Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe houden jullie jezelf warm?

 
Profiel   

De fluffy vesten van de welkoop zijn mijn beste vriend. Heb het nooit meer koud haha
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 10:28 



 
Profiel   

Ik rijd ook altijd lang buiten, en kreeg op gegeven moment altijd koude bovenbenen, maakte niet uit wat ik aan had. De waterdichte broek van de decathon heb ik ook, maar die houdt de koude bovenbenen niet echt tegen. Mijn moeder en ik hebben vorig jaar een rij-rok gemaakt van ikea dekentjes en dat is zo lekker warm!! Niet alleen voor je bovenbenen, maar ook voor de achterhand van je paard. Zie afbeelding :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 11:04 



 
Profiel   

Uhip verkoopt ze idd ook. Hoor dat ook bij steeds meer mensen een rij rok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 12:04 



 
Profiel   

Jep, en de variant die ik heb nagemaakt is van de Noorse webshop Klesarven

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 12:10 



 
Profiel   

TS je woont in Zweden toch? Ik vond de kou in Zweden eigenlijk wel lekker, vooral met de zon. De Zweedse mensen verklaarden mij voor gek voor mijn weinig lagen (thermo broek, normale broek , werkschoenen , t-shirt, trui en een jas.) En ik liep geregeld in alleen een trui.

Nou vind ik de kou in nederland maar naar. Van dat vieze waterkoud. Gaat overal doorheen. Ik heb dan thermo regenlaarzen van de welkoop. Die zijn heerlijk warm. Nooit meer koude voeten. Koude handen heb ik verder altijd , geen handschoen die helpt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 12:28 



 
Profiel   

Nee ik woon niet in Zweden, helaas haha!

Ik heb de Kingsland Debora jas en die kan je open ritsen en aan je bovenbenen vast maken. Deze valt ook als een uitrijdeken over de kont van je paard. Vandaag voor het eerst in de (vind ik) echte kou gereden en ik ben voor het eerst niet onderkoelt thuis gekomen. Alleen nog wel last van koude voeten, ondanks gewone sokken wollen sokken en thermo laarzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 13:13 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Nee ik woon niet in Zweden, helaas haha!

Ik heb de Kingsland Debora jas en die kan je open ritsen en aan je bovenbenen vast maken. Deze valt ook als een uitrijdeken over de kont van je paard. Vandaag voor het eerst in de (vind ik) echte kou gereden en ik ben voor het eerst niet onderkoelt thuis gekomen. Alleen nog wel last van koude voeten, ondanks gewone sokken wollen sokken en thermo laarzen.

Oh oeps dan verwar ik je met iemand anders }:0 Dan is mijn tip, verhuis naar Zweden, en neem mij mee _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 13:16 



 
Profiel   

Zijn je laarzen niet krap met zoveel sokken? Als ze strak zitten krijg je juist koude voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 13:17 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Petrichor schreef
Nee ik woon niet in Zweden, helaas haha!

Ik heb de Kingsland Debora jas en die kan je open ritsen en aan je bovenbenen vast maken. Deze valt ook als een uitrijdeken over de kont van je paard. Vandaag voor het eerst in de (vind ik) echte kou gereden en ik ben voor het eerst niet onderkoelt thuis gekomen. Alleen nog wel last van koude voeten, ondanks gewone sokken wollen sokken en thermo laarzen.

Oh oeps dan verwar ik je met iemand anders }:0 Dan is mijn tip, verhuis naar Zweden, en neem mij mee _O-

Geregeld, wanneer gaan we? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 13:33 



 
Profiel   

manzano schreef
Zijn je laarzen niet krap met zoveel sokken? Als ze strak zitten krijg je juist koude voeten.

Nee eigenlijk niet, laarzen zijn ook speciaal voor al mijn sokken te groot gekocht. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 13:33 



 
Profiel   

Laagjes dunne en dikkere jas ben ik bezig met mesten, doe ik de dikkere uit. zodra ik weer wat minder actief iets doe gaat die weer aan.

Dikke vest met bodywarmer onder jas werkt ook goed. Broek over je rijbroek werkt ook goed.

Tenen met rijden heb ik nooit warm als het vriest. Handen net zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 14:05 



 
Profiel   

Maar wie oh wie heeft de ultieme oplossing voor koude handen tijdens het rijden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 20:31 



 
Profiel   

Zijn wantschoenen niet iets voor jou? Dan zitten iig drie vingers bij elkaar voor de warmte en kun je toch nog je teugels doen. Ik heb ze ook, maar het is de vorige winter nog niet zo koud geweest om ze te testen. Had meestal gewoon fleece handschoentjes aan of mijn Sealskinz.

https://www.atorka.nl/winkel/karlslund-wanten-lux/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 20:36 



 
Profiel   

Ik reed standaard met een skibroek in de winter. Wij hadden alleen een buitenbak.

Niet een fancy softshell maar gewoon zo'n goedkope dubbellaags losse broek van de lidl of perry sport.

Werkte fantastisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 13:29 



 

Twee paar sokken, een panty/maillot, dikkere broek, hemdje, shirt met lange mouwen, vestje, sjaal, cap, handschoenen. Zo kom ik de koudste winters wel door. Eenmaal te paard heb ik het in no time zo warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:09 



 

Wij hebben op stal alleen een buitenbak en inmiddels rijd ik met een rijbroek met een legging eronder, dunne laagjes truien over elkaar, een vest erover, sjaal en jas. Handschoenen heb ik vaak al aan op het moment dat in de auto stap naar stal :brr:

Wat tijdens het buitenrijden goed helpt voor de kou (en regen) zijn rainlegs: https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... s_964.html

Ik heb hier nu enkele keren mee gereden en buiten dat dit de regen ontzettend goed tegenhoudt, houdt dit ook wat warmte vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:19 



 
Profiel   

Ik had afgelopen zondag mijn rij overall uit de kast geplukt. _O- Als je hem dan toch hebt liggen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 11:21 



 
Profiel   

Ik wil straks mijn nieuwe zadel testen, maar de bak is een grote blub dus dan moeten we naar buiten. Maar het waait zo hard en het is water koud. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 14:51 



 
Profiel   

Ik heb tot nu toe alleen meegekeken maar ik merk toch dat ik met stappen en buitenrijden niet echt heel warm op mijn benen blijf. Ik heb de mega warme donsjas van cavallo, op stal (dicht) hoef ik hem niet aan met poetsen want ik zweet mij een ongeluk, maar zoals gisteren heb ik een uur gestapt ohz en dan krijg ik echt steenkoude benen en nek. :')
Ik vind zo'n uwipp rokje misschien wel wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 16:22 



 
Profiel   

Die rij rokken zie je idd steeds meer. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 16:23 



 
Profiel   

Ik heb zo'n rijrok van Kingsland, die was vandaag met mijn stapritje eigenlijk te warm!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 17:57 



 
Profiel   

Ik heb een Uhip rijrok, heerlijk!!! Nu alleen nog warme handen, heb nu handschoenen met drie vingers samen... morgen maar'ns testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 20:17 



 
Profiel   

Nou dat stemt de burger positief! Aan de ene kant denk ik, ja voor die paar x dat het koud is maar aan de andere kant, ik kan het kopen dus why not.. *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 20:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen