lopen 24/7 buiten. Welsh en warmbloed zijn enige met deken.

Dit is de quarterxrijpony, foto van eergisteren

[ img ]

[ img ]

De andere twee zal ik morgen foto's van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 11:36 



 
Profiel   

Hier ook al een tijdje fluf :D
Deze foto is van 1,5 week geleden.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 11:39 



 
Profiel   

Hier is mijn mini ook al een enorm balletje wol

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 11:50 



 
Profiel   

Mijn 4 jarige KWPN’er zit nog super strak in het haar, mijn 3 jarige Connemara kruising en 3 jarige Irish Sport Horse zijn allebei bolletjes wol. :') Laten we het over de Shetlanders maar niet hebben. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 11:52 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Fluff genoeg? Dit is mijn 26 jarige merrie met ppid, foto is van gisteren. Dit jaar is ze echt heel dik in t haar, ga haar dan ook scheren

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 12:38 



 
Profiel   

Hier nog niet fluffy gelukkig. Staat ook al 2 weken met een deken op dus dat scheelt een boel. Hopelijk kan ik haar goed in de vacht houden dan hoef ik niet te scheren. Maar ja altijd maar weer afwachten wat een nieuw paard doet. Je kent der gewoontes nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 13:35 



 
Profiel   

[ img ]

Foto van afgelopen zondag. Misschien niet zo goed te zien maar de wintervacht komt er al behoorlijk op bij mijn 4,5 jarige ijslanderruin :) staat wel 24/7 buiten zonder deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 14:09 



 
Profiel   

Ik was gisteren voor het eerst sinds 2 weken weer bij de paarden en ik was ook verrast hoe teddy ze alweer waren <3 staan ook 24/7 buiten met schuilstal. heerlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 14:18 



 
Profiel   

Hier word mijn paarden al aardig teddy.
Gelukkig nog niet zo erg dat ze hun warmte niet kwijt kunnen.

Dat heb ik vorige jaren wel gehad en toen heb ik de hals en borsten geschoren.

Enige nadeel van dat langere haar is dat het vlas er zo aan blijft plakken.
En dan houd mijn ruin er ook nog van om precies in een nat deel te gaan liggen en dat krijg je dus niet goed eraf als je een dagje geen zin hebt om te borstelen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 14:31 



 
Profiel   

Mijn Fries is teddie in de maak! Merkte gisteren met buitenrit wel dat ze het erg warm had. Dit word ook haar eerste jaar (bij mij) zonder dekens dus ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 14:49 



 
Profiel   

O jeetje hier zitten echt al serieuze bolletjes wol tussen, ik dacht dat het bij mijn paard al hard ging :')

Heerlijk, die wollige vacht <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 16:55 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is die van mij nu. Voor mijn gevoel wel een dikkere vacht dan de andere jaren, weet het ook niet helemaal zeker. Zijn het rijden aan het opbouwen en wil haar eigenlijk niet scheren dus hoop ook dat dit verder niet hoeft. Voor nu gaat het prima, merk dat als ze zich druk maakt aan de longeerlijn dat ze wel wat zweet, maar nu is het overdag ook nog wel vrij warm met een dikkere vacht :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 16:59 



 
Profiel   

Mijn veulen heeft een aparte vacht. Het zwarte haar is echt enorm lang en heel zacht. Het witte is veel korter, maar veel compacter. Ik gok dat 1 van de 2 nog veulenhaar is. Maar het ziet er wel apart uit :+
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 17:01 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Mijn veulen heeft een aparte vacht. Het zwarte haar is echt enorm lang en heel zacht. Het witte is veel korter, maar veel compacter. Ik gok dat 1 van de 2 nog veulenhaar is. Maar het ziet er wel apart uit :+
[ [url=m/O23nVQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fE4Axy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die is leuk! Doet me aan koffie met melk denken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 17:58 



 
Profiel   

Duo penotti pasta :9 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 18:03 



 
Profiel   

onze shetlanders beginnen ook al aardig op ijsbeertjes te lijken terwijl onze exmoorpony nog een dunne vacht heeft waar menig paard jaloers op is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 18:10 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 18:11 



 
Profiel   

[ img ]

Het viel me vandaag op hoe bijzonder de vacht van m'n appie meisje is!
Vraag me af hoe het later in het winterseizoen gaat worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 18:11 



 
Profiel   

Hier ook al een teddy beer
Heb helaas even geen foto
Maar merkte echt de laatste 2 weken ineens dat die flink haar aan begon te maken. Merk het ook aan zijn eetlust.
Heb hem zonder deken staan nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 18:12 



 
Profiel   

Mijn IJslander die zonder deken staat, lijkt zich op te maken voor een winter met temperaturen onder de -10 en we zijn nog maar halverwege oktober :') Andere IJslander heeft onder haar eczeem- en regendeken nog maar een bescheiden vachtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 18:30 



 
Profiel   

Helemaal niet fluffy :+ alleen de onderkant van de hals is geschoren
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 18:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen