Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vliegenmasker voor Mini shetjes

 
Profiel   

Wat raden jullie aan als vliegenmasker voor 2 mini shetlanders.
De een is 80 cm en de ander 90 cm.

Ik had van Lemieux de maskers gekocht (de kleinste) deze zijn helaas toch nog te groot.
Wie o wie heeft de gouden tip :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 17:17 



 
Profiel   

Ik zoek er ook een dus volg even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 17:23 



 
Profiel   

Bij mijn kleintjes (78 cm en 96 cm met een klein smal koppie) passen de volgende vliegenmaskers:

- bucas xxxs, van deze zijn de oren wel enorm dus die haalt mijn moeder die handig is met de naaimachine er altijd vanaf
- Cashel de aller kleinste maat. Deze zit echt heel mooi en is heel sterk. Mijn grotere mini krijgt hem wel snel af (doet hij standaard met dingen op zijn hoofd)
- en mijn nieuwste aanwinst een busse mini shet. Deze sluit heel mooi aan rond het hoofd en heeft een fijne stof/gaas. Echter gaat hij wel sneller kapot als de andere 2 die ik noemde.

Ik heb de meeste op beurzen gekocht dus kan niet 1,2,3 een website voor je opnoemen waar ze te koop zijn.

Ik heb er ook van eentje Kensington geprobeerd maar die zat vrij smal rond de ogen waardoor mijn pony niet meer kon knipperen. Hij was wel echt mooi klein dus mochten bovenstaande nog te groot zijn is dat ook een optie.

Een laatste optie kan altijd nog een vliegenfrontriem zijn. Die verkopen ze bij de minihorseshop vast wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 17:27 



 
Profiel   

Fientj schreef
Bij mijn kleintjes (78 cm en 96 cm met een klein smal koppie) passen de volgende vliegenmaskers:

- bucas xxxs, van deze zijn de oren wel enorm dus die haalt mijn moeder die handig is met de naaimachine er altijd vanaf
- Cashel de aller kleinste maat. Deze zit echt heel mooi en is heel sterk. Mijn grotere mini krijgt hem wel snel af (doet hij standaard met dingen op zijn hoofd)
- en mijn nieuwste aanwinst een busse mini shet. Deze sluit heel mooi aan rond het hoofd en heeft een fijne stof/gaas. Echter gaat hij wel sneller kapot als de andere 2 die ik noemde.

Ik heb de meeste op beurzen gekocht dus kan niet 1,2,3 een website voor je opnoemen waar ze te koop zijn.

Ik heb er ook van eentje Kensington geprobeerd maar die zat vrij smal rond de ogen waardoor mijn pony niet meer kon knipperen. Hij was wel echt mooi klein dus mochten bovenstaande nog te groot zijn is dat ook een optie.

Een laatste optie kan altijd nog een vliegenfrontriem zijn. Die verkopen ze bij de minihorseshop vast wel.


Deze ga ik allemaal eens even nalopen.
Echt zonde dat er zo weinig te koop is :( ik vind die van Lemieux echt super fijn. Mijn new Forest en Fjord dragen deze ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 17:31 



 
Profiel   

Het is best zonde dat de markt zo minimaal is voor deze kleintjes.
Ik ga misschien toch ook nog kijken of mijn moeder de vliegenkapjes kan vernaaien voor de mini's
De Lemieux kap is echt mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 17:39 



 
Profiel   

https://www.minihorseshop.nl/
Staan er genoeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 17:43 



 
Profiel   

Wij hebben voor mijn 70cm shetlander deze: https://www.minihorseshop.nl/mhs-vliegenmasker-lycra
Toen hadden ze nog in maar MINI, weet niet hoe dat nu is. Eigenlijk past mini-mini beter, misschien is dat bij jou ook wel het geval. (De mijne heeft een hele smalle snoet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 17:46 



 
Profiel   

Cashel in de kleinste maat past hier ook goed en gaat echt al jaren mee. Hij ziet er nog als nieuw uit. LeMieux heb ik ook gehad, maar daar vond ik de pasvorm minder van

