Fijne vliegendeken met waterdichte rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:19

Maddy_Paola schreef:
Daancha schreef:
Oud topic van vorig jaar, ik weet het!
Maar ik ben voor af en toe kort gebruik, oa op de trailer, op zoek naar een 2ehandse in maat 190 (of iets wat daarop lijkt). Iemand eentje ter overname misschien?
Of lijkt dit nu teveel op een aankoop-advertentie? :+ Op de Bokt markt leek het me wat minder kansrijk.


Op de trailer staat je paard droog neem ik aan? :x bij deze deken zou ik juist niet aan gebruik in trailer denken, ik gebruik m wel voor koudere nachten maar dat is meer omdat ie goed blijft liggen en regendeken te warm is, maar met iets warmer weer vind ik ze wel snel zweterig onder het ruggedeelte, dus eigenlijk is het dan echt savonds op en sochtends af, zoals vandaag was het ook niet mega warm maar toch stond ze om half 11 al te zweten eronder :roll:


Ja hij staat zeker droog op de trailer. Jouw ervaring is dus dat dit echt warmer is dan een normale vliegendeken? Ik dacht hiermee mooi de combi te maken met trailer en twijfel-weer in de lente/zomer. Maar het moet inderdaad niet plakkerig worden op de rug.

Ik kan ook gewoon een nieuw vliegendekentje kopen, maar wil wat meer tweedehands en minder verschillende spullen omdat dat wat milieuvriendelijker is. Maar dan kan ik misschien beter aan een normale vliegendeken denken.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:28

Wildgirl schreef:
Daancha schreef:
Oud topic van vorig jaar, ik weet het!
Maar ik ben voor af en toe kort gebruik, oa op de trailer, op zoek naar een 2ehandse in maat 190 (of iets wat daarop lijkt). Iemand eentje ter overname misschien?
Of lijkt dit nu teveel op een aankoop-advertentie? :+ Op de Bokt markt leek het me wat minder kansrijk.

Ja ik, ik zal vd week even een foto maken.


Dankje,
Door de opmerking van Maddy_Paola ben ik nu wel aan het twijfelen haha.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Fijne vliegendeken met waterdichte rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 08:23

Ja zeker warmer dan gewone vliegendeken, bovenkant is natuurlijk omdat het waterdicht is ook winddicht en op warme momenten zweet dat snel, ik heb m nog vaak zat op liggen maar trailer zou ik m niet in gebruiken, vooral zomers worden die al warm zat van zichzelf en wil je frisse lucht hebben

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 08:27

Inderdaad zeker warmer als een normale vliegendeken. Met dit weer kan normale vliegendeken hier makkelijk op, die regen vliegendeken doe ik echt niet op. Dat is meer voor het stuk wanneer de normale regendeken te warm is, maar het wel te fris is voor mijn paard om nat te regenen. Zo tussen de 15 en 20 graden ofzo. Of als het echt zeiknat is de hele dag, maar meestal is het dan ook minder warm.

Ik heb afgelopen weken hem wel op moeten doen als er regen voorspelt was vanwege wond en verband wat droog moest blijven. Maar vliegendeken zweet ze nooit mee, met die regen vliegebdeken was ze toch wel warm tot nat de afgelopen tijd.

Op de trailer nog nooit gebruikt, daar is het meestal toch nog wat warmer. Ik heb daar gewoon of niks of een zomerdeken op in de herfst/voorjaar wanneer ze thuis met regendeken staat. Die regendeken is dan op trailer wat te warm, dus gewoon zomerdekentje, die ademt wat meer.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:18

Thanks! Ik ben overtuigd haha.
Ik heb hem normaal zonder deken (bij echte kou in de winter alleen fleece) maar met name terug vanuit bos of training vind ik het fijn voor hem als ik wat op kan leggen als er veel vliegen zijn. Beter een simpel vliegendekentje dan dus!
Ook niet onlogisch idd dat het niet-mesh gedeelte lang niet zo luchtig is.