Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Sectolin SE 600

 
Profiel   

Hallo

Ik heb een paar dagen geleden mijn pony geschoren met de Sectolin SE600. Al verschillende keren gebruikt en tot voor kort geen problemen mee gehad. Nu was het zo dat de messen niet op hun plaats bleven zitten. Ik heb de schroef bovenaan dan wat vaster gedraaid, dat heeft wel geholpen. Maar nu heeft mijn pony in de hals allemaal kleine wondjes.

Iemand een idee waarom die messen los komen? En hoe het komt dat de scheermachine wondjes maakt? Heb voordien nooit wondjes gehad...

Bedankt voor jullie reacties.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 12:43 



 
Profiel   

De SE-600 is wel goed. Alleen heb ik opgemerkt bij een maatje dat het afstellen van bladen lastig is. Mijn maatje gaf wel toe dat het meer voor grovere werk is. Er zijn eerdere recensies hierover geplaatst. Misschien vind je daar passende informatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 17:47 



 
Profiel   

Deze machine heb ik ook en ook problemen met de messen!

Dit jaar naar niet meer geschoren (machine wou niet scheren, haar bleef tussen de messen 'hangen') en het maar begin volgend voorjaar weer eens proberen.
Ik kreeg wel de tip dat je de schroef bovenaan echt strak moet vast draaien.

Wondjes hebben die van ons nog nooit gehad van de machine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 17:50 



 
Profiel   

Je moet de schroeven voor de messen heel strak vastdraaien met de stel schroef los. Daarna de stelschroef aandraaien. Dit moet je doen terwijl de machine loopt, zodra hij niet meer 'rammelt' is de spanning goed. Als de haren er tussen blijven zitten is hij te los afgesteld of het meest waarschijnlijke, de messen bot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 18:14 



 
Profiel   

Drico schreef
Deze machine heb ik ook en ook problemen met de messen!

Dit jaar naar niet meer geschoren (machine wou niet scheren, haar bleef tussen de messen 'hangen') en het maar begin volgend voorjaar weer eens proberen.
Ik kreeg wel de tip dat je de schroef bovenaan echt strak moet vast draaien.

Wondjes hebben die van ons nog nooit gehad van de machine.


Even tussendoor. Dit deed onze ook. Compleet nieuwe messen gekocht en het was weer super :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 18:25 



 
Profiel   

Kimley schreef
Drico schreef
Deze machine heb ik ook en ook problemen met de messen!

Dit jaar naar niet meer geschoren (machine wou niet scheren, haar bleef tussen de messen 'hangen') en het maar begin volgend voorjaar weer eens proberen.
Ik kreeg wel de tip dat je de schroef bovenaan echt strak moet vast draaien.

Wondjes hebben die van ons nog nooit gehad van de machine.


Even tussendoor. Dit deed onze ook. Compleet nieuwe messen gekocht en het was weer super :D

Je kunt ze ook prima laten slijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 19:08 



 
Profiel   

Ja maar ook dat houdt een keer op..
We hebben dit apparaat al 7 jaar en de messen waren net geslepen en toch kwam hij niet door de haren heen. Messen waren gewoon op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 19:49 



 
Profiel   

Kimley schreef
Even tussendoor. Dit deed onze ook. Compleet nieuwe messen gekocht en het was weer super :D


Het probleem had ik al met mijn oude messen, toen inderdaad een nieuwe set gekocht en nog hetzelfde probleem :n Maar we gaan het zien volgend voorjaar.. Nu laat ik mijn paard nog maar rondlopen als teddybeer :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 21:16 



 
Profiel   

Drico schreef
Kimley schreef
Even tussendoor. Dit deed onze ook. Compleet nieuwe messen gekocht en het was weer super :D


Het probleem had ik al met mijn oude messen, toen inderdaad een nieuwe set gekocht en nog hetzelfde probleem :n Maar we gaan het zien volgend voorjaar.. Nu laat ik mijn paard nog maar rondlopen als teddybeer :+


Jammer !

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 21:24 



 
Profiel   

Drico schreef
Kimley schreef
Even tussendoor. Dit deed onze ook. Compleet nieuwe messen gekocht en het was weer super :D


Het probleem had ik al met mijn oude messen, toen inderdaad een nieuwe set gekocht en nog hetzelfde probleem :n Maar we gaan het zien volgend voorjaar.. Nu laat ik mijn paard nog maar rondlopen als teddybeer :+

Dan heb je de messen er niet goed in of niet goed afgesteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 22:34 



 
Profiel   

pillow schreef
Dan heb je de messen er niet goed in of niet goed afgesteld.


Denk dat laatste.. maar we hadden echt van alles geprobeerd..
Hebben de messen er denk ik wel zo'n 5 keer opnieuw ingezet en op verschillende manieren afgesteld :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 22:39 



 
Profiel   

Drico schreef
pillow schreef
Dan heb je de messen er niet goed in of niet goed afgesteld.


Denk dat laatste.. maar we hadden echt van alles geprobeerd..
Hebben de messen er denk ik wel zo'n 5 keer opnieuw ingezet en op verschillende manieren afgesteld :Y)

Toch even naar iemand toegaan die er verstand van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 09:53 



 
Profiel   

pillow schreef
Toch even naar iemand toegaan die er verstand van heeft.


Naar wie of wat zou ik langs moeten dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 11:17 



 
Profiel   

Waar je hem gekocht hebt bijvoorbeeld, of bij een boer die veel koeien scheert. of iemand die veel paarden scheert. Of gewoon iemand zoals ik met wat technisch inzicht die overal aan prutst. Hier in de buurt is iemand die repareert alles. Kettingzagen maaiers boormachines of wat voor machines dan ook. die slijpt ook perfect scheermessen. Zo zijn er nogal wat mogelijkheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 19:04 



 
Profiel   

Even benieuwd hoe het met jullie SE 600 vergaat momenteel.

Heb er ook wat problemen mee. De eerste keer heb ik 1,75 pony geschoren met een nieuw messenset. En nu (na het slijpen) stopt tie er na 0,75 pony al mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 19:09 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Even benieuwd hoe het met jullie SE 600 vergaat momenteel.

Heb er ook wat problemen mee. De eerste keer heb ik 1,75 pony geschoren met een nieuw messenset. En nu (na het slijpen) stopt tie er na 0,75 pony al mee.

Zit er veel zand in de vacht? Dan zijn de messen binnen de kortste keren bot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 22:12 



 
Profiel   

Uiteraard scheer ik alleen paarden die helemaal schoon zijn. En ook nog eens in de cowboy magic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 07:45 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Uiteraard scheer ik alleen paarden die helemaal schoon zijn. En ook nog eens in de cowboy magic.

Nou neem me niet kwalijk dat ik het benoem. Of die cowboy magic wel verstandig is betwijfel ik. Dan weet ik ook niet wat het probleem is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 08:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen