Allerbeste vliegenspray

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xkimvhxxx
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-02-20

Allerbeste vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 20:55

Hoi,

Mijn paard heeft sarcoïden. Deze worden behandeld, maar ze zal altijd gevoelig blijven.

Dit wordt veroorzaakt door een bepaald type vlieg, dus het is enorm belangrijk dat ik voor komend seizoen een goede vliegenspray heb.

Dus... Welke is nu echt echt heel goed en blijft gedurende de dag hangen.

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:26

Tja, eigenlijk hoe chemischer hoe beter. Je wilt dan sowieso een spray met permethrin. Ultrashield van absorbine is een goede, de zwarte blijft zo een week zitten. Uiteraard is het knap duur en je moet wel genoeg gebruiken anders heeft het weinig zin. Maar goed als het gaat om zoiets naars dan heb je het geld er vast voor over gok ik :)

Je kunt het vaak krijgen in de westernwinkels. Zoals arthurs westernstore of de cowgirlstore.

xkimvhxxx
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 11:21

troi schreef:
Tja, eigenlijk hoe chemischer hoe beter. Je wilt dan sowieso een spray met permethrin. Ultrashield van absorbine is een goede, de zwarte blijft zo een week zitten. Uiteraard is het knap duur en je moet wel genoeg gebruiken anders heeft het weinig zin. Maar goed als het gaat om zoiets naars dan heb je het geld er vast voor over gok ik :)

Je kunt het vaak krijgen in de westernwinkels. Zoals arthurs westernstore of de cowgirlstore.


Oh super bedankt zeg! Ik heb er inderdaad geld voor over en naast een spray wordt ze compleet ingepakt met een vliegendeken. Als de spray super chemisch is, spuit ik denk ik dat deken helemaal onder ipv direct op de huid.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Allerbeste vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:47

Als je de deken in wil sprayen, er zijn er ook die voorbehandeld zijn en er bestaan wasmiddelen/impregnatiemiddelen voor klamboes die mogelijk ook voor een vliegendeken gebruikt kunnen worden.

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:12

xkimvhxxx schreef:
troi schreef:
Tja, eigenlijk hoe chemischer hoe beter. Je wilt dan sowieso een spray met permethrin. Ultrashield van absorbine is een goede, de zwarte blijft zo een week zitten. Uiteraard is het knap duur en je moet wel genoeg gebruiken anders heeft het weinig zin. Maar goed als het gaat om zoiets naars dan heb je het geld er vast voor over gok ik :)

Je kunt het vaak krijgen in de westernwinkels. Zoals arthurs westernstore of de cowgirlstore.


Oh super bedankt zeg! Ik heb er inderdaad geld voor over en naast een spray wordt ze compleet ingepakt met een vliegendeken. Als de spray super chemisch is, spuit ik denk ik dat deken helemaal onder ipv direct op de huid.


Ik denk dat dat niet werkt want het de interactie met de vacht waar het op is samengesteld en dat goed blijft zitten. Maar zoals een ander aangeeft er zijn geïmpregneerde dekens te koop. Dan hoef je alleen nog de benen en hoofd in te sprayen. Scheelt behoorlijk!

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Allerbeste vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:56

Ik gebruik zelf altijd Veerust, dat werkt naar mijn idee echt het beste. Is volgens mij wel behoorlijk chemisch.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:03

troi schreef:
Tja, eigenlijk hoe chemischer hoe beter. Je wilt dan sowieso een spray met permethrin. Ultrashield van absorbine is een goede, de zwarte blijft zo een week zitten. Uiteraard is het knap duur en je moet wel genoeg gebruiken anders heeft het weinig zin. Maar goed als het gaat om zoiets naars dan heb je het geld er vast voor over gok ik :)

Je kunt het vaak krijgen in de westernwinkels. Zoals arthurs westernstore of de cowgirlstore.


Ik heb nog een zo goed als volle fles staan, paard is overleden. Dus als iemand die wil overnemen?

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:04

Eigenlijk vind ik niets echt goed helpen, ja eventjes.
Dekens, met hals en buikflap, vind ik dan nog steeds het beste werken.

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Allerbeste vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:20

Ik breek even in ts haar topic.
Zie dat er verschillende kleuren zijn van die absorbine. Bedoelen jullie die zwarte?

(We gingen vorig jaar als een malloot door het bos, met een dag later zijn hele buik vol met dikke bulten.)

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:39

san4nie schreef:
Ik breek even in ts haar topic.
Zie dat er verschillende kleuren zijn van die absorbine. Bedoelen jullie die zwarte?

(We gingen vorig jaar als een malloot door het bos, met een dag later zijn hele buik vol met dikke bulten.)


Yep de zwarte!

tienus63

Berichten: 12057
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:39

Endure! Duur, moeilijk aan te komen maar werkt!

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Allerbeste vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:54

Afbeelding
Afbeelding

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Allerbeste vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:38

Spray is verkocht.

xkimvhxxx
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 20:03

Bedankt allemaal! Inmiddels een deken met nek, masker en buikflap besteld en zebraprint :') En ook de ultrashield besteld.