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 18:05 



 
Profiel   

Anastasia24 schreef
Wij hebben voor mijn 70cm shetlander deze: https://www.minihorseshop.nl/mhs-vliegenmasker-lycra
Toen hadden ze nog in maar MINI, weet niet hoe dat nu is. Eigenlijk past mini-mini beter, misschien is dat bij jou ook wel het geval. (De mijne heeft een hele smalle snoet)


Deze vind ik persoonlijk echt heel lelijk. Zou veel te bang zijn dat hij gaat schuiven.
Toch raar dat er voor die kleintjes geen fatsoenlijk spul gemaakt wordt.

Ik denk dat mijn moeder de lemieux gaat vernaaien. Ze is mega handig met de naaimachine.
Het duo in kwestie
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 11:38 



 
Profiel   

Bucas xxxs zit perfect op mijn mini van 65cm hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 15:25 



 
Profiel   

Letsdunit schreef
Bucas xxxs zit perfect op mijn mini van 65cm hoog.


Heb je daar een foto van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 15:45 



 
Profiel   

Ik heb deze voor mijn mini ; https://www.dekroo.nl/products/hb-vlieg ... gNEALw_wcB

Zit mooi aansluitend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 16:42 



 

Ik heb voor mijn mini’s de xxxs, een heel fijn maskertje dat goed past. Alleen de oren zijn wat groot, maar dat is niet heel hinderlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 16:45 



 
Profiel   

xmarloesx2 schreef
Ik heb deze voor mijn mini ; https://www.dekroo.nl/products/hb-vlieg ... gNEALw_wcB

Zit mooi aansluitend.


Hier ook, past perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 18:08 



 
Profiel   

Mooi zijn ze indd niet, haha, maar als je de juiste maat hebt zit ie heel fijn, fijner dan de normale maskers die ik voor mijn paarden heb. Als deze kapot gaan lopen ze als met z'n 3e er als vliegen bij. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 18:19 



 
Profiel   

xmarloesx2 schreef
Ik heb deze voor mijn mini ; https://www.dekroo.nl/products/hb-vlieg ... gNEALw_wcB

Zit mooi aansluitend.


Dit ziet er toch nog wel redelijk uit.
Heb je foto van hoe hij op zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 19:53 



 
Profiel   

Ik heb die van wheaterbeeta maat mini, wel vast aan een halster en de bucas xxxs. Mijn ene trekt maskers uit dus het is ideaal dat die ene vast kan aan het halster. Ik vind de bucas wel mooier qua pasvorm.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 20:12 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn mini's de xxs van Kramer, deze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 20:15 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Dit is de bucas xxxs de ponies zijn 65cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 20:54 



 
Profiel   

Letsdunit schreef
[ [url=m/ysFxQC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/N0T9WF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de bucas xxxs de ponies zijn 65cm.


Kon het nog kleiner :')
Kunnen ze er nog wel goed door zien? Ze zitten wel netjes verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 21:52 



 
Profiel   

Mijn bucas is overigens de deluxe, die heeft blauw als gaas. Meneer had vandaag de flap wel los hangen, alleen het masker zat nog om. Dus ik heb zo'n vermoeden dat zijn sloopgrage/wil geen masker dragen vriendje de flap aangetrokken had. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 22:03 



 
Profiel   

AnnickT schreef
Ik heb voor mijn mini's de xxs van Kramer, deze.


Deze hebben wij ook. De eerste waar ik echt tevreden over ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 22:12 



 
Profiel   

AnnickT schreef
Ik heb voor mijn mini's de xxs van Kramer, deze.


Deze ziet er ook wel prima uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 07:12 



 
Profiel   

Ik volg even! Haha mijn mini heeft er ook last van

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 16:24 



 

Ik koop gewoon de kleinste maat frontriem + franjes die ik vinden, knip deze vervolgens op maat en dat werkt perfect :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 16:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen