Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Alweer verharen?

 
Profiel   

Mijn paard is nu al een tijdje door de rui heen. Dat ging vrij rigoureus, eerst een paar vreemde kale plekken en toen binnen een week was het plof- oud is eraf en het nieuwe is boven *D

Maar nu lijkt dat opnieuw te gebeuren? In 1 dag opeens de helft van de achterbenen en bij een oksel. Er zitten miniscule haartjes onder, geen schilfers maar wel wat jeuk.

Herkennen meer mensen dit? Of moet ik me toch druk maken om een infectie van het een of ander..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 22:05 



 
Profiel   

Sintara schreef
Mijn paard is nu al een tijdje door de rui heen. Dat ging vrij rigoureus, eerst een paar vreemde kale plekken en toen binnen een week was het plof- oud is eraf en het nieuwe is boven *D

Maar nu lijkt dat opnieuw te gebeuren? In 1 dag opeens de helft van de achterbenen en bij een oksel. Er zitten miniscule haartjes onder, geen schilfers maar wel wat jeuk.

Herkennen meer mensen dit? Of moet ik me toch druk maken om een infectie van het een of ander..

Ehm, paarden ruien 4x per jaar; al eeuwen......

In de winter, december - januari laten ze ook een deel van hun ondervacht los. Daar komt nieuwe vacht voor terug alleen zie je dat meestal niet omdat dat onder de dekharen blijft.
Ik had er vandaag ook een flinke bos haar naast liggen, maar dat kale plekken herken ik dan weer niet.

Maar ik kan zonder foto's niet beoordelen of dit normale rui is of toch een aandoening. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 22:41 



 
Profiel   

Op een foto is er niks van te zien, benen zijn zwart en de huid eronder ook :')
Maar als meer paarden nu opnieuw ruien kijk ik het even wat langer aan.. Ze was op 4 mei klaar met het loslaten van de wintervacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 07:40 



 
Profiel   

Gecheckt op wormen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 07:46 



 
Profiel   

Jup, laatst nog. was helemaal schoon. Ze heeft trouwens ook geen verhoging (had ik ook niet verwacht maar makkelijk te checken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 08:14 



 
Profiel   

Inmiddels is het duidelijk dat het echt weer verharen is. Over het hele lichaam komen nu losse haren los en met lekker wassen met shampoo kwam er helemaal veel af
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 12:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen