Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stiksels los bij Horseware dekens

 
Profiel   

Ik dacht het ideale merk dekens gevonden te hebben voor mijn paarden. Qua pasvorm zitten de Horseware dekens veruit het beste, ze schuiven niet, maar ik merk dat ondanks dat ze normaal met hun dekens omgaan er steeds stiksel los gaan van het bilkoord en de buiksingels.

We hebben 4 paarden die allemaal een deken dragen en bij allemaal heb ik dit probleem. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 15:38 



 
Profiel   

Hier hetzelfde probleem. Laat ze maken en vraag dan extra te stikken. Dan blijven ze het doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 16:09 



 
Profiel   

Nee, geen last van. Heb alleen maar horseware, vooral rambo. Maar nooit een los stiksel gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 16:37 



 
Profiel   

Ik ook jaren Horseware en nooit geen last van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 16:45 



 
Profiel   

Toevallig net m’n amigo deken laten maken, omdat de stiksels van het klittenband los waren gegaan.
De vrouw vd reparatie zei dat dat vaker gebeurd bij horseware. Liever het stiksel los getrokken, dan dat de deken met klittenband en al los scheurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 16:55 



 
Profiel   

Heb al jaren Amigo maar heb dit zelf nog nooit gehad moet ik zeggen. Ik doe al snel een jaar of 10 met een Amigo deken dus ik heb geen recht van spreken denk ik ;) mijn paard is geen sloper en staat ook niet samen met slopers. Dat scheelt natuurlijk wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 17:08 



 
Profiel   

Mijn paarden zijn geen van allen slopers, staan per 2 in de wei en er wordt ook niet getrokken aan de dekens van elkaar.
Vond het echt opvallend dat ze alle 4 een deken hadden met losse stiksels, verder niks kapot dus inderdaad weer even goed laten stikken en weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 17:15 



 
Profiel   

Dit probleem nooit gehad, wel dat de stiksels van de borstsluiting van een Amigo Bravo na een paar weken ineens loslieten. Lag de deken met de buiksingels nog vast in het midden van de paddock en paard stond er vrolijk naast. :')
Heb hem toen terug naar de winkel opgestuurd, die hebben Horseware gecontact, en het bleek onder de garantie te vallen. Heb toen een nieuwe deken opgestuurd gekregen, en daar heb ik geen problemen mee gehad. (Met mijn andere Horseware dekens overigens ook nooit problemen gehad.)
Misschien is het de moeite waard om ze op te sturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 17:43 



 
Profiel   

Gelukkig geen last van. Ik heb van Amigo een Bravo en een ACY en ik heb een Rambo. Ze ruin van 7 jaar die HEEL veel ruig speelt met een shet en een welsh kruising. Ik heb alleen mini scheurtjes van het bijten, maar geen losse stiksels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 17:52 



 
Profiel   

Hier ook geen last van (gehad).
Heb al jaren 5 Horseware dekens, van Amigo tot Rhino.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 17:59 



 
Profiel   

Ik heb ook al jaaaaaaaren Horseware. Met name de Rambo's. Daar nooit geen problemen met stiksels. Maar de Amigo die ik iets meer dan een jaar heb, gingen ook de stiksels los. Ook de klittebandsluiting voor geeft het op. Gelukkig kon paardlief een maat omhoog, en heb ik even wisseltrucje gedaan met Rambo's. Ene paard heeft een maat grotere Rambo op gekregen en zo kon ik haar deken doorschuiven naar die ene die de amigo droeg :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 18:20 



 
Profiel   

[ img ]

Ik had nog een foto van het klittenband dat bij m’n V sluiting los was gegaan. Deken is 1,5 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 19:40 



 
Profiel   

Ik ook de borstsluiting eraf, heb het maar zelf gemaakt omdat ik niet zonder deken kon maar gebeurd blijkbaar dus vaker

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 19:47 



 
Profiel   

Ik heb vooral Rambo dekens en nog geen stiksels los gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 20:50 



 
Profiel   

Al wat ouder topic, maar kwam hem tegen toen ik zocht naar of mensen mijn probleem herkende. 26 Maart splinternieuwe Summerseries gekocht, gisteren complete klittenband eraf bij het afdoen van de deken := Merrie is hoogdrachtig, staat alleen te eten, dus denk dat er met stikken iets fout gegaan is... Kan wel janken _O-

Dit stuk is dus nu helemaal van de deken af.
[ img ]


Contact opgenomen met de verkoper, even afwachten wat die zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-22 14:49 



 
Profiel   

Al 'eeuwen' lang Rambo dekens hier bij mijn pony's ( sterker: mijn ruin staat al een jaar of 10 onder dezelfde deken :) ) en nog nooit last gehad van losse stiksels, ook niet bij die van mijn andere pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-22 15:04 



 
Profiel   

Ik was de afgelopen 15 jaar heel tevreden over de Horseware Amigo dekens maar denk er nu serieus over om over te stappen naar een ander merk. Ik heb net weer 2 dekens terug van reparatie, waarvan de stiksels van de buiksingels en de voorsluitingen helemaal los waren gekomen. Ook de stiksels van de bies rondom de deken laten bij mij los. Mijn paarden zijn wel speels maar geen slopers.

Ik dacht over te stappen op de Bucas maar die zijn volgens mijn vriendin ook in kwaliteit achteruit gegaan.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-22 15:23 



 
Profiel   

petra8 schreef
Ik was de afgelopen 15 jaar heel tevreden over de Horseware Amigo dekens maar denk er nu serieus over om over te stappen naar een ander merk. Ik heb net weer 2 dekens terug van reparatie, waarvan de stiksels van de buiksingels en de voorsluitingen helemaal los waren gekomen. Ook de stiksels van de bies rondom de deken laten bij mij los. Mijn paarden zijn wel speels maar geen slopers.

Ik dacht over te stappen op de Bucas maar die zijn volgens mijn vriendin ook in kwaliteit achteruit gegaan.....


Ik heb hetzelfde, maar dan niet door losse stiksels, maar omdat ze niet meer waterdicht zijn. Ik heb 10 jaar of ouderere dekens die ik nog steeds gebruik en perfect waterdicht zijn. En de nieuwe dekens regenen door, zelf bij een hele dag miezer.

Ik weet alleen niet naar welk merk ik over moet stappen, want tot nu toe is de pasvorm nooit zo fijn gebleken als bij horseware.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 12:22 



 
Profiel   

Heb al jaren Amigo en nooit gehad, maar bij alle dekens die ik afgelopen jaar heb gekocht zijn de stiksels los gegaan en hele sluitingen eraf. Heel apart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 12:42 



 
Profiel   

petra8 schreef
Ik was de afgelopen 15 jaar heel tevreden over de Horseware Amigo dekens maar denk er nu serieus over om over te stappen naar een ander merk. Ik heb net weer 2 dekens terug van reparatie, waarvan de stiksels van de buiksingels en de voorsluitingen helemaal los waren gekomen. Ook de stiksels van de bies rondom de deken laten bij mij los. Mijn paarden zijn wel speels maar geen slopers.

Ik dacht over te stappen op de Bucas maar die zijn volgens mijn vriendin ook in kwaliteit achteruit gegaan.....

Dat ligt ook weer aan het model. Je hebt nu dus amgio dat is de goedkoopste horseware. De hero is vergelijkbaar met Bucas Freedom lijn en de Bravo met de Bucas Irish lijn.

Mijn Bucas Irish is 5 jaar oud en nog geen last van kapotte stiksels ofzo. Ik heb nu een bucas atlantic gekocht dat is dezelfde kwaliteit als Rambo en dat merk je ook weer aan de afwerking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 13:01 



 
Profiel   

Met amigo nooit problemen gehad, maar met Rambo wel, stiksels inderdaad kapot en heel snel scheuren terwijl daarvoor die dekens onverwoestbaar waren.

Maar ik heb ni een merrie en die sloopt niet en haar vriendinnen ook niet gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 13:07 



 
Profiel   

Hier ook een Amigo sinds amper 1 -2 maanden in gebruik en een buiksingel al los of er is iets in de nacht gebeurd met slapen/liggen. Geen speels paard hoor, 31 jaar inmiddels.

Verdorie ik was er zo zuinig op. Waar laten jullie je dekens maken, kan een schoenmaker dit bijv ook of is dat een stomme vraag 8)7 zitten vaak beter in de buurt dan dekenreparatie services.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 13:11 



 
Profiel   

Zeilmakers misschien? Die hebben stevige naaimachines, maar de deken moet dan wel schoon zijn. Maar ik vermoed dat elk bedrijf dat als eis stelt. Wij hebben hier nog een paardenwinkel die leerreparaties doet, maar die wil ook alleen schoon spul. Zand is funest voor naaimachines.

Meestal doe ik het zelf, ik heb een knappe naaimachine en die dingen zijn geen probleem.
Verder dekenwas bedrijven doen ook vaak reparaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 13:25 



 
Profiel   

Hoe is het met jullie dekens, die van mij net terug van de naaister en na 2 weken weer buiksingel los.

Paar keer geprobeerd zelf te maken (naaien en lijm) maar dat houdt nog geen 2 of 3 dagen. Als tie rolt gaat het al los. -:(-

Gooi de Bucas er wel op nu. Vraagje voor jullie, hoe oud of jong zijn jullie dekens? Om te kijken of het de nieuwere dekens betreft. Ik heb mijn deken in januari gekocht dus die zal in eind 2021 gemaakt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-22 16:04 



 
Profiel   

Mijn 4 jaar oude Rambo was heel snel stuk, daarna en daarvoor (zowel Rambo als Amigo) zijn allemaal nog zonder enige beschadigingen.

Wat wel scheelt is dat ik nu een merrie heb en hiervoor altijd ruinen had. Bij de merries sneuvelt er nooit een deken en de ruinen slopen alles is mijn ervaring nu. (ze staan apart bij ons op stal, ruinen spelen heel veel en merries niet).

Maar zijn die buiksingels wel met kwalitatief stevig garen genaaid dan? Als ik iets zelf opnieuw erop had gezet bleef dat altijd zitten, ik gebruik dan wel jeansgaren van Gutermann. Dit is steviger garen dan normaal en de garens van Gutermann zijn gewoon super van kwaliteit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-22 16:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen