Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fijne vliegendeken met waterdichte rug

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Voor mijn paard ben ik op zoek naar een vliegendeken met waterdichte rug. Heb er al zo veel gezien en zie door de bomen het bos niet meer. Welke kunnen jullie aanraden? Heb momenteel mijn oog laten vallen op deze: https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... 22508.html door de afneembare hals. Iemand hier ervaringen mee?

Ik heb overigens geen budget.

Groetjes BG
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:22 



 
Profiel   

Bij deze staat mij de kleur alleen tegen. In de zon lijkt dit mij juist erg warm worden.

Verder heb ik helaas geen opties voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:08 



 
Profiel   

Zelf heel blij met de Rambo, kan ook een liner in + wit op de rug

Bucas schijnt ook een fijne te hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:10 



 
Profiel   

f4bjheu schreef
Zelf heel blij met de Rambo, kan ook een liner in + wit op de rug

Bucas schijnt ook een fijne te hebben


Hier ook fan van de Rambo summer series. Kost wat, maar super fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:11 



 
Profiel   

Ik heb een amigo bug buster, kun je de regen liner onder doen of juist eraf laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:13 



 
Profiel   

Ik heb ook de Rambo summer.
Hele fijne deken maar wel kwetsbaar, ik heb er al een aantal geplakte bijtgaatjes in zitten en een geplakte scheur...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:20 



 
Profiel   

Domino_2006 schreef
Bij deze staat mij de kleur alleen tegen. In de zon lijkt dit mij juist erg warm worden.

Verder heb ik helaas geen opties voor jou.

Ja dat is ook wat mij een beetje tegen houdt. Niet zo handig om een donkere deken te maken voor in de zomer. Nou heb ik wel al een donkerblauwe vliegendeken (deze is dat ook) en die warmt eigenlijk niet op 's zomers.

Bedankt voor de andere genoemde dekens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:23 



 
Profiel   

Padoertje schreef
f4bjheu schreef
Zelf heel blij met de Rambo, kan ook een liner in + wit op de rug

Bucas schijnt ook een fijne te hebben


Hier ook fan van de Rambo summer series. Kost wat, maar super fijn.

Hier ook een fan van de Rambo summer. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:28 



 
Profiel   

Waarom zou je een waterdichte rug willen in de zomer? Ik maak mijn dekens juist speciaal nat bij warm weer :=

Zelf ook fan van rambo, alhoewel ik vooral klant ben bij de exceemdeken-afdeling

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:34 



 
Profiel   

bucas buzz off :j
https://www.dochorse.nl/bucas-vliegende ... zebra.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:41 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Waarom zou je een waterdichte rug willen in de zomer? Ik maak mijn dekens juist speciaal nat bij warm weer :=

Zelf ook fan van rambo, alhoewel ik vooral klant ben bij de exceemdeken-afdeling

Omdat mijn paard 24/7 buiten staat en hij vorig jaar een zeer hardnekkige rainrot-infectie heeft gehad en hier vier weken voor aan de AB heeft gestaan. Juist door het natmaken van dekens en afspoelen zonder afdrogen. Toen was zijn weerstand ook erg slecht, maar nu zal hij er toch vatbaarder voor blijven. Ik wil voorkomen dat ie telkens doornat regent met een zomerse bui. Dan ga ik niet aan regendeken beginnen: heb ik een plasje paard na een half uur. Mijn paard kan gewoon schuilen maar doet dat niet, en ik ga hem niet om deze reden binnen houden als er regen voorspeld wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:41 



 
Profiel   

Ik zie het nut er niet van. Als het regent zijn er geen vliegen. En na een zomerse bui zijn ze zo weer droog. Dus rainrot zal wel wat mee vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:44 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Waarom zou je een waterdichte rug willen in de zomer? Ik maak mijn dekens juist speciaal nat bij warm weer :=

Omdat wij de paarden toen nog in pension hadden niet de mogelijkheid hadden alles perfect te regelen voor paardlief. In het gebied waar hij stond zaten veel dazen (vliegendek op) maar het paard was niet fit en had heel snel last van pijnlijke rugspieren bij regen (dus dan graag een waterdichte deken op). Deze deken was de perfecte oplossing voor deze situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:46 



 
Profiel   

Ach, voor dat maffe twijfelweer dat je afentoe hebt kan het wel fijn zijn. Met 10-15 graden krijgen sommige paarden nog best strakke rugspieren als ze natregenen, en /of ze krijgen het koud

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:48 



 
Profiel   

pillow schreef
Ik zie het nut er niet van. Als het regent zijn er geen vliegen. En na een zomerse bui zijn ze zo weer droog. Dus rainrot zal wel wat mee vallen.

Wat is dat nou weer voor rare opmerking. Als je niets zinnigs bij te dragen hebt, zeg dan gewoon niets. Rainrot zal wel meevallen, ja, voor jou misschien. Mijn paard was er echt slecht aan toe en ik ga dat gewoon niet nog een keer krijgen. Je doet net alsof ik een 300gr deken met 30 graden op leg. Ik wil gewoon een deken waarmee hij niet zeiknat regent, want dat kan hij niet hebben, maar die ik niet direct af hoef te doen omdat het dan schijtwarm wordt. Mooie oplossing dan toch, waterdichte rug en de rest dun en ademend. Ik snap je probleem niet. Heb gewoon een mooie vliegendeken voor de droge dagen, maar als het langdurig gaat regenen kan ik switchen. Thats it.

Maar goed, commentaar op het hoe en waarom ga ik verder niet op in. Blijft mijn eigen keuze, ook als ik hem dus wel onder een winterdeken had willen zetten ;)

Bedankt voor alle fijne suggesties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:49 



 
Profiel   

Voor rainrot gaat dat niet helpen want het kan ook vochtig worden onder die deken omdat de zijkanten gewoon nat worden en dat bij een flinke bui omhoog kan trekken. Dan zou ik bij flinke buien gewoon een regendeken opleggen of ga voor iets als de bucas sunshower.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:59 



 
Profiel   

Mijn vraag heeft wat teweeg gebracht zie ik. Het was een oprechte vraag, vat ze aub niet aanvallend op. Als jij een voordeel ziet aan een waterdichte rug moet je dat vooral opleggen, niet meer en niet minder :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:59 



 
Profiel   

Voor mijn oudje met ppid was het wel fijn :j
Die was niet meer waterdicht, maar had het wel snel warm.
Dan was een gewone regendeken te warm bij de flanken, maar zonder te koud als het regende.
Niet nu met 25 graden, maar met 15 graden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 13:04 



 
Profiel   

beegee schreef
pillow schreef
Ik zie het nut er niet van. Als het regent zijn er geen vliegen. En na een zomerse bui zijn ze zo weer droog. Dus rainrot zal wel wat mee vallen.

Wat is dat nou weer voor rare opmerking. Als je niets zinnigs bij te dragen hebt, zeg dan gewoon niets. Rainrot zal wel meevallen, ja, voor jou misschien. Mijn paard was er echt slecht aan toe en ik ga dat gewoon niet nog een keer krijgen. Je doet net alsof ik een 300gr deken met 30 graden op leg. Ik wil gewoon een deken waarmee hij niet zeiknat regent, want dat kan hij niet hebben, maar die ik niet direct af hoef te doen omdat het dan schijtwarm wordt. Mooie oplossing dan toch, waterdichte rug en de rest dun en ademend. Ik snap je probleem niet. Heb gewoon een mooie vliegendeken voor de droge dagen, maar als het langdurig gaat regenen kan ik switchen. Thats it.

Maar goed, commentaar op het hoe en waarom ga ik verder niet op in. Blijft mijn eigen keuze, ook als ik hem dus wel onder een winterdeken had willen zetten ;)


Bedankt voor alle fijne suggesties!

Nou zeg een beetje minder mag ook wel, je haalt er van alles bij wat ik niet zeg. Zoek het uit met je geen budget hebben en onnut dingen willen. -:(-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 13:05 



 
Profiel   

Jeetje, de temperatuur is buiten al hoog het hoeft niet in elk topic te koken jongens

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 13:10 



 
Profiel   

[ img ]
Ik gebruik al jaren deze deken van Fedimax. Sterk, en met een wat ruimere waterdichte rug. Mijn paard heeft nogal veel lijf en de andere dekens hebben een smal waterdicht stuk op de rug, waardoor ze toch nat wordt aan de zijkant. Deze deken is erg fijn.

https://www.fedimax.de/sommerdecke-pfer ... ber/a-1226

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 08:23 



 
Profiel   

Ik ben blij verrast door deze deken: https://www.divoza.com/nl/pagony-rain-vliegendeken-plus
Ik heb hem vorig jaar in een actie voor de helft van het geld kunnen kopen, onder het mom als het niet werkt was het leuk geprobeerd. Maar hij ligt fijn, mijn paard wordt er niet te warm onder en hij blijft mooi droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 08:58 



 
Profiel   

Princesj schreef
Ik ben blij verrast door deze deken: https://www.divoza.com/nl/pagony-rain-vliegendeken-plus
Ik heb hem vorig jaar in een actie voor de helft van het geld kunnen kopen, onder het mom als het niet werkt was het leuk geprobeerd. Maar hij ligt fijn, mijn paard wordt er niet te warm onder en hij blijft mooi droog.


Ik heb deze, zonder hals dan, en meerdere stalgenoten ook. Hij ligt bij niemand goed alleen. := wordt er idd niet te warm onder en blijft wel droog. Alleen de pasvorm is bij ons allemaal niet goed.

Ik gebruik er dus ook 1. Als het regent zijn er geen vliegen nee, maar op een dag met buien bij ons wel veel. De laatste tijd weinig dagen met hele dag regen, wel met flinke buien en daarna droog of zelfs meteen af en toe zon en dus tig steekbeesten. En hij is minder warm als echte regendeken. Ik heb dan gelukkig geen ervaring met rainrot maar wel met paard dat verstijfd bij regen op de rug als het onder de 18 of 20 graden oid is. En erg geïrriteerd raakt van vliegen. Ik denk dat ik eind van het seizoen een ander merk haal, want ben wel enorm tevreden met de werking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 09:04 



 

Mijn paard staat altijd te zweten onder z'n Rambo -O- ik volg even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 09:09 



 
Profiel   

Mijn paardje heeft er nu een van Amigo, zou zo snel niet weten welk model precies, ik wil zeggen evolution 3 in 1. De bovenkant van de rug is waterdicht en de zijkanten van fijn mesh. Ze heeft nog niet in de stromende regen ermee gestaan, maar met wat kleine miezer buitjes werkt hij super goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 13:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen