Blessure, langdurig stappen en sneeuw /ijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bibin
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-20

Blessure, langdurig stappen en sneeuw /ijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 09:00

Pfff ik weet het niet meer, ben al 3.5maand onderweg met een aanhechtings blessure vd pees.

We stappen al maanden 3x.per dag een halfuur op t erf, gaat prima, maar nu is het erf spekglad. Er is wel een smal pad gemaakt maar ze maakt vaak een sprong of huppel en ik ben als de dood dat ze uitglijdt.

In de bak kunnen we ook niet want zodra ze zand voelt hou ik haar niet meer.

Dus nu staat ze al dagen binnen met een kort uitstapje naar de poetsplek, dat redden we nog net.

Wat doen jullie met jullie revalidatie paardjes? Laten staan, risico nemen, verdoving?

Ps ik hoef geen goedbedoeld advies over hoe slecht boxrust is etc, we lopen bij een goede kliniek en ik volg hun advies.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:04

Bibin schreef:
Pfff ik weet het niet meer, ben al 3.5maand onderweg met een aanhechtings blessure vd pees.

We stappen al maanden 3x.per dag een halfuur op t erf, gaat prima, maar nu is het erf spekglad. Er is wel een smal pad gemaakt maar ze maakt vaak een sprong of huppel en ik ben als de dood dat ze uitglijdt.

In de bak kunnen we ook niet want zodra ze zand voelt hou ik haar niet meer.

Dus nu staat ze al dagen binnen met een kort uitstapje naar de poetsplek, dat redden we nog net.

Wat doen jullie met jullie revalidatie paardjes? Laten staan, risico nemen, verdoving?

Ps ik hoef geen goedbedoeld advies over hoe slecht boxrust is etc, we lopen bij een goede kliniek en ik volg hun advies.

Informeer dan eens of ze lasertherapie doen want dan was dit probleem nu al over geweest...Succes!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:23

Ik zou denk toch proberen of je in de bak kunt stappen, desnoods met iemand samen zodat ze niet los kan breken.
Misschien kun je iets rustgevend geven?
En alleen een vitaminebrokje, geen krachtvoer en veel hooi,
Sterkte en succes!

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Blessure, langdurig stappen en sneeuw /ijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:42

Tranquigelletje erin voor het stappen om deze periode te overbruggen.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Blessure, langdurig stappen en sneeuw /ijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:56

Kun je niet zelf gewoon een breder pad strooien?
Ik stond vroeger ook op een stal die vrij laks was en heb regelmatig paadjes vrij staan maken om het veilig te houden.

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:10

Sizzle schreef:
Kun je niet zelf gewoon een breder pad strooien?
Ik stond vroeger ook op een stal die vrij laks was en heb regelmatig paadjes vrij staan maken om het veilig te houden.

Idd zelf sneeuwruimen.. weet niet of het laks is of niet aan gedacht. Of dat ze vinden dat je zelf ook kan helpen zijn zoveel wegen naar rome daar voor