Bucas anniversary of toch turnout/smartex

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guusje1

Berichten: 1899
Geregistreerd: 15-04-07

Bucas anniversary of toch turnout/smartex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 10:05

Hi bokkers, ik heb een nieuw deken nodig maar twijfel wat ik moet doen.
Gister heeft mijn paard zijn Rambo deken gesloopt, ik hoopte dat deze het zou redden tot ik overging naar een dikker deken, zodat ik nog wat tijd had om eea uit te zoeken, maar helaas is deze nu officieel kapot.

Nu wil ik graag een bucas deken kopen, want ik begrijp dat deze dekens bij vele soorten temperaturen opkunnen waardoor je niet de hele winter dekens blijft wisselen.
De stay-dry voering spreekt me aan dus ik denk aan een power turnout of smartex medium. Ik zie behalve de aluminium coating weinig verschillen in deze twee, ook qua prijs zijn ze gelijk. Dus dat is het eerste twijfel punt, welke is dan het best?

Nu kwam ik ook de volgende deken tegen:
https://hypostore.nl/bucas-anniversary- ... 26&905=483
Deze is ook met stay-dry voering, qua temperatuur range ook prima wat mij betreft en de prijs is vooral aantrekkelijk.

Mijn vragen; iemand ervaring met de anniversary dekens van bucas? Of is dit vergelijkbaar met de power turnout of smartex?
Daarnaast kan ik haast niet geloven dat zo’n soort deken als 1 van bovenstaande de hele winter op zou kunnen blijven, het klinkt wel heel mooi. Hoe doen jullie dit met dit soort dekens?
Laatst bijgewerkt door Coby op 24-10-20 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam Rambo aangepast naar Bucas.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Rambo anniversary of toch turnout/smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:12

Ik heb bucas Smartex. Voor weer zoals de afgelopen dagen heb ik de gewone Smartex op. Word het straks weer kouder, heb ik de Extra er op. Ik zou het nu veels te warm vinden voor de medium, en heb daarom gekozen voor 2 verschillende!

Met de rest heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:38

Je titel klopt niet, daar heb je het over Rambo ipv over Bucas.

Over de stay dry voering: je paard moet er wel tegen kunnen.
Die van mij houdt niet van Fleece achtige voeringen, daar gaat hij van schuren. Gewoon een fleece deken na 't rijden om op te drogen gaat prima, maar als die droog is moet die eraf en de winterdeken moet glad gevoerd zijn.
Ik heb voor hem dus uitsluitend dekens met gladde binnenvoering.

Guusje1

Berichten: 1899
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 11:12

Marije_jiplover schreef:
Je titel klopt niet, daar heb je het over Rambo ipv over Bucas.

Over de stay dry voering: je paard moet er wel tegen kunnen.
Die van mij houdt niet van Fleece achtige voeringen, daar gaat hij van schuren. Gewoon een fleece deken na 't rijden om op te drogen gaat prima, maar als die droog is moet die eraf en de winterdeken moet glad gevoerd zijn.
Ik heb voor hem dus uitsluitend dekens met gladde binnenvoering.

Owja, goed dat je het zegt. Was even in de wat. Probeer het te wijzigen.

Guusje1

Berichten: 1899
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 18:14

prugelpiet schreef:
Ik heb bucas Smartex. Voor weer zoals de afgelopen dagen heb ik de gewone Smartex op. Word het straks weer kouder, heb ik de Extra er op. Ik zou het nu veels te warm vinden voor de medium, en heb daarom gekozen voor 2 verschillende!

Met de rest heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Dankjewel voor je reactie. Ik zag op verschillende sites dat de smartex 150 grams is, vandaar mijn twijfel. Het lijkt me zo weinig grams voor een echte winterdag.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Bucas anniversary of toch turnout/smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:21

Je hebt de Smartex, Smartex medium en Smartex extra.

Smartex is 0 Gr fleece gevoerd, medium is 150 Gr dacht ik en extra 300. Niet zeker, maar die varianten zijn er wel.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Bucas anniversary of toch turnout/smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:30

Ik heb een 0 en 150 grams bucas anniversary en ben er zeer tevreden over. Paard heeft vorige winter enkel onder de 150 grams gestaan en heeft het geen dag koud gehad. Geen geklooi met meerdere dekens op doen en na het zweten/regenen kon de deken gewoon weer op dmv de stay dry voering!

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Bucas anniversary of toch turnout/smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:22

Ik heb de power turnout light en de anniversary 150 gram, beide erg tevreden over! De power turnout is echt oersterk, mijn sloper heeft hem nog niet kapot gekregen. De anniversary is iets minder sterk qua buitenstof maar daar is de prijs ook naar vind ik.

Stay dry vind ik echt heel fijn, geen gedoe meer met zweetdekens etc.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:33

Het enige grote verschil is de sterkte van de buitenstof. Als je paard of zijn vriendjes slopers zijn zou ik voor de power of smartex gaan.
Daar heb je dan langer plezier van.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Bucas anniversary of toch turnout/smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:47

Ik had zowel de anniversary als de smartex, beide 0gr. En zoals al gezegd, enige verschil is de sterkte van de buitenstof. Daarnaast krijg je bij de anniversary geen bilsingels, maar een touwtje achter de bips langs volstaat ook prima.

Als het kouder word gooi ik er een liner onder van horseware. Werkt perfect.