Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe houden jullie jezelf warm?

 
Profiel   

Hoi!

Ik ben dus iemand die het zoooo koud heeft op stal en tijdens het rijden. Het is ook net alsof ik mij er niet tegen kan kleden. Al heb ik thermo laarzen met thermo sokken aan, ik heb alsnog koude voeten. Dikke jas met veel laagjes er onder, ik heb het alsnog koud. Warme handschoenen? Hier nog steeds bevroren vingers. :+

Vandaag heb ik een Kingsland Debora jas gekocht, een warme lange jas die alles lekker bedekt. Ik hoop maar dat deze warm genoeg is, mensen ervaringen met deze jas? Word ook voor het eerst een jas met (gesloten) split dus die valt als een soort uitrijdeken over de kont van mijn paard, ben benieuwd of mijn paard dit niet eng vind in het begin.

Nou ik ben benieuwd hoe jullie een poging nemen om warm te blijven. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 13:32 



 
Profiel   

Ik heb sinds kort nieuwe laarzen. Daar ben ik zoooooo gelukkig mee. Ik kan nu uren buiten lopen of uren buiten stappen op het paard zonder koude tenen te krijgen. Ik doe er geen thermo sokken in maar echte wollen sokken. Dat scheelt heel veel.

Het zijn deze: https://www.jachtenoutdoor.nl/Webwinkel ... aar-(groen).html

Ik merk dat als mijn voeten goed warm blijven ik het voor de rest ook niet snel koud heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 13:46 



 
Profiel   

Ik zweer bij de muckboots arctic weekend. Voorheen altijd koude voeten, ook met 2 paar sokken en thermolaarzen. Nu 1 paar sokken en nooit koude voeten meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 13:47 



 
Profiel   

Ik heb vorige week een softcel rijbroek gekocht van kramer merk felix buhler.
Dat is een broek in een winddichte stof met aan de binnekant een zacht fleece laagje.
Ik heb hem al 2x aangehad een zalige broek om te dragen. En ze was maar 109 €
En heerlijk warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 14:37 



 
Profiel   

Een muts. Ik ben ook zo’n koukleum. Kwam erachter dat je ook warmte verliest via je hoofd. Sinds ik een muts draag, heb ik het minder koud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 14:43 



 
Profiel   

Er bestaan warmte jassen, broeken en sokken. Soort elektrische jas ipv een deken. Kost wat maar heb je ook wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 17:09 



 
Profiel   

De laatste weken heb ik het vooral warm! :') Gelukkig heb ik genoeg softshell jasjes en bodywarmers. Ik had ook een nieuwe winterjas gekocht, maar die is echt nog veel te warm.

Ik heb goed gevoerde regenlaarzen voor al ik op stal of in de wei aan het werk ben, en als ik eenmaal bezig ben heb ik het opnieuw snel genoeg warm.

Mocht het gaan vriezen dan helpt een panty onder je rijbroek en eventueel een fleecevest onder je jas. Een muts helpt ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 17:48 



 
Profiel   

Door niet te te lang te treuzelen. Rijden, uitmesten, voeren en hup doorrrr naar huis. Ik heb het meestal alleen koud als ik samen met iemand ben die niet opschiet haha! Ik ga meestal met handschoenen muts en jas de deur uit maar zeker met mesten krijg ik het al snel warm en gaat dat allemaal uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 17:50 



 
Profiel   

kitobeer schreef
Ik heb vorige week een softcel rijbroek gekocht van kramer merk felix buhler.
Dat is een broek in een winddichte stof met aan de binnekant een zacht fleece laagje.
Ik heb hem al 2x aangehad een zalige broek om te dragen. En ze was maar 109 €
En heerlijk warm.



Je kan ook voor de kipwarm rijbroek gaan van Decathlon :j Zelfde idee, maar voor de helft van de prijs!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 17:54 



 
Profiel   

Ik ben een super koukleum.
Mijn geheime wapen is een skibroek, mijn benen warmhouden scheelt al enorm tegen koude handen en voeten.
Daarnaast heb ik sneeuwwandel laarsjes, skisokken en thermoshirts met kol allemaal van de decathlon. En dan een goede sjaal, muts en handschoenen. Mijn winterjas is gewoon een goed gevulde winterrijjas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 18:04 



 
Profiel   

Softshell rijbroek, echt wollen kleding, thermo-onderkleding. En dan heb zelfs ik het warm, en dat zegt wat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 18:05 



 
Profiel   

Heb je het nu al koud? Of in de winter algemeen haha
De afgelopen periode is juist nog vrij warm geweest.

Voor de koudste dagen heb ik inderdaad thermo-onderkleding, een softshell rijbroek met fleece en een soort skibroek voor over mijn kleding voor tijdens het uitmesten enzo.

Lekkere warme laarzen, extra sokken, en lekker doorwerken *\o/*


Laatst bijgewerkt door xSannee op 19-11-20 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 18:12 



 
Profiel   

Draag je wat op je hoofd?
Bij mij is een muts het enige, naast goede kleding, wat helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 18:15 



 
Profiel   

Koud met rijden? Moeilijker paard nemen.. Maar serieus, als ik aan het werk ga, dan is het misschien de eerste 10 minuten koud, maar daarna ben ik echt wel opgewarmd. Poetsen zie ik in de winter altijd als warming up, lekker actief borstelen, niet treuzelen met opzadelen en aan de bak!
Als ik niet hoef te rijden en is echt koud is het een ander verhaal.. Dan heb ik een skibroek, heel fijne winterschoenen van Crocs die ik jaren geleden kocht, met schapenbont erin, inmiddels wel een nieuwe zooltjes (weer van schaap) erin gekocht. Muts op en laagjes. Thermoshirt, gewoon shirt, bodywarmer, jas.
Maar ik heb het nu nog niet echt koud gehad op stal, de buitentemperatuur is nog niet echt heel laag ook, terwijl ik echt wel een koukleum ben. Scheelt wel dat we nu door de coronamaatregelen toch niet 'onnodig' op stal mogen zijn, dus ik ben warm thuis of bezig. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 18:32 



 
Profiel   

Nee op dit moment heb ik het nog niet echt koud haha, hoewel we wel een aantal dagen hebben gehad dat het echt koud was. Maar volgens mij gaat het eind volgende week weer kouder worden....

Ja ik heb het met rijden echt goed koud en nee wij rijden niet in de bak maar alleen lange buitenritten. Soms ben ik 4 a 5 uur onderweg en daar zitten hele stukken in waarin je alleen stapt en ja dan koel je behoorlijk snel af als het koud is! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 18:57 



 
Profiel   

Haha nee dan is het goed, ik schrok al, want anders word de winter wel lastig _O-

Dan zou ik zeker gaan voor zo'n ski-rijbroek! Desnoods met een soort fleece legging er onder ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 19:08 



 
Profiel   

Headpads in je laarzen, jas en handschoenen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 19:12 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar geïnvesteerd in deze jas. Niet de mooiste... maar niet meer koud gehad!
https://www.dedunsborg.nl/a-58001792/ja ... escription

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 19:14 



 
Profiel   

vigo_is_lief schreef
kitobeer schreef
Ik heb vorige week een softcel rijbroek gekocht van kramer merk felix buhler.
Dat is een broek in een winddichte stof met aan de binnekant een zacht fleece laagje.
Ik heb hem al 2x aangehad een zalige broek om te dragen. En ze was maar 109 €
En heerlijk warm.



Je kan ook voor de kipwarm rijbroek gaan van Decathlon :j Zelfde idee, maar voor de helft van de prijs!



Is dat die broek die eruit ziet als een latex broek uit de sex shop ? Nee dank je deze is veel fijner en mooier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 22:50 



 
Profiel   

Goede (ruime!) winterlaarzen, liefst maat groter dan je nodig hebt. Een winddicht jack. En een thermoskan thee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 22:52 



 
Profiel   

Ik heb Ariat schoenen een halve maat groter gekocht en ga nu met dikkere wollen sokken proberen... Handschoenen dat is nog een dingetje... dus wie de gouden tip heeft, graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 22:58 



 
Profiel   

Voor de echte koukleum: een winter rijoverall *\o/* En goede schoenen. Ik vond in IJsland de combi wollen sokken in Grubs jodphurs wel prettig. Zijn qua model wel iets aan de lompe kant. Ik had eerst mijn gewone ariats aan maar na weken iedere dag de hele dag door sneeuw en nattigheid ploeteren moesten mijn voeten daarna nog maanden herstellen :') ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 22:58 



 
Profiel   

Ik loop meestal met sneeuw/wandelschoenen van de decathlon. Die lopen als wolkjes en warme voeten.
Dan doe ik een legging aan en daarover mijn thermorijlegging. Van decathlon.
Of mijn iets dikkere rijbroek (ook decathlon).
Verder heb ik een hempje aan, daarover een sportshirt, dan een vest en dan mn jas. Meestal de winterrider van Horze. Ik heb ook de halflange parka van Horze. Die is echt voor vrieskou. En ik heb een dunne hoofdband voor onder mn cap zodat mn oren er niet af vriezen (ook decathlon) en ik heb zoon koker sjaal waar je hoofd doorheen moet met fleecefluffy binnenkant zodat mn kaak niet bevriest. Verder dunne handschoentjes aan want anders heb ik te weinig gevoel. Ik denk dat het punt hem er ook in zit dat ik iedere dag een halve hectare moet mesten en hooi in 7 voerstations moet doen :p dus beweging genoeg.

Oh, en mn koffiezetapparaat op stal <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 23:14 



 
Profiel   

Chaps aan, dan krijg ik geen koude voeten.
En in principe een wollen muts op (en netjes de cap op bij het rijden).

Verder in de smiezen houden dat ik genoeg drink (er staat een thermosfles op stal en een waterkoker) en niet te veel zweet.
(... er liggen ook droge T-shirts op stal, het aantrekken doet ik lekker op de wc) (daar is het warm, Kees Verkerk deed dat ook al zo).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 23:29 



 
Profiel   

Maar dode vingers, die had ik vanochtend al toen ik maar 10 minuten buiten bezig was, ondanks waterdichte gevoerde werkhandschoenen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 10:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen