Sneeuw eng?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Sneeuw eng?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 18:10

Ik ging lekker een rondje wandelen in dit prachtige weer met pony. Maar die vond die volledig andere witte wereld rete spannend.
Men had weer eens niet met hem overlegd toen er iets zomaar veranderde in de omgeving (dat is altijd al een puntje van aandacht. Ook als mensen zómaar hun huis gaan verbouwen en dan een BigBag met zand op hun oprit plaatsen. Nóóit even in overleg met Rufus, heel ergerlijk).

Meer paarden die onzeker worden van sneeuwig landschap (trouwens, die bergen sneeuw die men op een hoop heeft geschoven zijn een buitencategorie éng)?

Hij staat overigens 24/7 op een vrij ernstig besneeuwde wei. Die is dan weer helemaal niet eng.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Sneeuw eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:13

Ik merk zelf dat ik vaak last heb van de reflectie van de sneeuw. Doet pijn aan mijn ogen als de zon erop staat. Kan er zo niets zijn?

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:17

Ik moest hardop lachen om je openingswoord, TS, ik herken die verontwaardiging bij mijn eigen paard ook. :D
De mijne keek ook zijn ogen uit, die moest er echt even voor staan toen hij buiten kwam. Hij vond het wel een beetje spannend.
Afbeelding

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Sneeuw eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:39

Nou, het besneeuwde bos is op zich ok, maar de sneeuwpoppen op de speelweide die zijn héél eng! Om nog maar niet te spreken van het geluid van een slee die een heuveltje afglijdt..... :D

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:15

Ja hoor. Grote bergen sneeuw waar je ongegeneerd je neus in kan steken zijn fántástisch! Vooral wanneer daar wat brokken zwarte prut vermengd met pekel tussen zitten. Maar dat iniemini hoopje sneeuw waar je langs moet op weg naar de paddock? Daar wonen kabouters in >;)

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Sneeuw eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:20

Hij loopt mij heel lief achterna en vertrouwt erop dat ik de weg veilig maak.. maár hij is erg schrikachtig sinds er sneeuw ligt in de weide zelf. Schrikt zich wezeloos als wij om het hoekje komen van de schuilstal, wat hij normaal nooit heeft. Ik denk niet dat de sneeuw erg word gewadeert door de prins. Shetlander lijkt het allemaal wel prima te vinden overgens.

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Sneeuw eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:26

De mijne vind het ook allemaal maar apart! Vanochtend wou hij de binnenbak niet in... want er lag sneeuw en bevroren prut naast de ingang _O- Hij is alweer vergeten dat ie daar momenteel elke dag langs komt haha. Dinsdag was de weg naar de paddock prima maar de weg terug was vet eng. Blazen, bevriezen want ohjee die grote bergen sneeuw waren opeens heel eng haha. Ik denk inderdaad dat het komt van het felle licht op de sneeuw. Mijn pony is momenteel heel drammerig van het vele op stal staan helaas.