Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help! Hoe kan ik voorkomen dat mijn pony helemaal kaal moet?

 
Profiel   

Tja, ik vrees dat de foto genoeg zegt... :+

[ img ]

De pony is half geschoren in een dekenmodel, omdat hij erg veel last had van de warmte en intens lang nat bleef. Maar gezien hij 24/7 buitenstaat met een inloopstal wilde ik hem liever niet volledig scheren. Nu had ik het geniale idee om voor mijn bijrijdertje er een sterretje uit te scheren d.m.v. een mal. Je raad het vast al,dit was geen succes.:o Nu heb ik een nieuwe poging gewaagd om het bij te werken d.m.v. een mal + haarspray en dan uitknippen. Bovenaan is het nu redelijk een sterretje, maar onderaan.. Wie heeft het geniale idee om dit nog te redden zonder dat hij toch helemaal kaal moet? Dit is niet zo best voor zijn ego zo. :+

Owja dit doe ik dus nooit meer!


Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 13-11-20 16:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:11 



 
Profiel   

Gewoon zo laten. Hij heeft er geen last van en groeit zo weer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:12 



 
Profiel   

Ik zou het lekker zo laten. Dat haar groeit vrij snel weer aan schat ik zo..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:13 



 
Profiel   

Tja, eigen schuld. Waarom zou je überhaupt je paard als canvas voor dit soort knutselwerkjes willen gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:14 



 
Profiel   

Bijwerken met een klein opscheer hand apparaatje, want neem aan dat je het met een groot apparaat hebt geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:19 



 
Profiel   

Gewoon zo laten, komt vanzelf weer haar op

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:20 



 
Profiel   

Crista schreef
Bijwerken met een klein opscheer hand apparaatje, want neem aan dat je het met een groot apparaat hebt geprobeerd?


Ja klopt, 1e keer wel en nu voorzichtig met een nagelschaartje bijgewerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:21 



 
Profiel   

Maak er een racestreep van, andere kant ook 1 :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:22 



 
Profiel   

Oh sorry ik heb hier iets te hard om gelachen. :')
Dit is precies de reden dat ik weiger om figuurtjes te scheren, ik weet zeker dat ze er dan ook zo uit komen te zien. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:27 



 
Profiel   

oomens schreef
Tja, eigen schuld. Waarom zou je überhaupt je paard als canvas voor dit soort knutselwerkjes willen gebruiken?


Tja, was het handig, nee nu achteraf niet. Maar om nu gelijk te oordelen dat ik mijn paarden als canvas gebruik..

Ik scheer mijn paarden nooit, ook niet toen ik nog wedstrijden reed en zeker niet met de reden dat het er mooier uitziet. Ik heb liever een natuurlijke dikke vieze teddyberenvacht, dan geschoren, schoon en dekens op. Maar de pony had erg veel last van de warmte en intens veel zweten door de dikke teddyvacht, dat de baten van nu deels scheren en een deken op een stuk groter waren qua zijn gezondheid. Dit doet hem zichtbaar ook veel goed nu. Als ik hem niet deels geschoren had, dan had ik überhaupt niet aan een sterretje gedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:29 



 
Profiel   

Kaitlyn schreef
Oh sorry ik heb hier iets te hard om gelachen. :')
Dit is precies de reden dat ik weiger om figuurtjes te scheren, ik weet zeker dat ze er dan ook zo uit komen te zien. :D



Hahahaha ja hier dus eens en ook nooit meer! :+


zigranta schreef
Maak er een racestreep van, andere kant ook 1 :D .


Mhh zou dat willen gezien het sterretje wel wat hoger zit? Het liefst houd ik de lendenen wel bedekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:33 



 
Profiel   

Ach, dergelijke reacties niet aantrekken TS. We gebruiken onze paarden en pony's voor diverse doeleinden, ik denk dat dit dan nog het meest onschuldig is. Ik snap die nood om mensen meteen zo neer te halen niet.

Betreffende de -ahum- ster :D : Ik zou het verder zo laten. Je hebt het geprobeerd, het is niet gelukt, bummer, maar het groeit wel weer bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:35 



 
Profiel   

Hahaha! Bijwerken met een klein scheerapparaat... misschien kun je er nog een cirkel van maken?? Anders wachten tot het voorjaar.


oomens schreef
Tja, eigen schuld. Waarom zou je überhaupt je paard als canvas voor dit soort knutselwerkjes willen gebruiken?

Zure tante...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:35 



 
Profiel   

Gini schreef
Ach, dergelijke reacties niet aantrekken TS. We gebruiken onze paarden en pony's voor diverse doeleinden, ik denk dat dit dan nog het meest onschuldig is. Ik snap die nood om mensen meteen zo neer te halen niet.

Betreffende de -ahum- ster :D : Ik zou het verder zo laten. Je hebt het geprobeerd, het is niet gelukt, bummer, maar het groeit wel weer bij.


Precies dit inderdaad, het is niet alsof de pony hier last van heeft. Het is alleen niet zo mooi, maar dat realiseren ze zich toch niet. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:37 



 
Profiel   

Ik moest hier wel om lachen, sorry := Ik vind dit idee ook leuk voor de mijne, maar ik denk dat mijn creatie er dan ook zo uit komt te zien. Door dit topic besef ik dat ik het gewoon niet moet doen :+

Ik zou het voor nu zo laten. Mooi is het niet, maar daar heeft je pony zelf geen last van. Dit is zo weer bijgetrokken. Als je hem nu helemaal kaal scheert, komt er veel meer werk bij kijken met dikke(re) dekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:41 



 
Profiel   

Zorg dat hij zichzelf niet in de spiegel ziet de aankomende zes weken. :D
Overmorgen nieuwe moed verzamelen, de boel met een krijtje aftekenen, dan met engelen geduld millimeter voor millimeter een nieuwe poging doen. Linksboven de botte kant van de ster puntiger maken. Linksonder ook. Dan zal het er al beter uitzien. Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:48 



 
Profiel   

JeanneV schreef
oomens schreef
Tja, eigen schuld. Waarom zou je überhaupt je paard als canvas voor dit soort knutselwerkjes willen gebruiken?

Zure tante...

Oom.

Er is geen enkele functionele reden waarom zo'n figuurtje op de kont nodig zou zijn. Scheren doe je niet, of desnoods op die plaatsen waar het je paard helpt warmte kwijt te raken zonder er al teveel aan weersbestendigheid voor in te leveren. Al de rest heeft geen enkele noodzaak en is puur voor het uitleven van een vreemd soort 'creatieve' ambities.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:54 



 
Profiel   

oomens schreef
Oom.

Er is geen enkele functionele reden waarom zo'n figuurtje op de kont nodig zou zijn. Scheren doe je niet, of desnoods op die plaatsen waar het je paard helpt warmte kwijt te raken zonder er al teveel aan weersbestendigheid voor in te leveren. Al de rest heeft geen enkele noodzaak en is puur voor het uitleven van een vreemd soort 'creatieve' ambities.


Mijn paard gaat elk jaar volledig kaal, op een stukje van het dekje na. Meestal moet ze wel 2x geschoren worden en dit jaar zal het mij niet verbazen als ik 3x moet scheren. Ben relatief vroeg gaan scheren dit jaar en ze begint inmiddels alweer aardig in het haar te komen.
Heeft niks met creativiteit te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:56 



 
Profiel   

oomens schreef
Tja, eigen schuld. Waarom zou je überhaupt je paard als canvas voor dit soort knutselwerkjes willen gebruiken?

oomens schreef
Oom.

Er is geen enkele functionele reden waarom zo'n figuurtje op de kont nodig zou zijn. Scheren doe je niet, of desnoods op die plaatsen waar het je paard helpt warmte kwijt te raken zonder er al teveel aan weersbestendigheid voor in te leveren. Al de rest heeft geen enkele noodzaak en is puur voor het uitleven van een vreemd soort 'creatieve' ambities.


Omdat het leven meer is dan functionaliteit, en ook bestaat uit plezier. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:58 



 
Profiel   

Kaitlyn schreef
oomens schreef
Oom.

Er is geen enkele functionele reden waarom zo'n figuurtje op de kont nodig zou zijn. Scheren doe je niet, of desnoods op die plaatsen waar het je paard helpt warmte kwijt te raken zonder er al teveel aan weersbestendigheid voor in te leveren. Al de rest heeft geen enkele noodzaak en is puur voor het uitleven van een vreemd soort 'creatieve' ambities.


Mijn paard gaat elk jaar volledig kaal, op een stukje van het dekje na. Meestal moet ze wel 2x geschoren worden en dit jaar zal het mij niet verbazen als ik 3x moet scheren. Ben relatief vroeg gaan scheren dit jaar en ze begint inmiddels alweer aardig in het haar te komen.
Heeft niks met creativiteit te maken.
Functioneel scheren is echt iets anders dan een enkele ster op de kont eruit scheren. Óf het was de bedoeling om de kont te scheren, en dan haal je er meer uit dan een hap op één bil, of het was niet nodig, en dan had je die ster gewoon in zijn geheel kunnen laten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 17:01 



 
Profiel   

leuk dat je een punt probeert te maken maar vindt je zelf ook niet dat je zit te miepen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 17:04 



 
Profiel   

Ooooh TS, ik heb toen ik 15 was eens mijn paard allemaal dit soort patronen gegeven over zijn hele lijf.
Iedereen mocht weten dat mijn sportpaard (lees, recreatie boerderij paard) geschoren moest worden want ja, dat hebben sportpaarden nu eenmaal. Nu ik foto’s terug krijg schaam ik me kapot en snap ik waarom ik zoveel aanspraak had. _O- Hele paard stond vol met dit soort taferelen. Heeft maanden geduurd voor het weg was (tot de zomer)

Geen tips! Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 17:04 



 
Profiel   

Westhof schreef
Ik moest hier wel om lachen, sorry := Ik vind dit idee ook leuk voor de mijne, maar ik denk dat mijn creatie er dan ook zo uit komt te zien. Door dit topic besef ik dat ik het gewoon niet moet doen :+

Ik zou het voor nu zo laten. Mooi is het niet, maar daar heeft je pony zelf geen last van. Dit is zo weer bijgetrokken. Als je hem nu helemaal kaal scheert, komt er veel meer werk bij kijken met dikke(re) dekens.



Hahaha, achja we moeten wat te lachen hebben toch op vrijdag de 13e! :+ Hij staat nu wel al onder een bucas smartex all in one deken gezien hij verder in een dekenmodel geschoren is.

Giolli schreef
Ooooh TS, ik heb toen ik 15 was eens mijn paard allemaal dit soort patronen gegeven over zijn hele lijf.
Iedereen mocht weten dat mijn sportpaard (lees, recreatie boerderij paard) geschoren moest worden want ja, dat hebben sportpaarden nu eenmaal. Nu ik foto’s terug krijg schaam ik me kapot en snap ik waarom ik zoveel aanspraak had. _O- Hele paard stond vol met dit soort taferelen. Heeft maanden geduurd voor het weg was (tot de zomer)
Geen tips! Sterkte!


Oepss!! Het kan het nog erger dus. :') Gelukkig zit het op zijn rechterbil geschoren, dat valt onderweg nog iets minder op. :+


oomens schreef
Kaitlyn schreef

Mijn paard gaat elk jaar volledig kaal, op een stukje van het dekje na. Meestal moet ze wel 2x geschoren worden en dit jaar zal het mij niet verbazen als ik 3x moet scheren. Ben relatief vroeg gaan scheren dit jaar en ze begint inmiddels alweer aardig in het haar te komen.
Heeft niks met creativiteit te maken.
Functioneel scheren is echt iets anders dan een enkele ster op de kont eruit scheren. Óf het was de bedoeling om de kont te scheren, en dan haal je er meer uit dan een hap op één bil, of het was niet nodig, en dan had je die ster gewoon in zijn geheel kunnen laten staan.



Achja, gelukkig voor jou paarden dat jij ze niet mishandelt. Ik zal kijken of ik psychische hulp voor hem kan krijgen om zijn ego weer wat op te krikken dat arme ding heeft wel echt een heel zwaar leven hier. :knuffel:


Kaitlyn schreef
oomens schreef
Oom.

Er is geen enkele functionele reden waarom zo'n figuurtje op de kont nodig zou zijn. Scheren doe je niet, of desnoods op die plaatsen waar het je paard helpt warmte kwijt te raken zonder er al teveel aan weersbestendigheid voor in te leveren. Al de rest heeft geen enkele noodzaak en is puur voor het uitleven van een vreemd soort 'creatieve' ambities.


Mijn paard gaat elk jaar volledig kaal, op een stukje van het dekje na. Meestal moet ze wel 2x geschoren worden en dit jaar zal het mij niet verbazen als ik 3x moet scheren. Ben relatief vroeg gaan scheren dit jaar en ze begint inmiddels alweer aardig in het haar te komen.
Heeft niks met creativiteit te maken.


In welk tempo groeit het haar vaak weer aan Kaitlyn? Ik scheer hem sowieso maar 1x nu en wat er weer aangroeit mag blijven zitten. Hij zat al te dik in de vacht om zo een deken op te gooien vandaar dat hij ook deels geschoren is. Als het vrij snel weer aangroeit, dan ben ik bereid om even tijdelijk een aantal weken met extra dekens te werken. Hij staat nu onder een bucas all in one deken, de oudere versie van de smartex deken en hij kan altijd uit de regen en wind komen in de inloopstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 17:24 



 
Profiel   

rien10 schreef
Zorg dat hij zichzelf niet in de spiegel ziet de aankomende zes weken. :D
Overmorgen nieuwe moed verzamelen, de boel met een krijtje aftekenen, dan met engelen geduld millimeter voor millimeter een nieuwe poging doen. Linksboven de botte kant van de ster puntiger maken. Linksonder ook. Dan zal het er al beter uitzien. Succes.


Ik ga morgen nog maar een extra poging wagen om het iets minder verschrikkelijk te maken. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 17:28 



 
Profiel   

oomens schreef
Tja, eigen schuld. Waarom zou je überhaupt je paard als canvas voor dit soort knutselwerkjes willen gebruiken?


Jeetje, alsof beestlief er psychisch onder lijdt :D

Groeit vanzelf weer aan hoor
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 17:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen