Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 10 [ 246 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Plaats een nieuw onderwerp

Sneeuw en ijzers

 
Profiel   

MarloesHJ schreef
Die snowguard heb ik ook voorbij zien komen alleen hield de prijs mij een beetje tegen en dat er weinig reviews waren. Nu maar protoplast besteld met pigmentkorrels, kan ik ze een knalkleur maken zodat ik ze terug kan vinden mocht het nodig zijn.

Alleen vraag ik mij wel af hoe je dat naderhand weer van de hoeven afkrijgt?


Misschien iets verwarmen met een föhn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 07:18 



 
Profiel   

suffie schreef
MarloesHJ schreef
Die snowguard heb ik ook voorbij zien komen alleen hield de prijs mij een beetje tegen en dat er weinig reviews waren. Nu maar protoplast besteld met pigmentkorrels, kan ik ze een knalkleur maken zodat ik ze terug kan vinden mocht het nodig zijn.

Alleen vraag ik mij wel af hoe je dat naderhand weer van de hoeven afkrijgt?


Misschien iets verwarmen met een föhn?


Dat was ook een idee wat ik had maar misschien heeft iemand anders er ook ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 08:04 



 
Profiel   

Op de snowguard-website staat een filmpje, waar ook uitgelegd wordt hoe je die dingen er weer uit krijgt.

Ik heb de beste oplossing gevonden tegen sneeuwklonters. Twee dagen windkracht 6-7 en mijn paddock is schoongewaaid :') . Voor de komende jaren ga ik voor sneeuwveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 08:23 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar het hele seizoen zooltjes er onder gehad tegen de sneeuw, geen sneeuw gezien.
En je raad het al: dit jaar geen zooltjes genomen en dus wel sneeuw, zucht...

Hier hebben ze 2 dagen binnen gestaan (op even uitmesten na zondag) en staan ze vanaf dinsdag weer buiten overdag. Stalbaas heeft de bak en paddock sneeuwvrij gemaakt met de tractor en gesleept.
Heeft er veel werk mee, geeft ook extra hooi en water moet met speciekuipen, maar ben erg dankbaar dat ze lekker er uit kunnen.

Rijden durf ik helaas niet aan, vroeger zonder ijzers wel gedaan, maar nu met voor ijzers er onder en geen stiftgaten is dat geen optie. Ze heeft dus lekker sneeuwvrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 09:11 



 
Profiel   

Wij hebben de pony die rondom op ijzers staat gewoon 5 uur buiten. De eerste 2 dagen binnen gehouden maar samen met onze 2 jaarlingen werden ze echt bommetjes. Toen maar toch naar buiten. Was even flink rennen maar nu helemaal niet meer. Eenmaal gewend en ze doen rustig aan :)) Eerste dag met sok en ducktape geprobeerd, was direct kapot... 2e dag flinke laag vet erop gesmeerd. Dit hielp voor de eerste rondjes dat hij hard rende! Toch heel blij dat ze lekker buiten kunnen spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 11:40 



 
Profiel   

Hier staan ze ook al 3 dagen gewoon buiten 1 vierkant met ijzers. Maar zolang het niet dooit geeft het geen problemen.
Ik heb de protoplast besteld even kijken hoe dat werkt als de dooi invalt. Anders maar even op stal blijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 16:11 



 
Profiel   

De smid heeft mijn pony vanmiddag van zijn ijzers verlost.

Ik heb gezegd dat ik het wel laat weten als ons weiland weer groen is. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 17:19 



 
Profiel   

Ik snap niks van de sneeuw en ijzers:
Zondag en maandag mega snel klompen
Dinsdag ietsje klompen (wisselend per paard)
Woensdag en donderdag geen klompen

Wat is het verschil? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 18:41 



 
Profiel   

Droge vorst, de sneeuw vriest droogt en plakt minder...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 19:06 



 
Profiel   

Ik heb vandaag ook (blijvend hoop ik...) de ijzers laten verwijderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 19:08 



 
Profiel   

Ik kreeg vandaag de hoefschoenen over de ijzers heen! Zitten echt klemvast en zijn lastig weer uit te doen, maar paard kan heerlijk naar buiten.!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 23:21 



 

Hier nog maar miniklompjes. Morgen komen de snowguards binnen. Kunnen we dit weekend nog even zonder tussendoor checken sleeën en wandelen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 23:22 



 
Profiel   

Ik had zelf zooltjes gemaakt van deksels van emmertjes van de Welkoop, die klemden goed maar braken elke keer en moest dus elke keer nieuwe maken. Nu heb ik de op maat gemaakt zooltjes bedekt met een laag ductape aan beide kanten en ze blijven nu en goed zitten en blijven heel, dus kan ze er elke dag makkelijk inklemmen en de voetjes blijven sneeuwvrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 01:18 



 

Ik heb gister de snowguards eronder gedaan. Ben benieuwd. En als deze kwijt raken volgende keer goedkoper zelf het spul bestellen.

Heb ze met kleur vloeistof voor eten blauw gekleurd, als ze dan toch eraf vallen zie je ze misschien liggen in de sneeuw. Gevolg dat m'n handen nu helemaal blauw zijn ook _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 09:09 



 
Profiel   

idinn schreef
Ik heb gister de snowguards eronder gedaan. Ben benieuwd. En als deze kwijt raken volgende keer goedkoper zelf het spul bestellen.

Heb ze met kleur vloeistof voor eten blauw gekleurd, als ze dan toch eraf vallen zie je ze misschien liggen in de sneeuw. Gevolg dat m'n handen nu helemaal blauw zijn ook _O-


En die kleurstof houdt láng.... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 10:55 



 

Gelukkig werk ik voorlopig nog thuis en buiten handschoenen aan is nu heel normaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 11:00 



 
Profiel   

idinn schreef
Heb ze met kleur vloeistof voor eten blauw gekleurd, als ze dan toch eraf vallen zie je ze misschien liggen in de sneeuw. Gevolg dat m'n handen nu helemaal blauw zijn ook _O-


Dat vraagt om foto's *-:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 20:05 



 

Helaas, die had ik niet :D

Nu de volgende uitdaging.. die snowguards weer er onder vandaan krijgen. Ze stolden super snel door de kou, dus ze sluiten bij de bal van de voet ook aan en zitten aan de zijkant goed onder de ijzers gepropt als houvast. Toen handig, nu minder handig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 09:04 



 
Profiel   

idinn schreef
Helaas, die had ik niet :D

Nu de volgende uitdaging.. die snowguards weer er onder vandaan krijgen. Ze stolden super snel door de kou, dus ze sluiten bij de bal van de voet ook aan en zitten aan de zijkant goed onder de ijzers gepropt als houvast. Toen handig, nu minder handig..

Hier heb ik hoeflederkit gebruikt wat qua idee hetzelfde is. We hebben het eruit gekregen door voorzichtig de punt van een hoevenkrabber onder het spul te zetten bij de tak van het hoefijzer. Je kan het eventueel ook weer een beetje opwarmen met een fohn of door er warm water over te gieten

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 09:15 



 
Profiel   

Nou die van ons is weer heerlijk naar buiten sinds zondag, toen vonden we dat de sneeuw genoeg weg was om een poging te wagen. Was een beetje huiverig dat ie uit zijn plaat zou gaan, maar hij was heel braaf. Hij is eind vorig jaar verhuisd naar een nieuw plekje en dat doet hem goed. Hij is veel relaxter geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 10:25 



 
Profiel   

Hier uiteindelijk maar de eerste 2 dagen van de sneeuwval binnen geweest. De rest gewoon halve dagen buiten zonder bescherming tegen sneeuwproppen. Heb 1 x een beetje opgehoopt gezien onder een voorvoetje. Nu weer hele dagen buiten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 14:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 10 [ 246 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen