Aan de hand wandelen door sneeuw?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elliboy
Berichten: 9
Geregistreerd: 14-12-20

Aan de hand wandelen door sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 10:41

Hoi allemaal.

Ik zit met een klein vraagje waar ik niet zo'n duidelijk antwoord op vind.

Is het veilig om met je paard aan de hand te gaan wandelen door de sneeuw? Het zou een stukje over de weg gaan en over een veld, er zijn namelijk lessen in de binnenbak en de buitenbak is bevroren. Daarom ga ik vaak aan de hand gaan wandelen met haar.

Mijn paardje heeft ook geen ijzers en wil haar voetje niet geven (iedereen op de manege heeft al geprobeerd, maar ze is een trekpaard en haar voeten zijn te zwaar om op te heffen), moet ik mij dan zorgen maken over ijsklompen die in haar hoeven vormen??

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Aan de hand wandelen door sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:54

Als ze geen ijzers onder hebben neem ik ze gewoon mee aan de hand, iets langere lijn er aan dan normaal zodat ze zich kan redden als ze iets glijdt en mij niet meteen omtrekt en gaan.

Wel een dier meenemen die het wandelen aan de hand kent natuurlijk. En niet over ijsplaten lopen maar dat doe je zelf ook niet neem ik aan.

Uren zo gelopen in de sneeuw, heerlijk!

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Aan de hand wandelen door sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:50

Als het paard normaal met wandelen netjes luistert, zal dat nu ook wel gaan.
Heb er wel erg in dat je paard op zijn 4 benen waarschijnlijk meer grip heeft dan jij.
Dus als die af en toe wel eens wil uitproberen met trekken bv, dan zou die je nu ondersteboven kunnen trekken.