Pony verhaart slecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maxime1712
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-05-21

Pony verhaart slecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 12:20

Mijn pony van 9 jaar lijkt maar niet helemaal door zijn wintervacht te komen. Het is geen extreem lang haar meer, maar er zit wel nog wel een laag op. De andere paarden van stal hebben allemaal al bijna helemaal hun zomervacht. Hij lijkt er geen last van te hebben en met de hitte staat hij niet eens echt te zweten. Zijn vacht ziet er verder wel gezond uit en glanst ook redelijk mooi.

Nu is het zo dat hij tijdens het poetsen ook niet echt verhaart. Zijn vacht laat dus niet los. Hij krijgt van mij al omega olie en slobber. Vitamine tekort weet ik niet zo zeker of dat het kan zijn want hij krijgt elke dag vitamine brok. Hij is momenteel wel ook herstellende van een gemeen hoestje omdat hij astma heeft.

Ik vroeg mij dus af of dit normaal is en ik het gewoon zo kan laten, of dat ik er eventueel wat aan kan doen? Ik hoor het graag

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Pony verhaart slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:23

Is hij vorig jaar wel makkelijk verhaard? Het zou kunnen lonen om even te laten checken op cushing, dat is bij mij eerste rinkeltje als ze slecht door de haren heenkomen, en de rest van de voer-voorwaarden goed is.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:25

Inderdaad Cushing.Ziet zijn vacht eruit als een lappendekentje ?Stukjes wintervacht nog op sommige plekken?