Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help! Vliegendeken voor "apart" gebouwd paard.

 
Profiel   

menubres, mbt over het hoofd aan doen...weet niet of je dat al deed, maar ik pakte gewoon de hele hals bij elkaar, dan het hele pakketje over het hoofd doen, stelt dan niks meer voor.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 15:01 



 
Profiel   

paard uit je beschrijving lijkt een beetje Quartermodel. Wij hebben altijd dekens van Amigo. Zeer tevreden van.

edit : zoeentje : https://hypostore.nl/amigo-bug-rug-xl.html

deze hebben we ook en zit ook goed en blijft goed zitten :

https://www.agradi.nl/rambo-hoody-grijs-beige-navy.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 15:09 



 
Profiel   

bucas big neck is wat mij betreft de fijnste deken voor speknekken/brede schouders

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 15:54 



 
Profiel   

Het enige wat bij die van mij past zijn de dekens van Horseware. Ik heb verschillende goedkopere merken geprobeerd maar het is echt kansloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 16:20 



 
Profiel   

Mijn tanker had qua breedte en borstomvang ook 205 maar qua lengte 195...heb zo ontzettend veel geprobeert maar de horseware en de bucas big neck waren echt favoriet hier.
Die bleven liggen als een huis. Ik bestelde ze altijd in maat 205 en er was een heel handig vrouwtje die ze exacte ging opmeten (paard en deken) en die hem dan qua lengte deed inkorten. Dit deed zij bij alle dekens, van vliegendeken tot regendeken tot winterdekens...en alles bleef poepiedroog, waterdicht en lag als een huis op mijn tank...
Voor de beeldvorming:
[ img ]
[ img ]
Deze tanker had zo'n idote ondenkbare pasvorm

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:15 



 
Profiel   

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Als het goed is komt morgen de Amigo bug rug binnen in 2 maten. Ik vind heel vaak met dekens dat ze te hoog sluiten bij de borst wat me met van de grond eten, zoals grazen heel vervelend lijkt. Qua regendekens ligt de Amigo Bravo met V-sluiting bij hem perfect. Ik heb ook een Rambo Protector met V-sluiting maar daar lijkt hij uit gegroeid. Hij leek ook het stofje niet fijn te vinden. Dus ik lees even mee. Heb ook 2 vliegendekens van Weatherbeeta gekocht maar die vind ik ook te hoog bij de borst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 18:11 



 
Profiel   

Kinke...klopt deed het ook zo, maar paard vond het nog steeds niet prettig.
Sevke...Quatermodel zou ik in eerste instantie niet zeggen, maar ga even kijken!
Ampi...heb ik hier al eerder gehoord, dus knoop die in mijn oren!
Grauwman...dank je voor de tip!
Kim_1990....Ik heb eerder de tip van vermaken gehoord, ga ik eerst proberen met huidige deken.
Ninah...mijn regendeken ligt wel goed, maar dat is andere stof dat minder snel naar achteren glijdt...denk ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 22:04 



 
Profiel   

Let even niet op hoe de deken erop ligt want paard wilde niet meewerken, er moest geknuffeld worden :D Bij die van mij liggen de horseware dekens met deze sluiting beter dan de dekens met platte sluiting.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 11:09 



 
Profiel   

Die van mij is ook modelletje breed en enige wat past zijn de dekens van Shires. Heb ook qhp en horseware dekens geprobeerd maar t was overal net een rollade in...

Shires ligt als enige goed en geeft geen schuurplekken

Voorbeeld van het model :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 11:35 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe deken van Presteq en die van Kentucky.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 05:55 



 
Profiel   

Ninah schreef
Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe deken van Presteq en die van Kentucky.


Die van presteq is niet voor brede paarden helaas, heb via Facebook daar antwoord over gehad van ze..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 06:21 



 
Profiel   

Maar ze gaan die wel maken is mij verteld.
Die lijkt me dan enorm fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 06:42 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Maar ze gaan die wel maken is mij verteld.
Die lijkt me dan enorm fijn!


Ja dat zou wel een uitkomst zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 07:44 



 
Profiel   

https://www.dekroo.nl/products/qhp-vlie ... gLlx_D_BwE

Mijn brede Groningerruin past niet in bucas big neck. Deze van QHP zit hem zelfs te ruim. Ik had hem eerst een maat langer besteld dan hij eigenlijk nodig heeft uit gewenning. Maar omgeruild voor z'n eigenlijke maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 07:55 



 
Profiel   

MyChoice schreef
https://www.dekroo.nl/products/qhp-vlie ... gLlx_D_BwE

Mijn brede Groningerruin past niet in bucas big neck. Deze van QHP zit hem zelfs te ruim. Ik had hem eerst een maat langer besteld dan hij eigenlijk nodig heeft uit gewenning. Maar omgeruild voor z'n eigenlijke maat.


Zo eentje heb ik ook, die is wel goed bij de schouder, maar te lang op de rug en daardoor hangt hij over de kont en trekt behoorlijk aan de borst.
Ik heb de deken net ingekort op de rug...ga hem zo proberen, ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 15:25 



 
Profiel   

zo, heb ook de qhp besteld. Als ie niet past is het jouw fout MyChoice :D
Ik bestelde voor mijn tinkertank altijd bij de big horse shop in Engeland. Die verkopen alleen dekens voor giga paarden, echt super. Helaas nu na de Brexit toch maar ergens anders bestellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 15:37 



 
Profiel   

Ik heb het ruggedeelte wat ingekort. De deken lijkt nu goed te blijven liggen. Maar ze heeft volgens mij nog niet gerold of gelegen. Ik hou dus nog even een slag om de arm :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 21:35 



 
Profiel   

Helaaaas....hij lag vanmiddag toch weer over de kont heen en met een hele strakke voorkant alsof ze gekeeld werd. Heb net de Shires deken besteld, ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 14:20 



 
Profiel   

Ik ken het probleem, maar dan voor een regendeken/winterdeken.

Fedimax in duitsland heeft mooie, betaalbare dekens voor een beetje opgepropte tanks.
En ik zweer sinds deze winter bij Dominick dekens.
https://www.equismart.nl/nl/flysheet.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 14:55 



 
Profiel   

Die van fedimax heeft geen fijn stof vind ik, tenminste de zebra dan. En de bovenste sluiting echt te hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 14:56 



 
Profiel   

Hier op onze dame met brede borst en toen ook nog hoogdrachtig, een bucas, de nieuwe jubileum deken.

Zij is al snel een rollade in vliegendekens, zeker met buik. Maar deze deken past goed.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 16:06 



 
Profiel   

Jaren geleden had ik een eczeemdeken van Fedimax. Mooie deken, maar hij ging bovenop op de naad kapot door het groomen van de paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 16:25 



 
Profiel   

Bij mij passen de buikflappen nooit dicht.
Heeft iemand hier de gouden tip voor een deken met echt grote buikflap?
Mijn Rambo deken ligt verder perfect maar de buikflap past nooit. En ik heb nu al flink wat horzels gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:56 



 
Profiel   

Ik deed er altijd een strotouwtje aan waardoor er extra lengte ontstaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 19:04 



 
Profiel   

Haalt de stof het wel net?
Bij kramer hebben ze mooie verlengers voor de singels
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen