Sneeuw en ijzers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:53

Getup schreef:
In onze Luxemburgse sneeuw bij vorst blijft de sneeuw toch echt plakken.


:')
Maar wij hebben speciale sneeuw hier :=

Nee serieus, als het stevig vriest, krijg ik hier haast nooit van die dikke brokken onder de hoeven.
Blijft gewoon niet plakken dan.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Sneeuw en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:44

Ik heb mijn paard ook wel eens sokken van mijn vriend aangedaan, maar die bleven niet lang zitten. :=
Nu staat hij gelukkig blootvoets, volgende ronde weer ijzers

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:58

Pandora2 schreef:
Getup schreef:
In onze Luxemburgse sneeuw bij vorst blijft de sneeuw toch echt plakken.


:')
Maar wij hebben speciale sneeuw hier :=

Nee serieus, als het stevig vriest, krijg ik hier haast nooit van die dikke brokken onder de hoeven.
Blijft gewoon niet plakken dan.



Hier vanochtend van even naar de molen terug gelijk ijsklompen

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Sneeuw en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:02

Hier blijft alles toch binnen. Twijfel zo enorm of ik naar stal ga. Hoe vonden jullie de weg naar jullie stallen?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Sneeuw en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:36

Ik heb dit jaar kunststof beslag, en daar blijft gelukkig niks aan plakken! Wij staan in een Hit-Actief, de paarden staan dus gewoon lekker buiten. Stalgenoten met ijzers hebben het wel iets lastiger, maar met vetwrap en ductape lukt het wel.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:37

HorseTimeXL schreef:
Hier blijft alles toch binnen. Twijfel zo enorm of ik naar stal ga. Hoe vonden jullie de weg naar jullie stallen?

Ik logeer op stal, dus de weg naar de paarden moest ik zelf schoonvegen. Heb nog wel even op de weg gekeken, dat zag er met laag tempo en winterbanden wel uit alsof het te doen is.
Kijk anders ook even op de verkeerscamera’s voor jouw regio.

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Sneeuw en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:45

Die hoeflederkit werkt dus niet;blijft bij mij niet zitten

SUSANNEx

Berichten: 829
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Sneeuw en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:57

Zojuist paard met ijzers buiten gezet, sneeuw blijft inderdaad niet plakken! :D Ze krijgt morgen pas haar sneeuwringen, dus wilde vandaag even voorzichtig aan doen en kijken of het ging buiten.

Maar geen probleem dus!

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:59

Waar ik woon valt er in de winter geregeld een goed pak. En ervaringswijs kan ik zeggen dat geen vet/vaseline of sokken gaat helpen. Van die speciale ringen die je er zelf in kam brengen, die helpen maar voor de helft of ze vallen uit of de sneeuw koekt zich toch aan. Zooltjes en geschroefde winter ringen doen wel hun werk. Maar het allerbeste zijn imo nog altijd de originele 'Huf-grip' die je tussen het ijzer en de hoef laat plaatsen. Die gaan er bij mijn pony standaard onder vanaf november t/m april. Daarmee reed ik al in 50 cm sneeuw niks dat aankoekte. Al de rest kan imo de prullenbak in als je zorgeloos rijden met hufgrips gewend bent. Ook hoef je niks er onder te doen als ze de besneeuwde wei of paddock op gaan, geen omkijken meer naar, heerlijk.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58003
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:09

Lara_Silver schreef:
Waar ik woon valt er in de winter geregeld een goed pak. En ervaringswijs kan ik zeggen dat geen vet/vaseline of sokken gaat helpen. Van die speciale ringen die je er zelf in kam brengen, die helpen maar voor de helft of ze vallen uit of de sneeuw koekt zich toch aan. Zooltjes en geschroefde winter ringen doen wel hun werk. Maar het allerbeste zijn imo nog altijd de originele 'Huf-grip' die je tussen het ijzer en de hoef laat plaatsen. Die gaan er bij mijn pony standaard onder vanaf november t/m april. Daarmee reed ik al in 50 cm sneeuw niks dat aankoekte. Al de rest kan imo de prullenbak in als je zorgeloos rijden met hufgrips gewend bent. Ook hoef je niks er onder te doen als ze de besneeuwde wei of paddock op gaan, geen omkijken meer naar, heerlijk.

:j Hier zitten die er dus ook onder vanaf november. Ze kosten geen drol en gaan het hele seizoen mee. En je bent gerust.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:14

Kelly1992 schreef:
Hier vanochtend van even naar de molen terug gelijk ijsklompen


Ja, vandaag nog wel wat want het vriest hier ook maar amper :D
Als het een nacht echt goed doorvriest, is de grootste ellende achter de rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:44

Sokken waren hier geen succes. Nu vetwrap met ductape rond. Maar de tape plakt maar matig door de kou. Dus vrees dat het er al onderuit ligt. En als het een tijd meegaat, alle welkoops in de buurt zitten zonder :')

Vanmiddag creatief zooltjes knippen, kijken of dat beter werkt. En anders weet ik het even niet meer. Volgend jaar de hele winter maar voor geval dat zooltjes laten zetten. Eraf is geen optie, ivm medische noodzaak :( Had vorige keer beslaan niet verwacht dat er nog zo'n periode sneeuw zou komen..

Hopelijk straks met flink vriezen ook geen last meer van klompen.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:50

idinn schreef:
Sokken waren hier geen succes. Nu vetwrap met ductape rond. Maar de tape plakt maar matig door de kou. Dus vrees dat het er al onderuit ligt. En als het een tijd meegaat, alle welkoops in de buurt zitten zonder :')

Vanmiddag creatief zooltjes knippen, kijken of dat beter werkt. En anders weet ik het even niet meer. Volgend jaar de hele winter maar voor geval dat zooltjes laten zetten. Eraf is geen optie, ivm medische noodzaak :( Had vorige keer beslaan niet verwacht dat er nog zo'n periode sneeuw zou komen..

Hopelijk straks met flink vriezen ook geen last meer van klompen.



Kruidvat verkoopt ook gewoon zelfklevende zwachtels en die zijn ook nog eens op zondag open. 2e rol voor de halve prijs. :)

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:53

Ik deed nog wel eens van goedkope placemats zooltjes knippen en die wat bol tussen de ijzers drukken dat werkte ook wel aardig.
Nu leren zooltjes die wat bol staan, hopen dat we het daarmee redden, anders ook vetwrap proberen maar.

Anoniem

Re: Sneeuw en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:59

Slim van de kruidvat.. goede optie.

Nyaleti

Berichten: 6271
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:01

Ik had 2 rollen vetwrap gehaald, in m'n hoofd ruuuuim voldoende. Één rol per 2 hoeven. Voor een shet. Ships :=

Ilsevdhoek
Berichten: 227
Geregistreerd: 11-07-12

Re: Sneeuw en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:19

Helaas werkt hier de zelfklevende tape niet... lag er in de stal al van af. Iemand nog een tip voor nu als tijdelijke noodoplossing. Ik zat zelf te denken aan tshirts omknopen als soort hoefzak of miss luiers met
Tape eromheen?

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:23

Hier blijft het sneeuw wel plakken helaas. Sokken werken bij mij niet. Ramp om er omheen te krijgen, haha, gelukkig hebben ze niet te grote voetjes, maar hier nog een bal gewoon onder de sok.. Ik dacht morgen de vet wrap eens proberen, heb ik een klein stukje van liggen, maar als ik hierboven lees, heb ik daar veel meer van nodig :o De sneeuw is prachtig, maar voor de paarden hoop ik toch dat het snel weg is. Ze zijn hier gewend de hele dag buiten te kunnen lopen, maar nu staan ze dus al weer binnen.

Els1984

Berichten: 459
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:27

Hier (Friesland) blijft het niet plakken. Ze staan lekker te genieten op de wei :D

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:30

Mijn paarden met ijzers krijgen deze hoefschoenen aan.
Heb ze ooit gekocht voor een paard dat met voet in het verband naar buiten moest en gebruikt voor een paard dat gevoelig was op blote voeten ivm wennen aan de bestrating rondom de hooibakken.
Blijven super zitten en heel makkelijk aan en uit doen +:)+
Afbeelding

Zijn van woofwear medical hoofboots

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Sneeuw en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:31

Die zien er idd fijn uit nu! Maar ben bang dat alles wat ik nu bestel, er pas na de sneeuw is.

judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:31

Vanmorgen had mijn shet zonder ijzers al klompen van 10 cm onder zijn voeten :roll:

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:34

MightyMike schreef:
Die zien er idd fijn uit nu! Maar ben bang dat alles wat ik nu bestel, er pas na de sneeuw is.


epplejeck heeft ze en is open. Dus misschien daar naartoe als de weg begaanbaar is? Verwacht dat de sneeuw er voorlopig nog wel zal liggen dus ben er erg blij mee!

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Sneeuw en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:37

Hier ook enorme plaksneeuw.
Vanochtend tijdje buiten gestaan met vetwrap, werkte wel even maar vind het niet ideaal. Nu staan ze binnen en stalgenoot haalt de ijzers er straks onder vandaan voor me.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:49

Dank je ajesca123, ik ga kijken of ze hier wellicht op voorraad zijn, al ga ik er in de sneeuw niet graag met auto op uit als het niet hoeft, heeft hier flink gesneeuwd..