Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tondeuse....welke bevalt goed voor benen en hoofd?

 
Profiel   

*\o/*

Tondeuses....( je ziet door de bomen het bos niet meer)

Welke tondeuses zijn jullie tevreden over, welke absoluut niet?

Ik zat te kijken naar een sectolin, maar er al eens mee mogen scheren en vond hem niet dat je denkt : wauw wat een fijne machine...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 16:15 



 
Profiel   

Ik heb al jaren die van sectolin.. Werkt prima en heel tevreden mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:10 



 
Profiel   

De Sectolin! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:12 



 
Profiel   

Hier ook sectolin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:21 



 
Profiel   

Ik wil dan weer absoluut geen Sectolin (meer). Jaren ermee geschoren, maar messen zijn niet te slijpen en door wat dikker haar kom je gewoon niet. Goed om kaaklijn oid bij te houden en een al geschoren paard bij te werken, maar verder kan ik er weinig mee.
Ik heb net de Heiniger Saphir besteld, maar scheer vaak en ook voor klanten. Mocht het eenmalig gebruikt worden oid, dan zou ik (prijstechnisch dan) wél voor de sectolin gaan.

De Moser Max staat ook goed aangeschreven, maar is wel met draad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:24 



 
Profiel   

Vond de messen van de sectolin tondeuse snel bot en duur om na 1 scheerbeurt al te vervangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:24 



 
Profiel   

Ik heb de Sectolin en ben er vooralsnog tevreden mee.
Vorig jaar gebruikt om hoofd en benen te scheren.

Dit jaar zelfs 1 paard helemaal mee geschoren. Messen werken nog prima.
Maar ik scheer er dan ook niet vaak en niet veel paarden mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:37 



 
Profiel   

oh ik ben wel benieuwd want wil graag een goede tondeuze hebben om er tinkerbenen mee te scheren.
moet dan dus een zijn die langere haren goed mee pakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:41 



 
Profiel   

Lange haren is wel wat lastiger. Maar er zijn ook genoeg opzetstukken bij. Als ze hier echt te lang geworden zijn scheer ik ze eerst met opzetstukje en dan steeds kleiner. Werkt prima zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:44 



 
Profiel   

ellepel schreef
oh ik ben wel benieuwd want wil graag een goede tondeuze hebben om er tinkerbenen mee te scheren.
moet dan dus een zijn die langere haren goed mee pakt


Dan moet je niet de sectolin nemen! Voor tinkersokken heb je echt een hele sterke nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:48 



 
Profiel   

ellepel schreef
oh ik ben wel benieuwd want wil graag een goede tondeuze hebben om er tinkerbenen mee te scheren.
moet dan dus een zijn die langere haren goed mee pakt


Hier tinkerbenen en apparaat kwam er niet doorheen. Ja. Ieder mensen ik heb uiteindelijk de se 600 gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:49 



 
Profiel   

Maar welke tondeuse is dan wel echt goed voor benen en evt hoofd, als je dus wel dikkere sokken hebt?
De sectolin niet, dat was me na reviews lezen bij verkoopsites al duidelijk.

Ik heb de Premiere Eagle Expert om lijf te scheren, dat scheert super soepel, soepeler dan de Sectolin Se 600 van mijn stalgenootje.
Maar ik vind die te grof om benen mee te scheren en de overgand van hals naar hoofd ook, dus was ook aan t kijken naar een geschikte tondeuse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 06:27 



 
Profiel   

Ik zou zeggen ze heiniger saphir voor accu. Ik heb hem nu al 7 jaar en hij doet het nog steeds altijd (en ik scheer er ruim 100+ per jaar mee). De moser max is op snoer en iets goedkoper

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 14:40 



 
Profiel   

De moser max! Wel op snoer maar is super. Je kan hier als je wil ook het hele paard mee scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 14:54 



 
Profiel   

belle_boef schreef
ellepel schreef
oh ik ben wel benieuwd want wil graag een goede tondeuze hebben om er tinkerbenen mee te scheren.
moet dan dus een zijn die langere haren goed mee pakt


Hier tinkerbenen en apparaat kwam er niet doorheen. Ja. Ieder mensen ik heb uiteindelijk de se 600 gekocht



en dat gaat goed, is die makkelijk vast te houden?
wat ik ook belangrijk vind is dat het een lichte machine moet zijn.
heb wel eens zo’n koeien scheerapparaat in de handen gehad,maar dat formaat is voor mij echt te zwaar en vermoeiend .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 17:56 



 
Profiel   

ellepel"
[quote="belle_boef schreef
ellepel schreef
oh ik ben wel benieuwd want wil graag een goede tondeuze hebben om er tinkerbenen mee te scheren.
moet dan dus een zijn die langere haren goed mee pakt


Hier tinkerbenen en apparaat kwam er niet doorheen. Ja. Ieder mensen ik heb uiteindelijk de se 600 gekocht



en dat gaat goed, is die makkelijk vast te houden?
wat ik ook belangrijk vind is dat het een lichte machine moet zijn.
heb wel eens zo’n koeien scheerapparaat in de handen gehad,maar dat formaat is voor mij echt te zwaar en vermoeiend .[/quote] maar dat is ook geen tondeuse das een heel ander apparaat en ook daar veel verschil in gewicht en grip

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 17:59 



 
Profiel   

Ik heb de moser max 45!
Jaren geleden de sokken van mijn Tinker ermee geschoren. Nu houd ik ze mooi kort met de moser. Gebruik het apparaat soms ook om hele pony mee te scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 18:00 



 
Profiel   

Sectolin is inderdaad de meest bekende merk tondeuse voor paarden. Mijn voorkeur gaat ook naar een Andis AGC Super 2 Speed tondeuse. Deze tondeuse is licht, krachtig en comfortabel om te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 17:50 



 
Profiel   

Moser Max 45 of de heiniger Saphir zijn aanraders. Wil je een handzame grote machine is de Heiniger progress een aanrader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 16:32 



 
Profiel   

Heiniger saphir
Kan je evt ook een paard volledig mee scheren
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 16:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen