Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vliegenmasker/neusnetje/graasmasker

 
Profiel   

Zoals elk jaar ben ik een beetje aan het puzzelen met alles wat ik voor mijn pony wil en wat mogelijk/handig is.

Pony is te dik, ze staat met graasmasker op. Straks met zonnige dagen moet ze een netje op het masker tegen de zon, ze heeft een kale roze neus. Vorig jaar heb ik gewoon iets vast genaaid aan haar masker, dat werkte prima. Ze staat nu 24/7 in de groepsstal, straks gaan ze overdag het land op.

Het liefst zou ik voor de echte zonnige dagen ook een vliegenmasker om doen, maar dan zou ik daar ook nog graag een UV filter in hebben. Ik heb ooit gelezen dat voor paarden die kans hebben op oogplaveiselcarcinoom dat altijd slim is. Ik heb een haflinger en ondanks dat er niets met haar ogen aan de hand is, stelt het met toch gerust als ze dan gelijk een UV filter heeft. ( En voor de vliegen natuurlijk)
Ik kom alleen maar 1x per dag, ze zal de gehele set up dan dus 24 uur moeten dragen. Af en toe een stalgenoot vragen is natuurlijk geen probleem, maar ik wil ze niet dagelijks vragen van alles op en af te doen. En op de paddock eten ze door buizen, het kan dus geen mega kap zijn die heel ver van het hoofd staat.

Dan hoop ik als het weideseizoen wat verder vordert dat ze haar graasmasker een keer af kan. Normaal gaat dat rond juli gebeuren.

Ik had vorig jaar dit vliegenmasker van shires voor het deel als ze haar masker af kan.
[ img ]

En dan heb ik nog een vliegenmasker van rambo die ik bij de vliegendeken kreeg daar zit geen neus aan, die deed ik dan in combinatie met haar masker met zelfgemaakt zonnenetje. Ik heb geen foto van het masker, maar deze vond ik erg dicht voor de nacht.
[ img ]

Door deze buizen moeten ze eten.
[ img ]

Ik ben al een week alle vliegenmaskers aan het bekijken maar ik kom er niet helemaal lekker uit. Soms vind ik mooie vliegenmaskers maar staat er geen UV filter bij. Ik denk dat ik 2 nieuwe nodig heb, 1 met neusnetje en 1 zonder ( voor de combi met het graasmasker). Die van Shires was/ben ik erg tevreden over, maar die heeft ze kwijtgemaakt. Een nieuwe moet dus sowieso komen. Misschien moet ik daar gewoon de met neus en zonder neus versie van kopen?

Misschien dat iemand nog goede ideeën heeft? Of moet ik tot de conclusie komen dat wat ik wil niet het handigste is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 11:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen